۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

میترسم بعد ازدواج نتونم عشق قبلیم رو فراموش کنم

دختری 25 ساله هستم 1 سال پیش به مدت 2 سال با پسری دوست بودم و قصد ازدواج داشتیم اما به علت مشکلات موقعیتی و مالی پسر به ناچار از هم جدا شدیم که اگر پسر بعد از اتمام تحصیل توانست ازدواج کنیم. هردو همدیگر را دوست داریم و از حال هم خبر داریم . اما در این میان خواستگاری با موقعیت خوب دارم . اما چون دوست قبلیم را هنوز دوست دارم نمیتوانم این را قبول کنم. درضمن هیچ قولی نیست که پسر مورد علاقه ام با من صددرصد ازدواج کند. بلاتکلیف مانده ام می­ترسم بعد از ازدواج با این خواستگارم نتوانم عشق قبلیم را فراموش کنم. که در این صورت هم زندگی خودم تباه می­شود هم زندگی طرف مقابل . لطفا راهنماییم کنید.





پاسخ

سلام

شما قبل از اینکه به خواستگارت جواب بدی باید تکلیف عشق قبلی رو مشخص کنی. برای این کار اگه احتمال اینکه پسر الان اقدام کنه وجود داره میتونی بهش زنگ بزنی و بگی شرایط اینجوریه و من خواستگار دارم. اگه علت اقدام نکردنش اینه که مشکلات اقتصادی داره بهش بگو اقدام برای ازدواج خرج چندانی نداره و ما میتونیم بعد از اینکه عقد کردیم، یکی دو سالی رو برای عروسی صبر کنیم. شما اقدام کن ببنیم اصلا خانواده هم این ازدواج رو قبول میکنن یا نه.

اگه ایشون واقعا شما رو بخواد حتما اقدام میکنه تا شما رو از دست نده ولی اگه با این حال حاضر نشد اقدام کنه معلومه که تمایل چندانی نداره و در آینده هم هیچ تضمینی وجود نداره که بخواد با شما ازدواج کنه. بنابراین باید فراموشش کنی و بپذیری که شما به هم نمی رسین. اینجوری دلت راحت تر فراموش کردن رو قبول میکنه.

در مورد این خواستگارت اونی که مهمه اینه که ببینی چه مقدار از لحاظ فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری با هم تناسب دارین و اگر این طوره سعی کنی اونو قلبا به عنوان همسر قبول کنی پس اگر تناسب داشته باشید و بتونی قلبا به عنوان همسر قبولش کنی می تونی باهاش ازدواج کنی چون اونی که عشق و علاقه پایدار بعد از ازدواج رو می­سازه و باعث میشه شما به اونی که الان بهش علاقه داری فکر نکنی و کاملا فراموشش کنی، وجود همون تناسب هاست که در علاقه اولیه تو رو زیاد می کنه و جایگزین عشق فعلی میشه.

البته اگر با وجود تناسبها نتونی قلبا به عنوان همسر قبولش کنی ازدواجتون ریسک داره چون ممکنه بعدا بهش علاقه مند نشی


پیروز و سربلند باشید



منبع http://moshaver41.ir/post/2235





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum284/thread57595.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: