۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

ننگ فتنه‌گران با گذشت زمان پاک نمی‌شود

فعالان سیاسی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر «نانجیبانه» بودن رفتار فتنه‌گران در سال 88، نسبت به بازگشت آنها به‌قدرت و تصدی مناصب دولتی هشدار دادند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فرمایشات چهارشنبه شب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جمع دانشجویان و یادآوری ایشان نسبت به فتنه88 و کارشکنی‌ها و بی‌قانونی‌هایی که نظام را تا لبه پرتگاه پیش برد، گفت: تاکید مجدد رهبر انقلاب نسبت به اردوکشی‌های خیابانی و تهمت بزرگ تقلب به نظام به این دلیل بود که این موضوع به فراموشی سپرده نشود و هم چنان درس عبرتی پیش روی ما برای تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعل سیاسی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان، افزود: هشدارها نسبت به فتنه 88 به این دلیل است که آن فتنه‌گری‌ها را فراموش نکنیم و کسانی که در آن فتنه یا همراه بودند یا حمایت‌کننده بودند و یا ساکت بودند و گاهی هم به دفاع از فتنه‌گران برآمدند، دوباره موذیانه از فرصت‌ها استفاده نکنند و وارد حاکمیت نشوند. وی با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید گفت: با توجه به این که دولتی جدید می‌خواهد روی کار بیاید در این میان کسانی که عقبه سیاسی مثبتی در فتنه 88 نداشتند شاید درصدد آن باشند که جای پایی برای خود در دولت آینده درست کنند و این هشدارها به ما می‌گوید که به گوش باشید و مراقب باشید که گذشت زمان نمی‌تواند آثار جرم آنان را از بین ببرد. بنابراین نباید چرخ نظام را به دست کسانی دهیم که اگر هشیاری‌ها و بصیرت مردم و رهبری نبود امروز ایرانی همچون مصر را شاهد بودیم.

اتمام حجت با مجلس و دولت

حجت‌الاسلام «علی ثمری» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر رفتار نانجیبانه فتنه‌گران در سال 88 درخصوص امکان حضور آنها در عرصه قدرت اظهار داشت: این موضوع به میزان برداشت رئیس‌جمهور منتخب از حاکمیت دینی بازمی‌گردد که در جامعه اسلامی ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است.

ثمری با تاکید بر اینکه برای مشخص شدن دیدگاه رئیس‌جمهور فعلا باید صبر کرد تا گذر زمان این موضوع را مشخص کند، ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری درباره فتنه به نوعی اتمام حجت ایشان با رئیس‌جمهور و مجلس درخصوص دولت آینده بود.

مردودین نظام صلاحیت بازگشت به قدرت را ندارند

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع تشکل‌های دانشجویی گفت: بازگشت دوباره به قدرت کسانی که در فتنه 88 به کشور خیانت کردند امری است که نه مردم آن را می‌پذیرند نه مجلس. این گروه که در غائله 88 از خطوط قرمز نظام عبور کردند مردودین نظام هستند و این مردودین را نمی‌توان بار دیگر بر سر کار آورد.

وی افزود: افرادی که در سال 88 اردوکشی خیابانی راه انداختند اگر چارچوب نظام و رهبری را قبول دارند وقتی رهبری به آنها می‌گویند توبه کنند و با صدور بیانیه از عملکرد خود ابراز ندامت کنند باید این کار را بکنند و اگر بر موضع قبلی خود پافشاری کنند به مردم ظلم خواهند کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کسانی که در انتخابات 88 مسئله تقلب را مطرح کردند و حال در جمع‌های خصوصی خود می‌گویند که تقلبی در انتخابات 88 صورت نگرفته باید محاکمه شوند و دستگاه قضایی کشور آنها را محاکمه کند.

پافشاری سران فتنه

بر ادعای باطل خود!

یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عدم عذرخواهی سران فتنه را از ملت نمایانگر پافشاری آن‌ها بر موضع باطلشان خواند.

«محمد صالح جوکار» با تأکید بر این که فتنه 88 باید همیشه در خاطره ملت ما باقی بماند، گفت: سران فتنه تاکنون در ادعای باطل خود اصرار دارند و از ملت ایران عذرخواهی نکرده‌اند. بنابراین سران و عوامل فتنه 88 صلاحیت بازگشت به قدرت را ندارند.

کسانی که کمر به سرنگونی نظام بستند چگونه می‌توانند برای حفظ آن سوگند بخورند!

لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز با اشاره به تلاش برخی از فتنه‌گران برای بازگشت به دولت و مناصب اجرایی گفت: به طور حتم فتنه‌گران و کسانی که در سال 88 فتنه‌انگیزی کردند، نمی‌توانند به مناصب اجرایی و مدیریتی در دولت برگردند.

وی افزود: آنها باید به خاطر اعمالی که مرتکب شدند، از رهبری و ملت عذرخواهی کنند، چرا که فتنه آنها ضربات متعدد سنگینی به نظام وارد کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که یک مدیر برای حفظ نظام کشور باید قسم یاد کند، ادامه داد: کسانی که کمر به سرنگونی کشور بسته‌اند، نمی‌توانند در سمت‌های اجرایی حضور پیدا کنند و در آن فعالیت کنند.

سال‌ها باید بگذرد...

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و انتقاد ایشان از فتنه‌گران و تهمت‌زنندگان به نظام در انتخابات سال 88 گفت: سال‌ها باید بگذرد تا معلوم شود در سال 88 فتنه‌گران نقشه خطرناکی را برای کشور طراحی کرده بودند و چه توطئه‌های پلیدی پشت این شعار تقلب وجود داشت.

منتخب مردم تهران در شورای چهارم با بیان اینکه مدیریت رهبری گره‌گشای فتنه 88 شد، گفت: مقام معظم رهبری با درایتشان جلوی فاجعه‌ای بزرگ در ایران را گرفتند وگرنه امروز آنچه را که در مصر شاهدیم در ایران نیز رخ داده بود.

فتنه‌گران طلبکار شده‌اند!

«محسن کوهکن» نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان گفت: در جریان فتنه 88 عده‌ای با دامن زدن به بحث تقلب در انتخابات این اجازه را به قدرتهای خارجی دادند که نگذارند شیرینی این انتخابات به کام مردم بنشیند. اکنون همین افراد بعد از چند سال داعیه برگشت و فعالیت در دولت جدید را دارند. این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کسانی که در محافل خصوصی ادعا می‌کنند تقلبی صورت نگرفته اگر کمی انصاف داشته باشند از مردم عذرخواهی می‌کردند، افزود: این افراد برای بازگشت به قدرت حتی حاضر به انجام یک عذرخواهی ساده هم نشدند که این نهایت بی‌انصافی است. انصاف و دیانت اقتضا می‌کرد که به اشتباه خود اقرار می‌کردند چرا که در جریان فتنه 88 ضررهای مالی و جانی به نظام وارد کردند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این افراد الان به نوعی طلبکارانه می‌خواهند وارد صحنه سیاسی شوند اما هوشیاری مردم این را می‌طلبد که این افراد برای ورود به قدرت که داعیه تقلب را داشتند موضع خود را مشخص کنند. انتخابات اخیر نشانه خوبی بر غلط بودن ادعای این افراد بود.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread53631.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: