۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

شب قدر، بهترین فرصت برای عذرخواهی












شب قدر، بهترین فرصت برای عذرخواهی

شب قدر، فرصتی‌ست برای طلب مغفرت، برای عذرخواهی. عذرخواهی کنید از خدای متعال.

حالا که خدای متعال میدان داده است به من و شما که ما برگردیم به او، طلب مغفرت کنیم، از او معذرت‌خواهی کنیم، بکنیم؛ وإلا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لا یُؤذَنُ لَهُم فَیَعتَذِرونَ»(1). اجازۀ عذرخواهی به ما نخواهند داد در قیامت، خدای نکرده. به مجرمین اجازه نمی‌دهند که زبان باز کنند به عذرخواهی؛ جای عذرخواهی نیست آنجا.

اینجا که میدان هست، اینجا که اجازه هست، اینجا که عذرخواهی برای شما درجه درست می‌کند، گناهان را می‌شوید، شما را پاک می‌کند، نورانی می‌کند، عذرخواهی کنید از خدای متعال. اینجا که فرصت هست که شما خدا را متوجه به خودتان کنید، لطف خدا را شامل حال خودتان بکنید، نگاه محبت الهی را متوجه به خودتان بکنید.

«فَاذکُرونی اَذکُرکُم»(2) مرا به یاد بیاورید، تا من شما را به یاد بیاورم. یعنی در همان لحظه‌ای که شما دلتان را متوجه خدای متعال می‌کنید و خدا را در دل خودتان حاضر می‌کنید و به یاد خدا می‌افتید، در همان لحظه خدای متعال، چشم لطف و مهر و عطوفتش متوجه شماست؛ دست لطف و بذل و بخششش به‌سوی شما دراز است. خدا را به یاد خودتان بیندازید، وإلا روزی خواهد رسید که خطاب الهی به‌سمت گناهکاران می‌آید که «اِنّا نَسیناکُم»(3) ما شما را فراموش کردیم، ما شما را به‌دست فراموشی سپرده‌ایم، بروید! عرصۀ قیامت این‌جوری‌ست.

امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما زاری کنید، تضّرع کنید، گریه کنید، دست ارادت به‌سوی او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان، به چشم‌های خودتان جاری کنید؛ این فرصت را مغتنم بشمارید، وإلا خدای متعال روزی هست که به مجرمین بفرماید: «لا تَجاَرُوا الیَومَ»، بروید! زاری نکنید، تضّرع نکنید، فایده‌ای ندارد، «اِنَّکُم مِنّا لا تُنصَرونَ»(4). این فرصت، فرصت زندگی‌ست، فرصت حیات است که در اختیار من و شماست برای بازگشت به خدا و بهترین فرصت‌ها ایامی از سال است که از جملۀ آنها ماه مبارک رمضان است و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر.1376/10/26

1- سورۀ مبارکۀ مرسلات، آیۀ 36

2- سورۀ مبارکۀ بقره، آیه 152

3- سورۀ مبارکۀ سجده، آیه 14

4- سورۀ مبارکۀ مؤمنون، آیه 65

*برگرفته از مطالب آخر هفتۀ سالنامۀ صهـبای 92






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum229/thread53662.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: