۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

سرلشگری که هدیه شاه را رد کرد


سرلشگری که هدیه شاه را رد کرد



در مرداد سال 1357 که قرنی در فقر و تنگدستی به سر می‌برد، تحبیب در بالاترین سطوح هم فایده‌ای نداشت؛ به خصوص آنکه محمدرضا پهلوی خود نیز وارد عمل شد و یار دیرین خود فردوست را به دیدار قرنی فرستاد.






به گزارش فارس، شهید سپهبد «محمدولی‌خان قرنی» متولد به سال 1292 هجری شمسی است و در هفتمین سال پیروزی نهضت مشروطیت هنگامی که شهر تهران در کشمکش‌های خونین مشروطیت فرو رفته بود و گروه‌های متعدد سیاسی و حکومت در جدال خونین با یکدیگر بودند، در گوشه‌ای از شهر تهران به دنیا آمد و در سوم اردیبهشت 1358 توسط گروه فرقان به شهادت رسید.



***



در ایام سالگرد شهادت این امیر ارتش، مطالبی از زندگی وی در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود؛ در گزارش‌ منتشر شده قبل خواندیم که در پی آغاز فعالیت‌های جدید شهید قرنی با نهضت امام خمینی(ره)، وی به 3 سال زندان محکوم شد؛ قرنی در دوران محکومیت هیچ وقت علیه دوستانش اقرار نکرد، از سویی دیگر با توطئه افسران ارشد ارتش شاه مواجه ‌شد؛ در ادامه مدیریت ساواک تهران که در برابر مأموریت مراقبت دائمی از منزل قرنی دچار مشکل شده بود ترجیح داد که به نوعی بار این عملیات را از روی دوش خود بردارد.



در مرداد سال 1357 که قرنی در فقر و تندستی به سر می‌برد، تحبیب در بالاترین سطوح هم فایده‌ای نداشت؛ به خصوص آنکه محمدرضا پهلوی خود نیز وارد عمل شد و یار دیرین خود فردوست را به دیدار قرنی فرستاد. رقم هنگفتی که بسیاری سیاسیون متزلزل با صرف پیغام توسط حقیرترین عناصر تغییر می‌کردند و به التماس برای نجات رژیم پهلوی و تصاحب پست‌های نخست‌وزیری وزارت و سفارت می‌اندیشیدند اما قرنی کریمانه آنها را رد کرد و بر تمایلات دینی و اسلامی‌اش تأکید کرد.



در سند این موضوع آمده است:



موضوع: سرلشکر اخراجی قرنی



سرهنگ بازنشسته ارتش محمد سوادکوهی در محل بانک اظهار داشت که شوهر خواهرم سرلشکر قرنی می‌گوید که اعلی حضرت همایونی شاهنشاه آریامهر به وسیله تیمسار ارتشبد فردوست مبلغ سه میلیون تومان اعطاء نموده‌اند که قرض‌های خود را بدهد ولی سرلشکر قرنی قبول نکرده و اظهار نموده که مشغول نماز و عبادت است.



به عرض تیمسار ریاست ساواک رسید



تاریخ مرداد 1357





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum260/thread50368.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: