۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

حقیقت‌های یک مادرانه

حقیقت‌های یک مادرانه

باز هم رمضان،باز هم سریال؛اما این بار نه سریال های ماورایی،که سریال های ملودرام و طنز اجتماعی شبکه های سیما که میهمان خانه های روزه داران می شوند.

در این میان، مجموعه نمایشی«مادرانه»که در ایام مبارک ماه رمضان،هر شب بعد از افطار پخش می شود ، توانسته نظر مخاطبینش را جلب کند. مجموعه ای که برگ برنده آن از میان سایر مجموعه های نمایشی امسال، نمایش عریان واقعیت های جامعه است.

فضای جدی سریال، زندگی رو به زوال اردلان تمجید(مهدی سلطانی) را به تصویر می کشد که مادرش را به خانه سالمندان سپرده ، همسرش او را ترک کرده، دخترش معتاد شده و پسر کوچکش از او فراری است...! مردی که متمول،پرخاشگر،منزوی و تنها بوده و در جهت حفظ این کانون در آستانه نابودی خانواده اش تلاش می کند.

«جواد افشار» که تا کنون سریال‌هایی از جمله«سی امین روز»،«لبه آتش»،«پول کثیف» و… را کارگردانی کرده است؛ این بار «مادرانه ای»را به نمایش می گذارد،که قصه اش را «سعید نعمت الله» به رشته تحریر درآورده است. نویسنده ای که با الهام گرفتن از بیانات گهر بار رهبر معظم انقلاب اسلامی،در خصوص «سبک زندگی» و«شیوه چگونه زیستن»، تلاش کرده جامعه و مخاطب را نسبت به آسیب های اجتماعی و معضلاتی چون طلاق و پیامدهای آن،اعتیاد و تبعات جبران ناپذیرش،مهاجرت ، عدم رعایت حقوق افراد در روابط اجتماعی، قانون گریزی و... به نحو شایسته و مطلوب هوشیار کند.

نعمت الله باحضور سر صحنه سریال،با دقت نظر و وسواس ویژه ای نسبت به دیالوگ ها ،گروه تولید ،کارگردان و بازیگران را نیز همراهی کرد.

اما مهمترین نقطه قوت«مادرانه»مهارت نویسنده در خلق قصه های بکر و جدید و ترویج ارزش‌های مذهبی،اخلاقی، انسانی و منزلت واقعی خانواده در جامعه،در پس یک درام اجتماعی است. درکنار این ارزش ها، کارگردان شخصیت محمدجواد را قرار داده که از خانواده‌ای متدین و از سبک زندگی اسلامی برخوردار است و در عین حال پدر خوانده‌اش که بزرگتر خانواده و فامیل است در سخنان خود به گفته‌های عرفای معاصر رجوع می‌کند و در طاقچه خانه‌اش، عکس بزرگان و عرفایی نظیر آیت الله بهجت، آیت‌الله‌ مجتهدی تهرانی، آیت الله آقا مجتبی تهرانی و... را دارد.

در این میان بخش دیگری از نقاط قوت"مادرانه"را، می توان به تیم منسجم تولید، رعایت استانداردهای سریال سازی،انتخاب موسیقی متن و تیتراژ مناسب برای سریال و گزینش بازیگرانی توانمند نسبت داد.

در کل می توان،مجموعه"مادرانه"را،به عنوان منشأ و سرآغازی مناسب،برای ساخت سریال هایی از این دست،به منظور بالابردن سطح آگاهی جامعه و جلب نظر مخاطب معرفی کرد.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum287/thread53555.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: