۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

بی‌تدبیری در ثبت‌نام یارانه‌ها



پس از یک ماه غوغای تبلیغاتی و 10 روز پرماجرا برای ثبت‌نام از متقاضیان یارانه، یک مقام دولتی می‌گوید نیازی به ثبت‌نام از مردم نبود اما چون دستگاه‌ها تبادل آمار و اطلاعات ندارند، اسم‌نویسی صورت گرفت!



طبق آمار رسمی دولت 73 میلیون نفر از مجموع 75 میلیون نفر (96/8درصد) برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند و 2/4 میلیون نفر (3/2 درصد) انصراف دادند.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در همایش حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی گفته است: به دلیل اینکه بانک‌های اطلاعاتی کافی نداریم هزینه‌های بسیاری را می‌دهیم مانند موضوع هدفمندی یارانه‌ها. قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود به دلیل اینکه دستگاه‌ها با همدیگر تبادل اطلاعات ندارند اسم‌نویسی صورت گرفت، ولی نیازی به این اسم‌نویسی برای یارانه نبود و نیاز نبود به مردم بگوییم که سرمایه دارند یا خیر و یک ناسازگاری بین دستگاه‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های ما از اطلاعات افراد به خوبی استفاده نمی‌کنند و تبادل اطلاعات به نحو مطلوب صورت نمی‌گیرد و یکی از موضوعات کاهش بهره‌وری در کشور و یکی از دلایل پایین آمدن تولید ناخالص کشور، عدم استفاده از منابع اطلاعاتی ماست و این موضوع یکی از مشکلات جدی است که باید از آن عبور کنیم.

این عضو کابینه تدبیر و امید توضیح نداد که چرا دولتمردان این مشکل عدم هماهنگی را بین خود حل نکرده‌اند و فضایی از تنش و تردید و دغدغه را در بین مردم درست کرده‌اند؟





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1m4Nj0j



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: