۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

زنگ انشا!!


زنگ انشا


بسم الله الرحمن الرحیم


با به صدا در آمدن زنگ مدرسه، همه به کلاس آمدند.مدتی گذشت و دراین هنگام مبصر کلاس مشغول ساکت کردن بچه ها و نوشتن عناوینی مانند:«خوب ها» و «بدها» بر روی تخته سیاه بود

بالاخره معلم وارد کلاس شد.همۀ دانش آموزان دفتر انشا هایشان روی میز قرار دادند.تقریبا اکثر بچه ها می خواستند که امروز قرعه به نام آن ها بیفتد تا انشایشان در حضور معلم و دانش آموزان دیگر بخوانند. موضوعی که معلم برای نوشتن انشا داده بود موضوع جالب و به روزی بود.اما موضوع چه بود؟؟؟؟

«باید ها و نباید های یک رییس جمهور ؟؟؟» موضوع جذابی بود که بچه ها با شور و اشتیاق در مورد آن انشا نوشته بودند.

معلم نام محمدعلی را از روی دفتر نمره خواند و او با خوشحالی پای تخته رفت و شروع کرد به خواندن:

«بسم الله الرحمن الرحیم.

موضوع انشا:باید ها و نباید های یک رییس جمهور

همان طور که می دانید رییس جمهور یک شخص خیلی مهم در یک کشور محسوب می شود. در کشور ما هم بعد از رهبری ،رییس جمهور در مقام دوم اهمیت قرار دارد؛ به همین دلیل مردم بر روی واژه واژۀ سخنان او (به قول گفتنی) حساب باز می کنند.

من در این انشا سعی کردم با استفاده از ذهن خودم و با کمک پدرم و البته تجاربی که تاکنون در این زمینه بدست آوردم، چند مورد از کارهایی را که رییس جمهور نباید یا نباید انجام دهد را بنویسم:

1.رییس جمهور اگر در روز های قبل از انتخابات وعده ای می دهد ، باید به آن عمل کند.اگر وعده ی اعتدال می دهد، باید در دوران ریاست جمهوری اش هم اعتدال را رعایت کند.به طور مثال دیده نشدن حتی یک نفر از حزب مخالف در کابینه او دلیل بر عدم رعایت این موضوع است.

2.اگر از یک کاری که در دولت قبلی انجام شده ،انتقاد می کند، بالطبع نباید آن کار را در دولت خودش انجام دهد.آقای رییس جمهور! اگر تغییرات اتوبوسی بد است، شما در دولت خودتان این کار را انجام ندهید.(البته لازم به ذکر است عوض کردن اکثر شهردار های کشور ، یک جور تغییر کامیونی محسوب می شود و هیچ ارتباطی به اتوبوس و اینجور حرف ها ندارد!)

3.رییس جمهور باید قبل از گرفتن مقام ریاست جمهوری، یک دوره کلاس شناسایی افراد مودب را بگذراند تا به هر کس و ناکسی لقب مودب را نسبت ندهد.خواهشمند است در این دوره از کلاس به ایشان عرض کنید که آدم قاتل و خائن ، مودب محسوب نمی شود.

4.همچنین توصیه می شود آقای رییس جمهور قبل از گرفتن کلید پاستور، یک دوره کلاس فشرده ریاضی را بگذراند تا فرق بین 50 روز و 500 روز را تشخیص دهد.

5.البته لازم به ذکر است کلاس ادبیات هم برای منتخب مردم گذاشته شود تا ایشان فرق بین اعتدالو اصلاح را دانسته و ندانسته به مردم وعدۀ دروغ ندهند. ضمنا باید فرق بین «گزارش و سیاه نمایی» و« کلید و داس و بولدوزر» و « توافقنامه و ذلت نامه» هم به ایشان به طور کاملا تخصصی آموزش داده شود.

6.باید قبل از دادن کلید پاستور به رییس جمهور منتخب، به ایشان متذکر شد که برای بالابردن مقام خود در بین مردم، خود را بالا بکشید نه رییس جمهور قبلی را پایین.

7. منتخب مردم برای تصدی ریاست جمهوری باید ادب را رعایت کرده و به آن تعدادی از مردم که به او رای نداده اند، هر انگی را که دل مبارک خود و هم کاران هم حزب شان خواست، نچسبانند.

8.به عنوان نکتۀ آخر، رییس جمهور باید مواظب رفتار و گفتار و احیانا خاطره سازی اطرافیان خود باشد؛ چرا که عدم جلوگیری از این کار این معنی و مفهوم را می رساند که رییس جمهور منتخب موافق کارهای ایشان است.»

پایان

معلم:آفرین پسرم.20











برگرفته شده از qomboy.blog.ir





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum349/thread60941.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: