۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

نگاهی که اعتیاد آور است








اصلاً دیگه آدم رغبت نمی کنه ، عبادات دیگه رو انجام بده . چرا ؟ چون به جای لذت عبادت ، لذت گناه رو بر قلبش حاکم کرده و این لذت شیطانی خیلی لذت خطرناکیه ! نگاه ضررهای گناه چشم را می شناسید؟ ۱- از نظر مادی آدمی که به نامحرم نگاه می کنه ، [...]





اصلاً دیگه آدم رغبت نمی کنه ، عبادات دیگه رو انجام بده . چرا ؟ چون به جای لذت عبادت ، لذت گناه رو بر قلبش حاکم کرده و این لذت شیطانی خیلی لذت خطرناکیه !

نگاه

ضررهای گناه چشم را می شناسید؟

۱- از نظر مادی

آدمی که به نامحرم نگاه می کنه ، براش عادت می شه . متأسفانه نگاه به نامحرم اعتیاد آوره!

یعنی طرف رو معتاد می کنه ، این شخص از نظر درسی هم مشکل دار می شه . چون اصلاً نمی رسه درس بخونه ، لذا یکی از مشکلاتی که دبیرستانی ها و دانشجوها توی درسشون دارن ، همین نگاه به نامحرمه . نه درسش رو می فهمه ، نه زندگیش رو !

نشسته تو کتابخونه ، می خواد درس بخونه . کتابش هم بازه ، حالا تو اوج درس ، یه دفعه نامحرم رد می شه ! اون درسی رو که تا الان خونده که از یادش می ره ! این هم که می خواد بخونه زهرمارش می شه ! هیچی نمی فهمه .

چقدر وقت ها که به خاطر نگاه به نامحرم تلف می شه ! ۴ ، ۵ ساعت راه می ره که بتونه به نامحرم نگاه کنه ! چه وقت هایی هدر می ره ؟! چه مشکلات بزرگ درسی و اجتماعی برای کسی که مرتکب به این عمل می شه ، بوجود می یاد ؟! این از نظر دنیایی . آدم از کسب و کار و زندگی می افتد . اصلاً این نگاه به نامحرم می شه شغلش !!

یه جا می ایسته و فقط به نامحرم نگاه می کنه !

۲ ـ از نظر اجتماعی

آقا ! آبروی آدم می ره . بالاخره یه وقتی آدم رو می بینن ، آبروش می ره ، آبروریزی بد دردیه . اصلاً طرف معتاده ، نمی تونه ترک کنه! بالاخره یه روزی لو می ره ، آبرو ریزی که برای آدم به وجود می یاد ، یواش یواش تو خانواده می پیچه ، بعد هم بقیه می فهمند ! اونی که نباید بفهمه هم می فهمه . می ره خواستگاری ، بهش جواب رد می دن . می گه : آقا ! چرا جواب رد دادی ؟! بهش می گن : الحمدلله شما که دیگه نمی خواد ازدواج کنی !!

روایت می فرماید : یه بار که انسان چشمش به نامحرم می افتد ، حالا می خواد فیلم باشه یا عکس باشه و یا خود نامحرم باشه ، اگه به آسمون نگاه کنه و نبینه ، اندازة ستاره های آسمون بهش حسنه می دن . و اگه به زمین نگاه کنه اندازة هر چی ریگ در زمین هست به او حسنه می دن و اگه چشماش رو ببنده به اندازة هر چی ریگ در زمین و ستاره در آسمونه ، به اون حسنه می دن. خیلی عجیبه !

۳ـ از نظر معنوی

پیغمبر (صلی الله علیه وآله) می فرمایند : (هر انسانی وقتی که پاش رو در دنیا می ذاره ، تماماً نوره . نور ! هر گناهی که انجام می ده ، یه مقداری از این نور از وجودش خارج می شه . اگه توبه کنه ، انشاءالله که خدا می بخشه و توبه اش رو قبول می کنه و عقابی نخواهد داشت ولی اون نور دیگه برنمی گرده .

حالا شما فقط همین گناهه ، نگاه به نامحرم که آدم خیلی راحت انجام می ده رو در نظر بگیرید ، هر یه نگاه ، یه تکه نور خارج می شه ، نوری که دیگه نمی تونی برش گردونی ، هیچ راهی نداری ، از نورانیت وجودت کم می شه بعد می بینی که مردم به درجات عالیه رسیده اند ، خیلی هم داری زحمت می کشی ، خیلی هم داری کار می کنی اما قبلاً نور رو از دست دادی دیگه فایده ای نداره . این خیلی مهمه . این حدیثی که پیغمبر (صلی الله علیه وآله) فرمودند برای همة گناهان هست ، من جمله گناهه نگاه به نامحرم .

در جایی دیگه پیغمبر (صلی الله علیه وآله) می فرمایند : که نگاه کردن به نامحرم شعبه ای از زناست . می فرمایند : هر عضوی زنایی دارد و زنای چشم نگاه کردن به نامحرم است ، خیلی گناه بزرگ شد !

می فرمایند : نگاه به نامحرم تیری است زهرآلود از تیرهای شیطان . هر نیم نگاه ، تیری به قلب لطیف و ربانی تو می زند . چقدر این گناه ، دم دست هم هست .

می فرمایند : نگاه به نامحرم عبادات را فاسد می کند . نماز رو فاسد می کنه ، نماز اول وقت رو فاسد می کنه ، نماز شب رو فاسد می کنه ، گریه ها رو فاسد می کنه .

نگاه

اصلاً نگاه به نامحرم متأسفانه یکی از گناهانی هست که ریشه عبادت کردن رو می زنه ! یعنی کسی که مبتلا به این گناه هست ، اصلاً به دیگر عبادات شوق و رغبتی پیدا نمی کنه . یکی هست دروغ می گه ، نماز شب هم می خونه ، کارهای دیگه هم می کنه . اما این یکی حساب و کتابش جداست ، نگاه به نامحرم اصلاً شوق و ذوق نسبت به عبادات رو کنسل می کنه .

کسی که نگاه به نامحرم می کنه ، چون در قلبش شهوت حاکم می شه ، حکمت نمی پذیره . این فرموده امام صادق (علیه السلام) هست ، ایشون می فرمایند : قلبی که در آن شهوت حاکم شد ، حکمت نمی پذیرد . اصلاً دیگه آدم رغبت نمی کنه ، عبادات دیگه رو انجام بده . چرا ؟ چون به جای لذت عبادت ، لذت گناه رو بر قلبش حاکم کرده و این لذت شیطانی خیلی لذت خطرناکیه !

علمای اخلاق روی این گناهه نگاه به نامحرم خیلی حرف زدند . هر کسی هرچی خواسته شروع کنه ، اول از این شروع کرده که آقا ! اگه می خوای گناهان رو ترک کنی ، خیلی خوبه ، اما باید اول از چشم شروع کنی .

از همه مهمتر ، نگاه به نامحرم ، چشم رو خشک می کنه . چشم دیگه اشک نداره و این خشک شدن چشم موجب تنفر خداوند تبارک و تعالی از بنده می شه . خداوند در حدیث قدسی می فرماید : من از بنده ای که در درگاهم اشک نمی ریزد متنفرم ! از این بنده بدم می آید !

فردی خدمت موسی (علیه السلام) رسید، عرض کرد : آقا ! ما این همه گناه می کنیم ، اما خدا هیچ بلایی به ما نازل نمی کنه ، برو به خدا بگو مثل اینکه حساب و کتاب هات قاطی شده ! ( با یه حالت تمسخری این رو گفت )

پیغمبر (صلی الله علیه وآله) می فرمایند : (هر انسانی وقتی که پاش رو در دنیا می ذاره ، تماماً نوره . نور ! هر گناهی که انجام می ده ، یه مقداری از این نور از وجودش خارج می شه . اگه توبه کنه ، انشاءالله که خدا می بخشه و توبه اش رو قبول می کنه و عقابی نخواهد داشت ولی اون نور دیگه برنمی گرده

موسی (علیه السلام) به کوه طور رفت و با خداوند مناجات کرد . عرض کرد : خدایا ! این جوان بی ادبی کرد و چنین حرفی رو زد من چی جوابش رو بدم ؟ خداوند فرمود : من بهش بلا نازل کردم ، خبر نداره ! ازش سۆال کن چند وقته نتونسته با من حرف بزنه ؟ سۆال کن چند وقته نتونسته گریه کنه ؟ اشکش رو ازش گرفتم . لذت صحبت گرفتن با خودم رو ازش گرفتم . بیچاره ! خبر نداره .

مژده به کسانی که از لذت گناه چشم محرومند!

حضرت می فرمایند : هیچ کدام از شما به اندازه اون کسی که با چشم پوشیدن از گناهه نگاه به نامحرم سود می کنه ، سود نمی کنید .

روایت می فرماید : یه بار که انسان چشمش به نامحرم می افتد ، حالا می خواد فیلم باشه یا عکس باشه و یا خود نامحرم باشه ، اگه به آسمون نگاه کنه و نبینه ، اندازة ستاره های آسمون بهش حسنه می دن . و اگه به زمین نگاه کنه اندازة هر چی ریگ در زمین هست به او حسنه می دن و اگه چشماش رو ببنده به اندازة هر چی ریگ در زمین و ستاره در آسمونه ، به اون حسنه می دن . خیلی عجیبه !

به نامحرم نگاه می کنه بعد میگه چرا چشمم خشک شده؟! می گه : دعا که می خونن ، همه گریه می کنن ، اما من همین جور مثل بت می نشینم و هیچ احساس و حالی به من دست نمی دهد.

خوب عزیز من ریشه این موضوع را کشف کن و در اصلاح آن بکوش.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum392/thread49762.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: