۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

تولید شیشه رفلکس با فناوری نانو در مراغه

برای نخستین بار درکشور

مدیر کارخانه شیشه سازی مراغه گفت: برای نخستین بار در کشور شیشه رفلکس با فناوری نانو در مراغه تولید شد.







سعید حسنی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور شیشه رفلکس با فناوری نانو در مراغه تولید شد.





وی با بیان اینکه با تولید این نوع شیشه در شیشه‌سازی مراغه خط تولید آن راه‌اندازی شده است، افزود: برای راه اندازی این خط تولید، 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با راه‌انداری آن برای 100 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

حسنی با اشاره به اینکه فناوری تولید این نوع شیشه کاملا بومی سازی شده است، اظهار کرد: در این نوع شیشه به جای جیوه از آلومنیوم مایع شفاف استفاده شده که علاوه بر یکسان شدن انعکاس آن از ضخامت ماده پوششی نیز کاسته شده است.

مدیرکارخانه شیشه سازی مراغه ظرفیت سالانه تولید این کارخانه را 10 میلیون متر مربع انواع شیشه رفلکس ساختمانی و صنعتی اعلام کرد و گفت: پیش از راه‌اندازی این خط تولید، ایران وارد کننده شیشه رفلکس بود که با بهره برداری از آن کشور به صادر کننده این محصول تبدیل شد.

حسنی با بیان اینکه نخستین محصول تولیدی این خط به عراق صادر شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه قادر به تولید 10 نوع شیشه رفلکس بوده که شیشه‌های خود پاک شونده و کنترل کننده دمای اتاق در زمستان و تابستان با استفاده از فناوری نانو از جمله تولیدات این کارخانه است.

وی با بیان اینکه در شیشه رفلکس سطح شیشه برای ممانعت از نفوذ امواج نور و گرما با انواع فلزاتی مانند نقره، نیکل، کروم، مس و آلومینیوم پوشش داده می شود، گفت: در ایران 18 میلیون متر مربع شیشه رفلکس تولید می‌شود که هشت میلیون متر مربع آن در شهر ساوه و بقیه در مراغه تولید می‌شود.

مدیرکارخانه شیشه سازی مراغه یادآور شد: همزمان با راه اندازی این خط تولید، تولید آینه آلومینیومی نیز با 100میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این کارخانه آغاز شد.

حسنی ظرفیت تولید این خط را هشت میلیون متر مربع در سال اعلام کرد و افزود: 15 درصد محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخلی در قالب 20 محصول شامل شیشه فلوت، شیشه رفلکس و آینه به کشورهای روسیه، اوکراین، گرجستان، هند، ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

کارخانه شیشه سازی مراغه از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شیشه سازی کشور با تولید شیشه فلوت در دور دوم سفرهای استانی دولت قبلی افتتاح شد.

این کارخانه با تولید سالانه 22 میلیون متر مربع انواع شیشه و آینه برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.



منبع: تسنیم





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1fwUFX6



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: