۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

اینستاگرام چیست؟ آموزش تصویری قابلیت ها

اینستاگرام چیست؟








آموزش تصویری قابلیت ها













حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده اید حتماً نام آن را شنیده اید و یا تصاویر آن را در سراسر اینترنت مشاهده کرده اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.














جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت ها و *****های جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت ها قابلیت هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می دهند تا حالتی قدیمی به آن ها بدهند.

اما حالا که افکت های اینستاگرامی را در اپلیکیشن های فراوانی می بینیم و برخی از آن ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال ۵۰ میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز ۱۰ میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.




در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه وارد به شما آموزش خواهیم داد.

یک – نصب و ثبت نام

ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب سایت بنویسید.

پروفایل های اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی خواهید به همه این اجازه را بدهید می توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت تان را دنبال می کنند (Followerها) می توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال کنندگان فعلی شما ندارد.

دو – به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها




در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم برداری برای به اشتراک گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه به شکل قاب تصویر می توانید تصاویری را که قبلاً گرفته اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه های بالای صفحه برای سوییچ بین دوربین های جلو و عقب، فعال کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

وقتی عکس مورد نظرتان را گرفتید وارد صفحه افکت ها می شوید و می توانید در پایین صفحه افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از دکمه های بالای صفحه برای افزودن قاب، قابلیت Tilt-shift، چرخاندن تصویر و … استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم برداری تا ۱۵ ثانیه به صورت مداوم فیلم برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می توانید مانند تصاویر با افکت های خاصی زیباتر کنید.

در صفحه بعد می توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش تگ ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می شود و اگر کسی در اینستاگرام هش تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش تگ ها هنگام مرور تصاویر به صفحه ای با تمامی عکس های آن هش تگ خاص راهنمایی می شوید.

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن ها استفاده می شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته جمعی است می توانید با انتخاب Add people و لمس چهره های اشخاص آن ها را تگ کنید. سپس می توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته اید مشاهده کنند.

در آخر هم می توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه های احتماعی مانند فیس بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

سه – قابلیت Tilt-shift




دوربین های حرفه ای با سنسورها و لنزهای بزرگ و گشادگی بالا قادر هستند تصاویری با عمق میدان کم بگیرند به صورتی که قسمتی از تصویر با فاصله خاصی از دوربین واضح بوده و بقیه تصویر تار باشد. این کار علاوه بر این که به جذابیت تصویر اضافه می کند توجه بیننده را نیز به سوژه ای خاص معطوف می کند. از آن جایی که دوربین گوشی هایمان چنین قابلیتی ندارد امکان Tilt Shift می تواند برای تصاویر ثابت به صورت مصنوعی تقریباً چنین افکتی را ایجاد کند.

برای این کار پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن از گالری روی دکمه به شکل قطره لمس کرده و دایره یا مستطیل را انتخاب کنید. حالا می توانید مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و دایره یا مستطیل فوکوس را با دو انگشت بزرگتر کرده و یا بچرخانید. اگر از این کار منصرف شدید هم می توانید دکمه ضربدر را برای بازگشت به حالت عادی لمس کنید.

چهار – مرور و یافتن تصاویر و دوستان




اگر دکمه قطب نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه مند هستید در زبانه Tags می توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن ها را در اینستاگرام ندارید می توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس بوک پیدا کنید.

پنج – اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها

از آن جایی که اینستاگرام را می توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان هایی نیز برای آن پیش بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می کند، نظری می نویسد، شما را دنبال می کند و یا در عکسی تگ می شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده اند و یا چه کسانی را دنبال کرده اند.

شش – ارسال به شبکه های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت هایی مانند فیس بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.









ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum40/thread60795.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: