۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

واقعیات تورم، از ۷.۹ درصد مرکز آمار تا ۵۰ درصدی سفره مردم + جدول


درحالی مرکز آمار تورم مهر ماه را ۷.۹ درصد اعلام کرده که نگاهی به تغییرات قیمتی اقلام مورد نیاز مردم طی یکسال گذشته حکایت از افزایش قیمت اقلام تا ۵۰ درصد هم دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش تورم و تک رقمی شدن آن یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است که بارها و بارها از سوی دولتمردان اعلام و مستندات آماری آنهم به نقل از مراجع رسمی آمارگیری منتشر شده است.
براساس جدیدترین گزارش آماری، مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در مهر ماه به 7.9 درصد رسیده است که نشانگر کاهش 0.4 درصدی نسبت به ماه قبل است.
بر این اساس، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال 1395، عدد 232.9 را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به 6.6 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش یافته است.
در پی اعلام گزارش آماری، مرکز آمار از تازه ترین شاخص تورمی، برآن شدیم تا مروری داشته باشیم بر تغییر قیمت 42 قلم کالای ضروری مردم البته با استناد به گزارش بانک مرکزی!
قیاس آمارهای بانک مرکزی از وضعیت اقلام مصرفی مردم با تورم اعلامی مرکز آمار در مهر ماه نشان می دهد که اینبار هم آمار تورم با سفره مردم نمی خواند. درحالی مرکز آمار از تورم 7.9 درصدی در مهر ماه خبر داده که مستندات آماری بانک مرکزی نشان میدهد که کالاهای اساسی مردم طی یکسال گذشته از نیم تا 57.8 درصد افزایش یافته است.
بر اساس گزارش بانک مرکزی طی هفته منتهی به 23 مهر 95 قیمت لبنیات 3.5 درصد، تخم مرغ 13.9 درصد، برنج 51.7 درصد ، حبوب 23.5 درصد ، میوه های تازه 3.1 درصد، گوشت قرمز 9.1 درصد ، گوشت مرغ 6 درصد ، قند و شکر 45.1 درصد ، چای 16.5 درصد و روغن نباتی 6.6 درصد رشد داشته است.
گفتنی است در یک سال گذشته قیمت اکثر اقلام ضروری با افزایش قیمت همراه بوده و تنها کالاهای گروه سبزیهای تازه با کاهش قیمت مواجه شده اند.
در ادامه ریز تغییرات قیمتی 42 قلم کالای اساسی مردم در یک سال گذشته را مشاهده می کنید؛



ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2eGZu73

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: