۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

از پشتیبانی و تایید کامل مقام معظم رهبری برای توافق هسته ای با آمریکا برخوردار هستیم



ظریف در یکی از پربیننده‌ترین برنامه های آمریکا:







نتانیاهو از اوایل دهه ٩٠ میلادی هر روز اعلام می کند که ایران 6 ماه تا ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد/پشتیبانی و تایید کامل مقام معظم رهبری را برای توافق با آمریکا داریم

















ظریف در پاسخ به سوال مجری این برنامه در مورد برخی اعتراض ها به آقای روحانی پس از بازگشت از نیویورک گفت: یکی از تشابهات ایران و آمریکا این است که هر دو جامعه و نظام، چند صدایی و تکثرگرا هستند و این بسیار خوب و نکته قوت است.






وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه زنده « این هفته با استفانوپولوس» در شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز به عنوان پربیننده ترین برنامه خبری صبح های یکشنبه آمریکا در مقابل سؤالات چالشی مجری این برنامه از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران قاطعانه دفاع کرد.





به گزارش «انتخاب»، سوال نخست مجری برنامه به تحولات هفته پیش بعنوان واقعه ای مهم که قواعد بازی بین دو کشور ایران و آمریکا را تغییر می دهد، اختصاص داشت و این که آیا این اتفاقات تغییری بنیادی در روابط ایران و آمریکاست؟





محمد جواد ظریف در پاسخ گفت: آن چه شاهد آن بودیم در واقع قدم های اولیه ای بود که ایران، آمریکا و دیگر کشورها برای حل و فصل مسائل برداشتند.





وی افزود: متاسفانه موضوع هسته ای که می توانست زمینه ای برای همکاری باشد، به موضوعی برای مناقشه تبدیل شده است ولی به هر حال برای طی این مسیر به تلاش های بیشتری نیاز است، و قدم های اولیه دو طرف مثبت بوده است.





ظریف در پاسخ به سوال مجری این برنامه در مورد برخی اعتراض ها به آقای روحانی پس از بازگشت از نیویورک گفت: یکی از تشابهات ایران و آمریکا این است که هر دو جامعه و نظام، چند صدایی و تکثرگرا هستند و این بسیار خوب و نکته قوت است.





وی افزود: با این حال اگر ایران مطمئن شود که آمریکا آماده است حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد و به آن احترام گذارد، شانسی واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و ما پشتیبانی و تایید کامل مقام معظم رهبری را برای این کار داریم.





وزیر امور خارجه کشورمان نقاط مشترک برای حصول توافق را زیاد دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حصول به توافق با حفظ حق غنی سازی که قابل مذاکره نیست، مصمم است و به دنبال ساخت بمب اتمی نیست و این زمینه ای مناسب برای توافق بین دو طرف است.





محمد جواد ظریف به دیدار اخیرش با وزیران امور خارجه 1+5 و دیدار دوجانبه اش با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: ساخت سلاح هسته ای به هیچ وجه هدف جمهوری اسلامی ایران نیست، چون آن را در جهت منافع و امنیت کشورمان نمی دانیم.





وی همچنین به اقدامات اعتماد ساز ایران از جمله پذیرش داوطلبانه پروتکلی إلحاقی در أوائل سال های دو هزار میلادی اشاره کرد.





رییس تیم مذاکرات هسته ای ایران همچنین با اشاره به تجربه سرنوشت دانشمندان هسته ای پس از پایان جنگ سرد و گسترش قاچاق هسته ای در نتیجه بیکار شدن آنها، تداوم فعالیت های هسته ای صلح آمیز و قانونی ایران با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را موضوعی دانست که همه از آن نفع خواهند برد.





ظریف در پاسخ به مجری آمریکایی که با قرائت بخش هایی از سایت مقام معظم رهبری درباره کشتار یهودیان در خلال جنگ جهانی دوم نظر وی را جویا شده بود گفت: من شخصا با ایشان صحبت کرده ام و ایشان به صراحت کشتار إنسان های بی گناه را محکوم می کنند.





وی افزود: مقام معظم رهبری و دیگر مقامات ایرانی هرگونه کشتار بی گناهان در هر گوشه دنیا را محکوم می کنند و فرقی نمی کند این جنایت در آلمان نازیها یا فلسطین و در چه زمانی اتفاق افتاده باشد.





وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در واقع این بخش راجع به کشتار افراد بی گناه نبود، بلکه اشاره به برخوردهایی داشت که با محققان مسائل تاریخی انجام می شود.





ظریف گفت: نکته اصلی این است که نمی تواند و نباید این جنایت بهانه ای برای ظلم و فجایع به مردم فلسطین برای بیش از شصت سال گردد. باید این مساله روشن شود که بدون احترام و توجه واقعی به حقوق مردم فلسطین، امکان إیجاد صلح و امنیت در خاورمیانه وجود ندارد.





در پایان این مصاحبه چالشی نیز محمد جواد ظریف در مورد دیدار امروز نتانیاهو با رییس جمهور آمریکا و سخنان وی در رابطه با ایران گفت: نتانیاهو از أوایل دهه 90 میلادی هر روز اعلام می کند که ایران شش ماه تا ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد و با مراجعه به سوابق، می توان دید که این شش ماه برای وی همواره ثابت است، ایران شش ماه یا شش سال یا هر زمان دیگری سلاح هسته ای نخواهد ساخت، چون قصد چنین کاری را ندارد.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread57616.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: