۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

روش جبهه پایداری موجب وهن اصولگرایان است



نقل قول:








یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: «روش جبهه پایداری موجب وهن اصولگرایان است و لذا ما به هیچ عنوان موافق روش آنها نیستیم. ما موضوعی که خارج از عرف اصولگرایی و اخلاق اسلامی است را اصلا نمی توانیم قبول کنیم، حتی اگر موجب پیروزی ما بشود.»



امیر محبیان تحلیل گر سیاسی اصولگرا معتقد است تغييرات در رفتار جبهه پايداري نسبت به دولت چند دليل اساسي و مهم دارد. اين جريان درصدد هست با تخريب دولت، اول طرح خودش در جامعه، دوم ايجاد انفعال بين جريان اصولگرايي، سوم ايفاي نقش پيشتاز بين نيروهاي انقلابی و چهارم كنار زدن دولت و در نهايت طرح خودش به عنوان جايگزين دولت را دنبال كند. به همين جهت نمي‌توان تغيير رويكرد پايداري را ساده‌انگارانه خواند و از كنار آن گذشت.



وی ادامه می دهد: البته موفقيت جبهه پايداري نيز نمي‌تواند نتايج خوبي را رقم بزند چراكه با توجه به قرابت اين جبهه با جريان اصولگرايي، موفقيت آنان باعث مي‌شود تا تصوير «عقل ستيزي» از اصولگرايان در جامعه منعكس بشود در حالي كه چنين برداشتي از واقعيت اصولگرايي به دور است. در همين راستا لازم است كه اصولگرايان براي حفظ ارزش‌هاي خودشان هم كه شده دست از انفعال‌شان در برابر پايداري‌ها بردارند.



روش جبهه پایداری موجب وهن اصولگرایان است

احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با فرارو گفت: «جبهه پایداری ها خود را تافته جدا بافته از دیگران می دانند و سعی می کنند اصولگرایی را در خود منحصر کنند، در حالی که این رویکرد از شان اصولگرایی به دور است.»



وی ادامه داد: «لذا بنده جبهه پایداری ها را اساسا اصولگرا نمی دانم چرا که اصولگرا کسی است که اعتدال را رعایت می کند و فاقد خود بزرگ بینی است.»



دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار درباره رویکرد انتقادی جبهه پایدرای نسبت به دولت گفت: «اینکه بر دولت نقد وارد است هیچ شکی نیست؛ اما ما با نوع ادبیاتی که از سوی پایداری ها اعمال می شود مخالف هستیم. خود بزرگ بینی پایداری ها باعث می شود با شدت و حدت رفتار کنند و دشمن از تندروی آن ها استفاده کند و این رویکرد شایسته اصولگرایی نیست.»



این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: «منطق و اخلاق دو فاکتور اساسی اصولگرایان است و اگر فردی از این دو فاکتور خارج شود اصولگرا نیست و جبهه پایداری ها به هیچ وجه رعایت اخلاق اسلامی را نمی کنند.»



وی ادامه داد: «روش جبهه پایداری موجب وهن اصولگرایان است و لذا ما به هیچ عنوان موافق روش آنها نیستیم. ما موضوعی که خارج از عرف اصولگرایی و اخلاق اسلامی است را اصلا نمی توانیم قبول کنیم، حتی اگر موجب پیروزی ما بشود.»



کریمی افزود: «پایداری ها نه دیروز و امروز، بلکه حتی در آینده هم علاوه بر اینکه موجب وهن اصولگرایان خواهند بود؛ بلکه به اصولگرایان خسارت هم خواهند زد. لذا جبهه پایداری به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست و بنده به شخصه آنها را اصولگرا نمی دانم.»



جبهه پایداری، سخنگوی جریان تفکر احمدی نژاد است

اما حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو گفت: «اگر به نقش آقای احمدی نژاد در تشکیل جبهه پایداری نگاه کنیم شاید بتوان گفت اکنون سخنگوی جریان تفکر آقای احمدی نژاد، جبهه پایداری است.»



وی ادامه داد: «با توجه به اینکه در رقابت انتخاباتی این جبهه نتوانست نمایندگان خود را به پیروزی برساند، اکنون نوعی نگاه احمدی نژادی به دولت آقای روحانی دارد.»



وی افزود: «از سوی دیگر خیلی از کسانی که در دولت گذشته حضور داشتند اکنون در دولت آقای روحانی حضور ندارند و لذا در جبهه پایداری جمع شده اند و به عبارتی نگران و ناراحت از تغییراتی هستند که در دولت رخ می دهد.»



این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: «هچنین بحث انتخابات آینده هم برای آنها مطرح است و با نگاه انتقادی به دولت به دنبال یارگیری برای انتخابات مجلس هستند.»



کنعانی مقدم گفت: «اصولگرایی دارای اصول خاص خود است و بنده جبهه پایداری را اصولگرا نمی دانم؛ کما اینکه آقای احمدی نژاد هم هیچگاه خود را اصولگرا خطاب نکرد.»



وی ادامه داد: «جبهه پایداری هیچگونه وابستگی به اصولگرایی با آن تعریفی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند ندارد. اگر جبهه پایداری اصولگرا بود در انتخابات گذشته با آیت الله مهدوی کنی که مدیریت جریان اصولگرایان را بر عهده داشتند همسو می شد، در حالی که راه خود را رفتند و شاید یکی از دلایل شکست اصولگرایان همین تجزیه طلبی بود.»



کنعانی مقدم افزود: «من معتقدم اصولگرایان باید راه خود را بروند و جبهه پایداری شاخصی برای جریان اصولگرایی نیست. عقل ستیزی در جریان اصولگرایی وجود ندارد و فردی که دنبال عقل ستیزی باشد اصلا اصولگرا نیست.»



منبع:فـــــرا رو





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1kmHU3F



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: