اگر ميزان در رأي ملت است پس چرا ما منتظر ظهور امام زمان هستيم ؛ ما چه نيازي به ايشان داريم
اگر ميزان در رأي ملت است پس چرا حضرت علي از راه انتصاب ونه از راه انتخاب مردم به ولايت رسيد
اگر ميزان در رأي ملت است پس چرا پيامبر اسلام از راه انتصاب مبعوث شد ونه از راه انتخاب
اگر ميزان در رأي ملت است پس چرا مردم درمقابل كشته شدن ائمه اطهارتوسط حاكمان ظالم هيچ كمكي به ايشان نكردند
اگر ميزان در رأي ملت است پس چه كسي حضرت علي را خانه نشين كرد؟
نتيجه ميزان بودن رأي مردم در شوراي سقيفه چه شد؟
نتيجه نتيجه ميزان راي أهل كوفه با امام حسين چه شد؟
اگر ميزان در رأي ملت است كداميك از پيامبران و امامان معصوم توسط مردم برگزيده شدند ؟
اگر ميزان در رأي ملت است پس خداوند متعال جهنم را براي چه كسي آفريد ؟
اگر ميزان در رأي ملت است پس فلسفه بعثت 124000پيامبر چه ميشود ؟
اگر ميزان راي ملت است پس فلسفه امر به معروف ونهي از منكر چه خواهد شد ؟
اگر ميزان در رأي ملت است پس چرا حضرت علي در طول دوره حكومتش بامردم منحرف وسران فاسدشان سه جنگ تمام عيار داشته است .............
مگر ميزان رأي ملت است پس چرا علي مرتضي با ميزانيت مردم كنار نيامد؟ چرا؟
اگر ميزان رأي ملت در نزد خدا مورد نظر است پس چرا خداوند متعال در گذشته اينهمه امت ها را نابود وعذاب كرد :
مردم لوط – مردم عاد – مردم ثمود – مردم صالح – مردم شعيب – مردم نوح – مردم فرعون – مردم بني اسرائيل – مردم بني اسرائيل –و.و.و.و)
.
.
.
در مكتب تشيع ؛ خدا مؤمنين را اينطور معرفي ميكنند ........
1 - خدا تكويناٌ وبدون اختيارمؤمنين ؛ آنان را به دست مقتدرانه خويش ؛ خلق نمودند
قران :
وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ
ترجمه :
پروردگار تو هر چه را بخواهد مىآفريند و برمىگزيند و آنان اختيارى در آفرينش ندارند ومنزه استخدا از آنچه [با او] شريك مىگردانند برتر است
2 - الف :
خدا تشريعاً به مؤمنين اجازه واختياري به آنان نداده است كه در مقابل خواسته شرع چون وچراي كنند ........هرگز ..........چه برسد به اينكه راي آنان ميزان قرار دهد
دلیل قرانی :
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا
ترجمه :
هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون خدا و فرستادهاش به كارى فرمان دهند براى آنان در كارشان اختيارى باشد و هر كس خدا و فرستادهاش را نافرمانى كند قطعا دچار گمراهى آشكارى گرديده است
ب: رسول وامام .......بر مؤمنين ومردم از خودشان اولاتر وبرتر وحق دخالت در تمام امور زندگاني مردم دارند .................
يعني پيامبر واهل بيتش بر مال وناموس وسرنوشت وشرف وعزت وهرچه مربوط به دنيا وآخرتشان از خودشان اولاتر است
قران می فرماید: النبی أولى بالمؤمنین من أنفسهم
ادامه مطلب ....
http://www.nooreaseman.com/forum321/thread49772.html
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر