۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

توحید، ماهیت اذان است


توحید، ماهیت اذان است











منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان در افتتاحیه مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور با بیان اینکه توحید همه ماهیت اذان است، گفت:اذان مایه آرامش قلب‌ها است و خوشا به حال کسانی که قلب خود را با اذان و ابتهال آمیخته‌اند.






آیت‌الله محسن حیدری، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور که شامگاه سه‌شنبه، نهم اردیبهشت در آبادان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رجب و مبعث پیامبر اکرم(ص) و ولادت با سعادت امام علی(ع) گفت: این ماه از ماه‌های بزرگ خداوند است که درهای رحمت الهی بر بندگان خود باز می‌شود.

وی در ادامه با اعلام سلام آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان به شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات گفت: ایشان به دلیل برخی مسائل نتوانستند در این مراسم شرکت کنند.

برگزاری مسابقات قرآن به صورت جدی دنبال شود

آیت‌الله حیدری در ادامه با عنوان اینکه مسابقات قرآن معنوی‌بخش هر کشوری به‌ویژه ایران بوده است، گفت: این امر در نورانی کردن دل انسان‌ تأثیر فراوانی دارد که باید آن را به صورت جدی دنبال کرد.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید قدر این گونه مراسم را دانست که قرآن برای هر انسانی که به آن انس و الفت گرفته است بسیار معنوی آفرین است که می‌توان به‌وسیله آن درجات معنویت را یکی پس از دیگری پیمود.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: توحید همه ماهیت اذان است؛ ابتدای آن با کلمه الله آغاز و پایان آن نیز با کلمه الله ختم می‌شود و هر آنکس که قلبش با قرآن آمیخته شده باشد از شر پلیدی‌های شیطان در امان خواهد بود.

اذان همه پلیدی‌های شیطان را دفع خواهد کرد

وی ادامه داد: اذان همه پلیدی‌های شیطان را دفع خواهد کرد. از پیامبر(ص) نقل شده است که اگر فرزندی برای شما به دنیا آمد در گوش سمت راست اذان و در گوش سمت چپش اقامه گوید تا اخلاقش نیکو گردد و شیطان در برابر اوناتوان باشد.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیوستگی میان آسمان و زمین را بوسیله اذان دانست و گفت: هیچ نوایی از زمین به آسمان نمی‌رود مگر که با اذان همراه باشد و همین امر در مورد برگشت ندا از آسمان صدق می‌کند که در روایت آمده است خداوند در آسمان‌ها مامورانی دارد که برای اهل زمین اوقات اذان را مشخص می‌کنند.

آیت‌الله حیدری در پایان گفت: اذان مایه آرامش قلب‌ها است و خوشا به حال کسانی که قلب خود را با اذان و ابتهال آمیخته‌اند که به راستی رستگار خواهند شد.



منبع:ایکنا



مطالب مرتبط

امروز/آغاز مسابقات سراسری اذان و ابتهال

برگزاری همایش بین‌المللی پژوهشهای قرآنی





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1fQZ1rG



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: