۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

جنگ ما با غرب بر سر انقلاب اسلامی است


جنگ ما با غرب بر سر انقلاب اسلامی است





چطور می‌شود آدمی مانند شهید آوینی غرب و امریکا را رها کرده و به جبهه‌ها بیاید و روایت فتح را بسازد اما برخی از مبارزان قبل از انقلاب ما اکنون در آغوش غرب رفته و حتی ریش‌های خود را طوری زدند که پوست صورتشان دارد کنده می‌شود به قول شهید آوینی در دنیای ما بوزینگان به انسان‌ها حکومت می کنند و مشکل انقلاب اسلامی با همین بوزینگان است.








مراسم بزرگداشت شهید آوینی با سخنرانی دکتر رحیم‌پور ازغدی در خصوص روشنفکری دینی به همراه نمایشگاه کتاب‌های شهید آوینی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم دکتر رحیم‌پور ازغدی گفت: در مقابل جریان روشنفکری غیردینی که براساس شهوات و نفسانیات انسان‌ها شکل گرفته است روشنفکری دینی قرار دارد که از تحجر جلوگیری کرده و براساس دین و ارزش‌های دین تعریف می شود.




وی ادامه داد: منظور ما آن روشنفکری دینی است که مروج اسلام بوده و برمبنای اسلامی به سوالات با همان مبانی دینی پاسخ می‌دهد و با جنگ با التقاط و تکفیر می‌پردازد.

ازغدی گفت: ما در مبانی انسان‌شناسی دو نوع تعریف از انسان داریم یک تعریف اینکه انسان فقط یک حیوان پیچیده است که عقل معاش دارد و محصول عوامل طبیعت است ولی انسان در تعریف شهید آوینی خلیفه‌الله است و باید تجلی خدا باشد همان‌ تعریفی که قرآن از انسان دارد.




رحیم‌پور در باره برخی جریانات شبه روشنفکری در ایران گفت: قبل و بعد از انقلاب آدم‌های بودند که نه اطلاعات کافی از اسلام و مبانی تشیع داشتند و نه از غرب چیزی می دانستند آنها فقط یک کتاب از مطهری را خوانده بودند و یک کتاب هم از فلاسفه غرب و اسم خودشان را گذاشتند روشنفکر.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برخی انقلابیون کشور ما هم که سابقه مبارزاتی حتی قبل از انقلاب دارند و در جنگ تحمیلی نیز فعالیت‌های زیادی داشته‌اند اما به علت عدم درک صحیح از نظر اندیشه و مسائل نظری کم آورده و چون سواد اسلامی عمیق نداشتند وارد جریانات مخالف انقلاب و حتی مخالف اسلام شدند.




وی درباره افراط و تفریط‌های برخی از افراد گفت: این آدم‌ها کسانی بودند که در زمان انقلاب اسلامی به پوست کسانی که ظاهر مذهبی نداشتند و یا تخلفی از آنها سرمی‌زد پونز می‌چسباندند و کارهای خود را به انقلاب نسبت می‌دادند اما بعد از فروکش کردن هیجانات انقلاب و جنگ به دلیل عدم سواد عمیق اسلامی در مقابل مخالفان احساس شرم می‌کردند.




وی اظهار داشت: حتی برخی از این افراد از خانواده‌های بسیار مذهبی بودند اما غالب این افراد آدم‌های در خانواده‌های مذهبی بسته به دنیا آمدند و بعد از جنگ عهده‌دار مسئولیت‌ هم شدند و به سفرهای خارجی رفتند و بعد از دیدن مظاهر غرب می‌گفتند چراباید با آنها بجنگیم بیچاره‌ها فکر می‌کردند جنگ ما با این ساختمان‌های مجلل و شیک است در حالی که جنگ ما با غرب جنگ بر سر انقلاب و شریعت اسلام است.




رحیم‌پور ازغدی گفت: ما زمانی مجموعه مقالاتی را با عنوان کتاب نقد منتشر می‌کردیم که پرتیراژترین مقالات تحقیقی در باره مبانی اسلام بود اما برای مجوز و کاغذ آن همین افراد به اصطلاح روشنفکر مانند مهاجرانی هر بلایی را که دلشان می‌خواست سر بچه‌ حزب‌اللهی‌های انقلابی درمی‌آوردند.

ازغدی ادامه داد: آنها به طور تصادفی به تور انقلاب خوردند و افکار خود را لابه‌لای اسلام پنهان می‌کردند و هر تیشه‌ای به ریشه اسلام می‌زدند.

وی در پایان اظهار داشت: چطور می‌شود آدمی مانند شهید آوینی غرب و امریکا را رها کرده و به جبهه‌ها بیاید و روایت فتح را بسازد اما برخی از مبارزان قبل از انقلاب ما اکنون در آغوش غرب رفته و حتی ریش‌های خود را طوری زدند که پوست صورتشان دارد کنده می‌شود به قول شهید آوینی در دنیای ما بوزینگان به انسان‌ها حکومت می کنند و مشکل انقلاب اسلامی با همین بوزینگان است.





منبع: خبرگزاری دانشجو





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1kmUyPT



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: