۱۳۹۵ آبان ۴, سه‌شنبه

iOS 10.1 منتشر شد؛ مروری بر مهمترین تغییرات صورت گرفته

اپل نسخه نهایی iOS 10.1, watchOS 3.1, macOS 10.12.1 و tvOS 10.0.1 را برای کاربران آیفون/آیپد، اپل واچ، اپل تی‌وی و کامپیوترهای مک منتشر کرد. در ادامه مطلب مهمترین تغییرات آی او اس 10.1 را مرور می‌کنیم.



شب گذشته اپل نسخه نهایی iOS 10.1 را برای دستگاه‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند عرضه کرد. این مهمترین به‌روزرسانی آی‌او‌اس زمان عرضه iOS 10 به‌شمار می‌رود که حدود ۱ ماه قبل منتشر شده بود.
اگر به‌خاطر داشته باشید در کنفرانس معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل از ویژگی عکاسی پرتره در آیفون ۷ پلاس صحبت کرد اما اعلام کرد که تا انتشار iOS 10.1 این ویژگی در اختیار کاربران آیفون ۷ پلاس قرار نمی‌گیرد. حالا با انتشار نسخه ۱۰.۱ این قابلیت رسما به آیفون ۷ پلاس آمده اما همچنان حالت عکاسی پرتره در دوربین پشتی این گوشی در وضعیت بتا قرار دارد و اپل مشغول توسعه آن است. با ادامه مطلب همراه شوید تا مروری روی تغییرات صورت گرفته در iOS 10.1 داشته باشیم.

Portrait Mode

همانطور که بالاتر اشاره کردیم حالت عکاسی پرتره سرانجام به دوربین ایفون ۷ پلاس وارد شد. این حالت عکاسی فقط در دوربین پشتی آیفون ۷ پلاس فعال است و همچنان در وضعیت بتا قرار دارد. به کمک این ویژگی هنگام عکاسی پرتره با آیفون ۷ پلاس عکسی را ثبت می‌کنید که در آن چهره فرد مورد نظر شفاف است و صحنه‌های پشت سر او تار شده است. ثبت چنین پرتره‌ای با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای کار چندان سخت و خاصی نیست اما ورود این تکنولوژی به دوربین‌های موبایل یک نقطه عطف به‌شمار می‌رود. شرکت‌های دیگر نیز تاکنون تلاش‌هایی برای بکار بردن این فناوری در دوربین گوشی‌های خود کرده‌اند اما ظاهرا اپل به شکل جدی‌تری موضوع را دنبال می‌کند. باید دید در آینده با خارج شدن عکاسی پرتره از حالت بتا در آیفون ۷ پلاس چگونه دوربین‌های موبایل به تقابل با دوربین‌های حرفه‌ای می‌پردازند.

iMessage Effect Toggle

درصورتی که قابلیت Reduce Motion را در آی‌او‌اس برای افزایش سرعت آن فعال می‌کردید برخی از افکت‌های آی‌مسج در آی‌اواس ۱۰ برای شما غیر فعال می‌شد. حالا برای رفع این نقص یک قابلیت جدید در بخش Reduce Motion در آی‌اواس ۱۰.۱ اضافه شده که به شما امکان می‌دهد علاوه بر فعال کردن آن ویژگی همچنان از افکت‌های آی‌مسج بهره‌مند باشید. بدین‌ترتیب در آدرس Settings > General > Accessibility > Reduce Motion می‌توانید این گزینه را مشاهده و فعال کنید.

Redesigned iMessage App Drawer

یکی از قابلیت‌های جدید آی‌مسج در آی‌او‌اس ۱۰ امکان نصب اپلیکیشن و پک‌های استیکر است. اما اگر بیشتر از ۲۰ اپلیکیشن و پک استیکر نصب می‌کردید دسترسی به آنها بسیار سخت و آزاردهنده می‌شد. برای حل این مشکل در آی‌او‌اس ۱۰.۱ روش دسترسی به پک‌های استیکر بهتر شده به‌طوریکه ازاین‌پس استیکرها و اپلیکیشن‌ها در آی‌مسج از طریق یک منوی کشویی در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

Replay Text Effect

در iOS 10.1 هنگامی‌که پیغامی را در آی‌مسج همراه با یک افکت دریافت کنید گزینه Replay زیر آن نمایان می‌شود که با تپ کردن روی آن می‌توانید مجددا افکت اعمال شده روی پیغام را مشاهده کنید.

بهبود باز کردن نوتیفیکیشن‌ها

در iOS 10 گاهی اوقات تپ کردن روی نوتیفیکیشن‌ها و هدایت شدن به اپلیکیشن مربوط با مشکلاتی مواجه بود. بدین‌ترتیب که یا اپلیکیشن باز نمی‌شد یا شما را به آن بخشی که مربوط به نوتیفیکیشن دریافت است هدایت نمی‌کرد. حالا این مشکل در iOS 10.1 رفع شده و دیگر با آن مواجه نخواهید شد.

iOS 10.1 را می‌توانید از طریق آپدیت خودکار از مسیر Settings > General > Software Update دریافت و نصب کنید. همچنین می‌توانید با دریافت فایل کامل آن آپدیت را از طریق آیتونز انجام دهید. برای دریافت فایل کامل آی‌اواس ۱۰.۱ می‌توانید از لینک‌های زیر متناسب با دستگاه خود استفاده کنید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2dI7rqE

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: