۱۳۹۵ مهر ۱۸, یکشنبه

چرا دستگاه امنیتی دیر به فکر مسؤولین «دو تابعیتی» دولت روحانی افتاده است؟!

سؤال مهم این است که چرا دستگاه امنیتی انقدر دیر به فکر دو تابعیتی‌ها افتاده است؟ چرا باید در کنار تیم هسته‌ای، افرادی باشند که تابعیت مضاعف کشورهای دشمن جمهوری اسلامی ایران را یدک می‌کشند؟

سرویس سیاست مشرق - پروژه نفود در چندین و چند لایه از سوی دشمن در حال انجام است. یکی از خطوطی که در این عرصه اهمیت یافته، استفاده از افراد دوتابعیتی است. این مسئله ثابت شده که این افراد، مورد توجه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در پروژه نفوذ هستند. تجربه نیز نشان داده که بیشتر افرادی که در حوزه‌های مختلف از جمله مسئله هسته‌ای متهم به جاسوسی بوده‌اند تابعیت دوگانه داشته‌اند. افراد دوتابعیتی با توجه به ارتباطاتی که در خارج از کشور به راحتی برقرار می‌کنند و از سوی دیگر، با توجه به آشنایی نسبت به فرهنگ و فضای امنیتی – سیاسی کشورمان آشنا دارند، گزینه‌های مناسبی برای نفوذ به سرویس‌های اطلاعاتی و هستند و از این رو توصیه شده است که در این زمینه از چنین افرادی کمتر استفاده شود و دقت لازم در این راستا صورت گیرد.
چندی پیش نیز خبری در مورد دستگیری جاسوس هسته‌ای منتشر شد که دوتابعیتی‌بودن این فرد، موضوع مشترک تمام اخبار بود که باعث گمانه‌زنی‌های مختلفی شد. بحث جاسوس دوتابعیتی آنقدر مهم است که مجلس هم بدان ورود کرده است.
در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع درخواست تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها و دادن گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد کشور با حضور حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به گفته سخنگوی این کمیسیون ابطحی نماینده خمینی شهر به نمایندگی از درخواست کنندگان تفحص، توضیحاتی نسبت به خطرات امنیتی و سیاسی وجود تابعیتی ها در دستگاه های اجرایی و مدیریتی داشته و خواستار تصویب تفحص شده است.[1]
در همین رابطه، حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه این وزارت خانه به هیچ عنوان در استعلام‌ها در مورد تابعیت و دو تابعیتی ها کوتاه نخواهد آمد، گفت:‌ « حساسیت این وزارتخانه حتی روی مدیرانی است که بعد از مسئولیت اقدام به تابعیت مضاعف و گرین‌کارت و اقامت کردند و به آن‌ها گفته شده که بین این موضوع یا مسئولیت یکی را انتخاب کنند.»
وزیر اطلاعات در این رابطه با اشاره به قوانین موجود در مورد تابعیت و دو تابعیت‌ها گفت: « ما طبق قانون در استعلامات به هیچ عنوان کوتاه نیامده و نخواهیم آمد به طوری که در بیش از هفتاد مورد از استعلامات نسبت به تابعیت آن‌ها تردید داشته و بررسی کردیم، صلاحیت آنهایی که برای ما اثبات نشد را رد کردیم.»
موضوعی که بحث دوتابعیتی‌ها را بیشتر مورد توجه قرار می دهد اشاره یک عنصر ضدانقلاب به این مسئله و ارائه آ‌مار ارقامی در این زمینه است.
به تازگی حسن اعتمادی، یکی از ضدانقلابیون خارج نشین در شبکه ایران فردا گفته است: « در بین هفتاد نفر از مدیران ارشد دولت روحانی، 39 نفر از آنها دارای تابعیت آمریکایی و یا دو تابعیتی هستند.» [2]
حسن اعتمادی که به عنوان تحلیل‌گر شبکه ضدانقلاب ایران فردا با بهایت و سلطنت‌طلبان همکاری می‌کند پدر «رها اعتمادی» یکی از مدیران ارشد شبکه سلطنت‌طلب «من و تو» است و از این دریچه اگر به آمار و ارقامی که وی ارائه می‌کند دقت کنیم یکی از دریچه‌های اصلی پروژه نفوذ را می‌بینیم.
البته در این راستا دو رگه‌هایی هم مانند جیسون رضائیان بودند که به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که اگر به این فهرست بخواهیم نام‌های دیگری اضافه کنیم کم نیستند چنین افرادی که نامی فارسی یدک می‌کشند و دل در گرو آمریکا و غرب دارند.

اینکه این عنصر ضدانقلاب از پروژه نفوذ دوتابعتی‌های ایرانی - آمریکایی در دولت روحانی سخن می‌گوید مسئله قابل توجهی است که به نظر می‌رسد وزیر اطلاعات کنار بررسی موارد دوتابعیتی‌ها که در دستور کار خود دارد به این مورد نیز رسیدگی و شفاف‌سازی لازم صورت دهد.
سؤال مهم این است که چرا دستگاه‌های امنیتی انقدر دیر به فکر مسؤؤلین دو تابعیتی‌ها افتاده‌اند؟ چرا باید در کنار مسؤولین و تیم هسته‌ای، افرادی باشند که دوتابعیتی هستند؟ آن هم تابعیت کشورهایی که دشمنی آن‌ها برای جمهوری اسلامی ایران و مردم، مسجل شده است، کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا، آلمان، کانادا و ...
[1] هشدار وزیر اطلاعات به مسئولان دو تابعیتی - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان|TABNAK

[2] جام نیوز :: JamNews - اخبار کوتاه


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2e4frHS

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: