۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

واکنش روحانی به ماجرای جشن سعدآباد

خبرگزاری مهر: حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ایام میلاد حضرت صدیقه کبری و امیرالمومنین (ع) و همچنین پاسداشت معلمان و کارگران گفت: در ایام خجسته هستیم که به نام روز معلم و کارگر نام دارد و کلید علم و فرهنگ کشور دست اساتید و و معلمان و کلید اقتصاد در دست کارآفرینان و کارگران عزیز ما است.



رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید احترام بزرگترها را حفظ کنیم ادامه داد: بزرگترها را شکستن هنر نیست و این موضوع نیز با فرهنگ ، دین و مروت ما سازگاری ندارد. ما باید به اخلاق پایبند باشیم.



روحانی خاطرنشان کرد: ملت ما ملتی رشید و بزرگ است و دولت نیز راهی که انتخاب کرده مستحکم قدم بر می دارد و به رونق اقتصادی، ادامه مهار تورم و افزایش اشتغال خوشبینم.



رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که با اشاره به اظهارات شما آیا این موضوع که دخالت دولت در بخش فرهنگ کمتر شود به معنای بی توجهی یا عدم دخالت دولت به این بخش است گفت: دخالت غیر از کمک است و ما به بخش فرهنگ حتما کمک می کنیم. از وضع دانشگاه ها راضی هستم دانشگاه ها آرام و پرنشاط هستند و همچنین از اساتید دانشجویان و فرهنگیان و کارگران که این ایام ایام آنهاست تشکر می کنم.



وی گفت: در شرکت های دانش بنیان در جهت تحرک قدم های خوبی برداشته شده و همکاری معاونت فناوری رئیس جمهور با وزارت علوم منجر به اقدامات خوبی شده است.



وی همچنین در تشریح عدم دخالت دولت در زمینه فرهنگ گفت: ما می خواهیم کارشناسان و پیشکسوتان فرهنگی خودشان به صحنه بیایند و بار را بر دوش بگیرند دلمان می خواهد آنها و در چارچوب قانون وارد شوند همه باید به قانون احترام بگذاریم.



روحانی همچنین به مسائل ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما در ماه های اخیر افتخارات بسیاری آفریدند که امیدواریم ادامه داشته باشد.



وی با اشاره به اینکه جوانان و زنان ما تلاش های بسیاری کردند و امسال نشاط خاصی را در میان زنان دیده ایم تصریح کرد: برای اولین بار نهاد ریاست جمهوری از زنان سفرا برای معرفی روز زن در تهران دعوت کرد که البته مثل اینکه برخی از این شادمانی و قدم مثبت ناراحت شدند پیروزی ملت ما پیروزی همه است. آنهایی که معتقد دولت هستند به پیروزی ها احترام بگذارند و این ها قدم های موفقی بود که برداشته شد.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1n0siVZ



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: