۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

خانمی که نصف اجر شهید را می برد!

خانمی که نصف اجر شهید را می برد!







مهر و محبت ورزيدن زن و شوهر در زندگی مشترک از امور مهم و مورد تاکید اسلام است.





حجت‌الاسلام و المسلمين سيد جعفر طباطبائي شيرازي از اساتيد اخلاق حوزه علميه مشهد در جمع طلاب مدرسه علميه عباسقلي خان شاملو و خانواده هاي آنان، ازدواج و همسرداري را مهمترين امر در زندگي دانست و ابراز داشت: مهر و محبت ورزيدن، با هم بودن و گفت وگوي زن و شوهر از امور مهمي است كه در اسلام مورد تأكيد قرار گرفته است.



وي اظهارداشت: متأسفانه برخي از خانواده ها در مخارج زندگي، خود را دچار مشكل مي كنند و مرتکب اسراف و تجمل می شوند.



حجت الاسلام و المسلمين طباطبائي شيرازي با بيان اين كه برخي از خانم ها نسبت به وضع مالي همسرشان مراعات مي‌كنند، با استناد به روايتي از پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) درباره مردي كه همسرش او را براي غم دنيا دلداري مي داد، گفت: پاداش چنین همسری نصف اجر شهيداست، زيرا به شوهرش كمك مي‌كند تا در زندگي غمي نداشته باشد.



اين استاداخلاق حوزه علميه مشهد در پايان افزود: زن و شوهر بايد نسبت به امور مالي زندگي از ابتدا تفاهم داشته باشندتا درصورت ایجاد مشکلات مالی، زندگی آنان مختل نشود.



وي در حاشيه عمامه گذاري 4نفر از طلاب اين مدرسه نيز گفت: اساتيد ما هنگام عمامه گذاري توصيه مي كردند اگر درپاسخگویی به مسائل شرعی مردم ،مسأله اي را ياد نداشتيد، بدون خجالت بگوييد نمي دانم تا فرد سؤال كننده به اشتباه نيافتد.



گفتني است،در اين مراسم كه بيش از 150 نفر از طلاب و خانواده هاي آنان حضور داشتند، تعدادي از طلاب ممتاز ثلث اول اين مدرسه تجليل و تعدادي از اساتيد نيز موردتقدير قرار گرفتند،



حوزه





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1e7JZRO



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: