۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

هدایایی دست ساز برای روز مادر



با کمی خلاقیت یک تابلوی گرافیکی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست کنید .

با استفاده از یک تکه کاربن تصویر وسایل را بر روی کاغذ پیاده کرده و کاغذ مورد نظر را ببرید .







با اعطای این هدایای شخصی و دست ساز مخصوص باعث می شوید که مادرتان احساس خاص و ویژه بودن داشته باشد . این هدایا را خودتان یا با کمک کودکتان درست کنید . بعضی از این هدایا آنقدر ساده هستند که حتی بچه های کوچک و کم سن هم می توانند به تنهایی از پس درست کردنشان برآیند.



1 -
سنجاق سینه کاغذی

با استفاده از کاغذهای رنگی سنجاق سینه زیبایی برای مادرتان درست کنید که برای جشن روز مادر بر روی لباسش بزند . بدین منظور کاغذ ها را بصورت دایره ای برش دهید و برای اینکه این دایره های کاغذی حالت گلبرگ داشته باشند با استفاده از قیچی، دور تا دور آن را شکافهایی ایجاد کنید . دایره های کاغذی با رنگها و شکلها و اندازه های مختلف را روی هم چیده و وسط آنها را با یک دکمه زیبا و قشنگ ثابت نمایید . با استفاده از چسب حرارتی پشت کار را با هم با یک سوزن محکم نمایید .







نکته :
اگر برای تهیه این نوع جواهرات کاغذی از کاغذهای محکم که ضخیم بوده و وزن بالایی دارند استفاده نمایید ماندگاری آن بیشتر خواهد شد .



2 -
کار هنری مخصوص آشپزخانه

با کمی خلاقیت یک تابلوی گرافیکی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست کنید . با استفاده از یک تکه کاربن تصویر وسایل را بر روی کاغذ پیاده کرده و کاغذ مورد نظر را ببرید . شکلهای بریده شده را بر روی یک تکه کارتن یا مقوای رنگی به ترتیب مورد نظرتان بچسبانید و برای زیباتر شدن کار آن را در قابی قرار دهید . به غیر لوازم مربوط به پخت و پز، از دیگر وسایل موجود در خانه هم می توان چنین تابلوهای زیبایی درست کرد .









3 - دسته گل کاغذی مخصوص روز مادر

با استفاده از کاغذ، دسته گل کاغذی بسار زیبایی درست کنید که تا مدتها پس از روز مادر هم ماندگار خواهد ماند .









4 - میز مخصوص سرو غذا

صبحانه مادر را بر روی یک میز زیبا و سفارشی سرو نمایید . میز ساده ای را انتخاب کنید که رویه شیشه ای جدا شدنی داشته باشد . عکس گل مورد علاقه مادرتان را در قطع شیشه زیر میز پرینت گرفته و زیر شیشه بگذارید .







نکته : به جای تزیین یک میز شیشه ای عکس مورد نظرتان را لامینت کنید و با استفاده از چسب، عکس را بر روی یک میز چوبی یا سینی سرو صبحانه بچسبانید .




5 - هنر استفاده از کارگاه گلدوزی

تنها با استفاده از چند ماده یک اثر هنری منحصر به فرد و دوست داشتنی برای مادرتان درست کنید . به اندازه قطر کارگاه گلدوزی مورد نظرتان کاغذ تزیینی را برش دهید . برای محکم کردن و ثابت نگه داشتن کاغذ در داخل کارگاه از چسب استفاده نمایید . جواهرات سفارشی یا کلیدهای درجه یک را بر روی کاغذ بچسبانید و با استفاده از پیچ فلزی بالای کارگاه این اثر هنری را به دیوار آویزان نمایید .











6 - تابلوی خاطرات مادر

یک تابلوی دیواری به مادرتان هدیه دهید که جدا از جنبه تزیینی اش به فضای اتاق محل نصب خود، لحظات خاطره انگیز و شخصیت ببخشد .برای تهیه این تابلو، نسخه اسکن شده ای از عکسهای قدیمی مادرتان را بر روی کاغذهای انتقال عکس برگردان یا برچسبهای عکس برگردان قابل چاپ، پرینت گرفته و بر روی بومهای خالی کشی بچسبانید . اگر می خواهید اندازه تابلویتان بزرگتر از کاغذهای ساده سایز نامه باشد می توانید تابلویی شبیه پازلهای چند صد تکه درست کنید . بدین منظور برای چاپ عکسها می بایست از گزینه tiling پرینتر استفاده کنید. برای چسباندن عکسها به بوم با استفاده از یک برس ترکیبی از چسب و آب را بر روی کل سطح بمالید .







نکته : سایزهای متفاوت بومهای کشی را می توانید از فروشگاههای لوازم هنری تهیه کنید . به دنبال بومهایی باشد که دارای قاب های چوبی آماده باشند تا به هنگام نصب کردن آن به دردسر نیافتید .



7 -
ظروف گلدار

برای متفاوت ساختن صبحانه مخصوص روز مادر دستی بر سر و روی پارچ شیشه ای و لیوان ست آن بکشید . بدین منظور از لیبل های طرحدار استفاده کرده و آن را بر روی لیوان و پارچ بچسبانید . برای ایجاد جلوه ای یخی بر روی ظروف شیشه ای یک لایه رنگ سفید را بر روی لیبل ها و بالای لبه های ظرف شیشه ای بزنید . رنگ را بر روی قسمتهای شیشه ای و لبه پارچ نزنید چرا روی آن نمی ایستد . زمانی که رنگ هنوز خشک نشده است برچسب را بکنید .









8 - دیس آیینه ای مخصوص پذیرایی از مهمان

اجازه دهید که این دیس آیینه ای انعکاسی از عشق شما به مادرتان باشد . بدین منظور یک آیینه قاب دار را به عنوان سینی انتخاب نموده و سپس مافین ها و کیکها را با کاغذ های فنجانی شکل مخصوص پخت در سینی بچینید . دو تکه بلند ربان حریر با لبه های سیمی را برش داده و آنها را طوری ببندید که شکل X بگیرد . این آینه را در وسط این X قرار داده و انتهای این روبانها را در بالا بصورت پاپیون گره بزنید .










ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum59/thread50512.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: