۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

چه کسی متن شعاری را که پای تریبون نماز جمعه نوشته میشود انتخاب میکند؟

چه کسی متن شعاری را که پای تریبون نماز جمعه نوشته میشود انتخاب میکند؟



مقدمه:بیش از یکماه از نوشته شدن متن حاضر میگذرد لیکن در شرایط امروز که شعار "تعامل هوشمندانه" از گوشه و کنار به گوش میرسد بی مناسبت ندیدم که در مورد محتوای مقاله نظر سنجی کرده و شما عزیزان را به همفکری دعوت کنم.

با تشکر:فرزاد

.........................................





بی شک تریبون نماز جمعه تهران منعکس کننده دیدگاه های نظام اسلامی است که سیاست را عین دیانت میداند و از سوی دیگر شورایی بنام " شورای سیاستگذاری ائمه جمعه " ساماندهی شده است که قاعدتا اهم اموری را که میبایست ائمه جمعه با توجه به رخدادهای هفته به آنها بپردازند به ایشان مشاوره میدهد.

در این بین آنچه که بصورتی خاص جلوه نمایی میکند جمله ای است که هر هفته بر پیشخوان تریبون نماز جمعه نوشته میشود که میتوان آنرا جلوه ای از اهداف مورد وثوق ایدئولوگهای نظام دانست.

جملاتی از قبیل " اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود " که بیانگر معاضدت با خوی درندگی و نژاد پرستانه رژیمی است که چون غده ای سرطانی کمر به نابودی و تجزیه کشورهای اسلامی بسته است و برای اعمال اقدامات جنایتکارانه خود مرزها را نمیشناسد و از کشتن شهروندان غزه ای گرفته تا دانشمندان ایرانی ابایی ندارد.



همچنین جمله " امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند" که بیانگر اسقامت ایرانی ها بر علیه سیاستهای خصمانه امریکا بوده و نمادی است از " دفاع از خود در مقابل دشمن "



اما جمله ای که این هفته نوشته شد , کمی متفاوت است و میبایست بیندیشیم که چه اتفاقی باعث شده که چنین شعاری را نتخاب کرده اند
" ما امریکا را زیر پا میگذاریم"

این جمله کاملا تهاجمی است و در حقیقت موجودیت ایالات متحده امریکا را هدف گرفته و از دولت مردان گرفته تا 99 درصدی ها را به واکنش فرامیخواند.



واقعا چنین انتخابی با استدلال و اهتمامی از سوی استراتژیستها و ایدئولوگهای نظام صورت گرفته و یا اینکه روحشان بیخبر است و از چنین اقدامی غافلند؟



وشاید چند جوان " از آنانی که سفارت انگلستان را مورد اشغال قرار داده اند" قلم و رنگ بدست گرفته و دستبکار نوشتن شده اند!



پی نوشت:

منظور امام از" ما امریکا را زیر پا میگذاریم " در حقیقت با آنچه از ظاهر جمله متبادر میشود متفاوت است و میتوان آنرا اینگونه معنی کرد: ما دستورات و تجویزهای امریکا را زیر پا میگذاریم.

لذا جدا کردن یک جمله از متن اصلی و مستمسک کردن آن جمله رسم امانتداری و پاسداشت کلام امام نیست.(شما قضاوت کنید)

تا مجتمع نشوید، تا دستتان را به هم ندهید، تا اخوت اسلامى را حفظ نکنید، نمى ‏توانید در مقابل این قدرتها بایستید. تمام شیره جان شما را مى ‏کشند و مى ‏برند و ملت شما را آن طور ضعیف و زبون و بیچاره مى ‏کنند و همه نشسته‏ اید هى منتظرید که امریکا برایتان کار بکند. همان طورى که ما ننشستیم که امریکا یک کارى براى ما بکند. ما نشسته ‏ایم که امریکا اگر بخواهد شیطنت کند جلویش را بگیریم، نشسته ‏ایم که اگر شوروى بخواهد کارى بکند جلویش را بگیریم، دفاع بکنیم از خودمان. ما دنبال این نیستیم که امریکا براى ما کار بکند. «ما امریکا را زیر پا مى ‏گذاریم» در این امور؛ نمى ‏گذاریم که دخالت در امور ما بکند، نمى ‏گذاریم کسى دیگر هم دخالت بر ما بکند.»





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread53635.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: