۱۳۹۵ مهر ۱۷, شنبه

سپتیک تانک

به طور کلی سپتیک تانک به مخزن ذخیره ای گفته می شود که برای تصفیه ی ابتدایی فاضلاب خانگی، صنعتی و مکان های عمومی مانند هتل ها، فرودگاها، رستوران ها، و ادارات تعبیه می گردد تاپس از تصفیه ی ابتدایی وارد سیستم تصفیه ی فاضلاب گردد.در گذشته فاضلاب خانه ها و مکان های عمومی وارد چاه می گشت و باکتری ها، ویروس ها و کرم های موجود در داخل فاضلاب وارد آبهای زیرزمینی گشته که باعث ایجاد بیماری درانسان می شد. این موضوع اصلی تری عامل برای سرمایه گذاری عظیم دولت ها جهت تصفیه فاضلاب خانه ها و مکان های عمومی می شد.
فاضلاب خانه ها و مکان های عمومی پس از تجمیع وارد سپتیک تانک می گردد لجن جامد موجود در فاضلاب پس از گذشت مدتی در کف سپتیک تانک ته نشین می گردد.این مواد چگالی بیشتری نسیت به مایع درون سپتیک تانک دارد.از طرفی مقداری از مواد موجود فاضلاب چگالی کمتری نسبت به مایع درون سپتیک تانک داشته و روی سطح مایع به صورت شناور جدا می گردند.باقی موادکه تقریبآ چگالی یکسانی با مایع درون دارند داخل محلول به صورت معلق برای چند ساعتی باقی می مانند ورود فاضلاب جدیدتر از یک طرف سپتیک تانک باعث می گردد همان مقدار محلول همراه باذرات معلق داخل آن از طرف دیگر خارج شده تا به سیستم تصفیه فاضلاب منتقل گردد.
ابعاد و حجم سپتیک تانک مورد نیاز در خانه ها، باتوجه به تعداد اتاق ها، تعداد نفرات و مساحت خانه و با در نظرگرفتن متوسط مصرف منطقه ای محاسبه و تعیین می گردد. و در مکان های عمومی مانند فرودگاها، تعدادپرسنل، تعداد رستورانها و مساحت هریک ،تعداد پرواز ها در روز، تعداد مسافرین موجود در این پروازها و سایرجزِﺋیات نقش تعیین کننده ای در محاسبه ی ابعاد و حجم سپتیک تانک مناسب ایفا می نماید.
ورقه ای عمودی سپتیک تانک رابه دو قسمت تقسیم میکند (این تقسیم بندی باعث می گردد اجسام جامد بیشتری ته نشین گردد). جزیان محلول بین این دو قسمت ازطریق سوراخ هایی می باشد که در سطح این ورق تعبیه شده اند.
نصب سپتیک تانک شبه مخزن دفنی بوده با این تفاوت که سپتیک تانک باید حتمآ به صورت کاملآ افقی نصب گردد.
یکی از محاسن
سپتیک تانک پلی اتیلن طول عمر بالا آنها می باشد از انجایی که فاضلاب محلول اسیدی می باشد طی گذشت زمان باعث خوردگی در ساختار بتنی و سایر ساختار ها می گردد. باتوجه به مقاومت بالای پلی اتیلن نسبت به اسید فاضلاب موجود در فاضلاب هیچ واکنشی با بدنه سپتیک تانک ندارد.
لازم به ذکر است درساختار سپتیک تانک توسط این شرکت هیچ محدودیتی درحجم موجود نداشته و حتئ سپتیک تانک به حجم بیشتر از ۱۵۰ مترمکعب تولید گردیده است.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2e1xaPU

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: