۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

وقتی آقای حرف مفت شعار اعتدال می‌دهد (خبر ویژه)

وقتی آقای حرف مفت شعار اعتدال می‌دهد (خبر ویژه)

تئوریسین و فرمانده پروژه‌های افراطی و ساختارشکنانه در دوره اصلاحات، خود را جزو اعتدالیون جا زد و به تعریف توأم با مصادره شعار رئیس‌جمهور منتخب پرداخت.

سعید حجاریان به واسطه روزنامه صبح امروز و تیمی از تندروها - کسانی چون علوی‌تبار و گنجی- که دور وی جمع شده بودند، نقش مهمی در تشنجات و التهابات دوره اصلاحات داشت. روزنامه وی یکی از آتش‌بیاران آشوب تیر 78 بود و پس از آن نیز در رادیکالیزه کردن فضای انتخابات مجلس ششم و هجمه به هاشمی رفسنجانی - تحت عنوان عالیجناب سرخپوش- نقش عمده‌ای ایفا کرد. وی از ترویج‌کنندگان مدل «فشار از پایین چانی‌زنی در بالا» بود که به عنوان یکی از مبانی عملیاتی ایجاد اغتشاش و کودتاهای مخملین از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی تدوین و توصیه شده بود. حجاریان با وجود تحریک دانشجویان تحکیمی به رفتارهای رادیکال و پس از آن که با اعتراض شماری از آنها مواجه شد، جنبش دانشجویی را حرف مفت خواند! حجاریان همچنین یکی از ترویج‌کنندگان سکولاریسم بوده است.

فردی با این اوصاف اکنون در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای «شرق» مدعی شعار «اعتدال» دکتر روحانی شده و می‌گوید: اعتدال به یک معنا بازگشت به نوعی تعادل است. اعتدالیون آمده‌اند که همه‌چیز را سر جای اول برگردانند و تعادل را برقرار سازند.

در حالی که افراطیون ریشه اصلی ناکارآمدی و قفل‌شدگی امور در دولت اصلاحات بودند و حتی شورای شهر اول را به تعطیلی کشاندند، حجاریان گفته که «روحانی حرف خوبی زده، گفته یک عده که بدون بلیت سوار شده‌اند، باید پیاده شوند؛ من معتقد هستم که حتما باید بوروکراسی ما کارآمد شود. اساسا بهره‌وری یعنی همان عقلانیت. پس اعتدالیون آمده‌اند تا راندمان را بالا ببرند.»

مشاور رئیس دولت اصلاحات با یکی کردن اصلاح‌طلبی مدعایی و اعتدال می‌گوید اصلاح‌طلبی مغایرتی با عقلانیت ندارد. اصلاح‌طلبی یعنی گام به گام مسیری را تصحیح کردن، پس در ذات اصلاح‌طلبی عقلانیت خوابیده است. به همین خاطر اعتدال با اصلاح‌طلبی هم‌پوشانی دارد.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread53630.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: