۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

عرضه جلدششم "طوبای محبت" در نمایشگاه کتاب


عرضه جلدششم "طوبای محبت" در نمایشگاه کتاب



















جلد ششم کتاب «طوبای محبت» حاوی سخنان ارزشمند مرحوم حاج اسماعیل دولابی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود، ضمن اینکه بزودی کتاب «طوبی» در بردارنده سخنان این عالم وارسته منتشر خواهد شد.













موسسه فرهنگی طوبای محبت به‌صورت مستقل در نمایشگاه بیست و ششم کتاب تهران حضور ندارد اما به مانند هرسال از سوی یکی از توزیع کنندگان خود تحت عنوان «هاتف» اقدام به عرضه آثار می‌کند.

در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جلد یک تا شش از بیانات مرحوم حاج اسماعیل دولابی در قالب کتاب «طوبای محبت» عرضه می‌شود.















جلد نخست «طوبای محبت» در زمان حیات مرحوم دولابی چاپ شد که همین اثر اکنون چاپ پانزدهم را پشت سر می‌گذارد؛ البته چاپ دوم جلد ششم «طوبای محبت» که تازه‌ترین چاپ است در نمایشگاه عرضه می‌شود.

تا یکی دو ماه آینده کتاب «طوبی» در راستای آثار مذکور منتشر می‌شود؛ این اثر برگرفته از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی است که در زمان حیات ایشان در قالب کتابی که منتشر نشده بود در دست علاقه‌مندان موجود بود، مرحوم دولابی همواره تاکید داشتند که تمام موارد و نکات در این کتاب تجمیع شده است، که «طوبی» پس از انجام حروف‌چینی بزودی منتشر می‌شود، اما متاسفانه به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد.

هرچند که مرحوم حاج محمداسماعیل دولابی در سال 1381 پس از انتشار کتاب طوبای اول رحل اقامت در جوار حضرت حق را برگزید، اما موسسه فرهنگی طوبای محبت که به همت فرزندشان محمد دولابی تاسیس شده، توفیق آن را یافته تا همچنان خود را حاضر در محضرش بداند و به نشر آثار این فقید اهتمام ورزد.

در پیش‌گفتار «طوبای محبت» ششم به نقل از حاج محمد دولابی چنین آمده است: «امروزه در فضای مجازی نیز، در برخی سایت‌های رسمی و غیررسمی و در برخی وبلاگ‌ها، تایید شخصیت‌های معاصر از زبان حاج محمداسماعیل دولابی نقل قول گردیده یا مطالبی توسط برخی از شخصیت‌ها از قول آن بزرگوار نقل می‌گردد. هرچند این شخصیت‌ها ممکن است برای آحاد یا بخشی از افراد جامعه محترم باشند، اما نقل مطالب از زبان آن بزرگوار جهت مقاصد خاص کار پسندیده‌ای نمی‌نماید و نوعی استفاده ابزاری از بزرگی است که در ساحت فکری و سلوک او چنین حرف‌ها و اقداماتی، خود دور شدن و انحراف از راه است و چه بسا نتیجه عکس در پی داشته باشد. اگر شخصیتی به واسطه کمال خویش توانسته است به مراتبی دنیایی و غیر آن دست یابد، نیازمند تایید کسی نیست.»

با تکیه بر این کلام، دوستداران راه حق بهترین منبعی که برای شناخت گفتار و شخصیت این بزرگ در دسترس دارند شش جلد کتاب «طوبای محبت» است که حاصل تلاش بی‌وقفه سالیان انتشارات محبت و موسسه فرهنگی طوبای محبت است. همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد نخستین جلد این مجموعه در زمان حیات «حاج اسماعیل دولابی» و جلدهای بعد طی سال‌های 1382 تا 1390 به همت پسر ارشد این فقید گردآوری و منتشر شدند.

جلد اول مجموعه طوبا شامل 15 مجلس، جلد دوم شامل 14 مجلس، جلد سوم شامل 10 مجلس، جلد چهارم شامل 9 مجلس، جلد پنجم شامل 8 مجلس و جلد ششم شامل 6 مجلس است که هر جلد از این کتب به طور متوسط 200 صفحه از سخنرانی‌های این بزرگ را در بر می‌گیرند.




منبع:فارس

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum57/thread50492.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: