۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

گرانی میوه و سبزی ۵۰روز مانده به عید +جدول





۵۰ روز به عید مانده و فعلا از فراوانی و ارزانی میوه که مسئولان وعده داده‌اند خبری نیست، با گرانی بیش از اندازه سیب‌زمینی و بادمجان نیز غذای فقرا گرانتر شده است.

به گزارش فرهنگ نیوز، از بازار میوه حاکی است قیمت میوه در 50 روز باقی‌مانده به عید که مسئولان از فراوانی و قیمت مناسب آن خبر داده‌اند همچنان گران است.



این گرانی قیمت همچنین شامل مرکبات، پرتقال، نارنگی و لیموشیرین نیز می‌شود که فصل برداشت آن در شمال کشور است.



مسئولان از قیمت کیلویی 1600 تومان را برای پرتقال شب عید نوید داده‌اند اما قیمت آن در بازار، پرتقال خونی 3000 تومان، لیموشیرین 2500 و نارنگی 4000 تومان، پرتقال تامسون کیلویی 2000 تومان است.



پیش از این بحث واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید مطرح شد که متولیان تولید از فراوانی آن برای شب عید خبردادند.



وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تولید مناسبی که امسال وجود دارد بعید می‌دانم واردات برای شب عید انجام شود.



رئیس اتحادیه باغ‌داران نیز از تولید 4.5 میلیون تن مرکبات خبرداد که به گفته وی تولیدکنندگان به دلیل فراوانی تولید به دنبال انبارهای ذخیره هستند.



گزارش خبرنگار فارس حاکی است قیمت انواع سبزی هم در بازار گران است. قیمت سیب‌زمینی که یکی دو ماه است از کیلویی 2500 تومان پایین‌تر نیامده غذای فقرا را گران‌تر کرده است.



بادمجان که معمولاً در سبد خانوارهای کم درآمد یافت می‌شود نیز به کیلویی 3500 تومان رسید و مدتی است به کیلویی 2500 تومان رسیده است.



به هرحال 50 روز به عید و زمان تقاضای چند برابری میوه باقی مانده اما قیمت آن به شدت گران است،‌باید منتظر ماند که آیا مسئولان به وعده‌ای که برای کنترل قیمت میوه و فراوانی آن داده‌اند عمل می‌کنند؟



براساس این گزارش، قیمت میوه‌ در بازار تهران به شرح زیر است:









ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1bbeMaF



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: