۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

ذکر مصیبت شهادت امیرالمؤمنین(ع) {امام خامنه ای}










ذکر مصیبت به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین(ع)

امروز به مناسبتهم اينکه ايام ضربت خوردن و شهادت آن بزرگوار هست، من ِیک حديثى را –این را هم از تاریخ نقل کردم- اینجا يادداشت كردم، در مورد همین آخر عمر امیرالمؤمنین. روز بعد از شهادتِ اميرالمؤمنين، يا روز بعد از ضربت خوردن امیرالمؤمنین، از قول امام حسن علیه‌السلام نقل شده است، كه من پریروز یا دیروز که روز هفدهم مثلا بود، به مناسبت بدر، سالروز حادثه بدر، با پدرم صحبت مى‌كردم و اميرالمؤمنين به من، یعنی به امام حسن، چون ایشان نقل فرموده بودند طبق این روایت، اینجور فرمودند، فرمودند که: «مَلَكَتنى عَينای»؛ من صبح بعد از عبادت، لحظه‌اى چشمم گرم شد، «مَلَكَتنى عَينای»؛ یعنی چشمم گرم شد خوابم برد، خواب سبک. «فَسَنَحَ لى رَسول‌اللَّه»؛ پيامبر درمقابل من مجسّم شد؛ يعنى به خواب من آمد. «فَقُلتُ يا رَسولَ اللَّهِ»، حالا این را امیرالمؤمنین به امام حسن می‌فرماید، ببینید چه دل پری دارد و نمی‌خواهد بگوید اما با این زبان پیام را به پسر خود منتقل می‌کند «فَقُلتُ يا رَسولَ اللَّهِ»، من عرض کردم به پیامبر «یا رسول الله ماذا لَقيتُ مِن اُمَّتِكَ مِنَ الاَوَدِ وَ اللَّدَدِ»؛ يعنى يا رسول‌اللَّه! چه كشيدم من از امّت تو،؛ «مِنَ الاَوَدِ وَ اللَّدَدِ»؛ از اعوجاج‌ها و از دشمني‌هايشان. پيامبر در جواب من فرمود - حالا به تعبير ما - على جان! نفرينشان كن؛ «فَقالَ لى اُدعُ عَليهِم»؛ یعنی نفرینشان کن، «فَقُلتُ»، نفرين اميرالمؤمنين اين است: «فَقُلتُ اَبدَلَنِي اللَّهُ بِهِم خَيراً مِنهُم»؛ يعنى گفتم پروردگارا! براى من كسانى را برسان كه بهتر از اينها باشند و براى اينها كسى را برسان كه بدتر از من باشد! همین دعا مستجاب شد به فاصله يك روز، اين دعايى كه اميرالمؤمنين در خواب از خداى متعال درخواست كرده است، مستجاب شد و در صبح نوزدهم، فرق مبارك آن بزرگوار ضربت خورد و دنياى اسلام به عزاى بزرگمرد خود نشست و فرياد «تَهَدّمَت وَ اللَّه اَركانَ الهُدى» - يعنى پايه‌ها و بنيان‌هاى هدايت ويران شد - دنيا را گرفت و على از دست مردم رفت و بعد از اميرالمؤمنين دنياى اسلام آن را كشيد كه تاريخ این را مى‌داند. همين كوفه چه سختي‌هايى كشيد! بر همين كوفه بود كه حجّاج مسلّط شد. بر همين كوفه بود كه يوسف‌بن‌عمر ثقفى مسلّط شد. بر همين كوفه بود كه آن حاکم اموی دیگر، حكّام اموى يكى پس از ديگرى ‌آمدند در این شهر کوفه و به جای امیرالمؤمنین، آن مردم بودند كه اين فشارها را بر سر اين كوفه آوردند. 18/10/77






دانلود کلیپ صوتی حجم: 2.5 مگابایت






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum286/thread53579.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: