۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

مسجد سيار آلمان با روايت 11 سپتامبر


مسجد سيار آلمان به منظور معرفي واقعيت اسلام بعد از 11 سپتامبر ساخته شد.




مسجد سيار آلمان توسط گروهي از جوانان مسلمان شهر " بروهل كلن " ساخته شده، اين جوان‌ها مي‌خواستند بعد از 11 سپتامبر تمامي واقعيت اسلام را به جهانيان معرفي كنند.










فضاي‌ داخلي اين مسجد سيار از نماي بيرون جالب‌ تر است، برخلاف ديگر مساجد اينجا مكاني براي نمازگذاران و وضع خطابه و سخنراني نيست. كامپيوترهاي مستقر در داخل اتاقك اين مسجد در هر لحظه جوابگوي سؤالات عده بسياري از مراجعه‌ كنندگان خواهد بود، تمامي ديوارهاي اين اتاق با انبوهي از آيات و احاديث الهي پوشيده شده‌اند كه همگي با مضامين خاص سعي در رفع ابهام موجود درباره مسايل مختلف مسلمانان دارند.





مسجد متحرك آلمان در تابستان امسال با اعتباري در حدود 25 هزار يورو فعاليت خود را آغاز كرده و با عبور از شهري به شهر ديگر در سرتاسر آلمان به گسترش و ترويج تعاليم اسلامي مي‌پردازد.





آيات و روايات بسياري كه هر يك با خطوط خاص اسلامي نقش شده‌اند بيشتر به بيان مسايلي توجه دارند كه طي سالهاي اخير و به خصوص پس از واقعه 11 سپتامبر 2001 به عنوان دستاويزي جهت سركوب مسلمانان از سوي غريبان به كار گرفته مي‌شود.





مناره‌هاي دو طرف گنبد مسجد و طاق‌هاي آن با نقش و نگارهاي اسلامي و خطوط اسليمي و ايوان جلوي درگاه هيچ چيزي كم از يك مسجد واقعي ندارند.










صحن مسجد با ستون‌هاي برافراشته و معماري خاص اماكن مذهبي اسلامي بر زيبايي خيره‌كننده آنها مي‌افزايد. با ورود به هر شهر گنبد و مناره‌هاي 8 متري آن با كمك تجهيزات پيشرفته‌ اي كه به يدك‌ كش آن سوار است سر بر مي‌ آورند و نماي زيباي يك مسجد را به سرعت پيش روي عابران پديدار مي‌كنند.







ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum55/thread53594.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: