۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

شيعه واقعی از منظر حضرت فاطمه(س)

شيعه واقعي از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا(س) کسي است که قلب و زبانش با آن حضرت همراه باشد و از دستورات ائمه معصومين(ع) پيروي کند.

مردي همسرش را به نزد حضرت فاطمه(س) فرستاد تا از ايشان سوال کند که آيا او از پيروان و شيعيان آن حضرت محسوب مي شود يا نه که حضرت فاطمه(س) در پاسخ فرمودند: به شوهرت بگو اگر به آنچه خواسته و هدف ماست عمل مي کني و از آنچه ما نهي مي کنيم، بيزاري مي جويي، بدان که از شيعيان ما خواهي بود. در غير اين صورت از شيعيان ما نخواهي بود.

زن جواب را به اطلاع شوهر خود رساند. مرد از اين پيام بسيار ناراحت شد و فهميد که مسووليت شيعه بسيار حساس و سنگين است.

مرد سپس با خود گفت: واي بر من! در امان ماندن از گناه بسيار مشکل است. پس من اهل جهنم هستم و هميشه در آن خواهم ماند.

آن زن جريان اندوه شوهر خود را براي فاطمه زهرا(س) تعريف کرد و آن حضرت فرمودند: به او بگو آن طور که تو فکر مي کني نيست. زيرا پيروان ما بهترين اهل بهشت هستند اما هر کسي که ما و دوستان ما را دوست داشته و با دشمنان ما دشمن باشد و قلب و زبانش نيز با ما همراه باشد، ولي امر ما را اطاعت نکند و از آنچه نهي نموده ايم پرهيز نکند، جزو رهروان ما محسوب نمي شود.

حضرت فاطمه زهرا(س) در ادامه فرمودند: با اين وجود، شيعيان ما در بهشت هستند اما پس از آنکه گناهان و آلودگي هاي آنان بواسطه زحمت و رنج فراوان در دنيا يا در قيامت پاک شود. پس به وسيله محبتي که به ما دارند، در بهشت به حضور ما مي رسند.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum299/thread49704.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: