۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

بررسی اولیه خانواده Xperia X

سونی در نمایشگاه MWC 2016 سه گوشی جدید را که عضو یک خانواده هستند به جهان معرفی کرد؛ این سه گوشی را در این بررسی به صورت مختصر با هم بررسی خواهیم کرد.



محصولات مورد بحث


Sony Xperia X Performance







سونی همانند هر سال در نمایشگاه MWC گوشی‌های پرچم‌دارش را معرفی نکرد و به معرفی یک خانواده به نام Xperia X بسنده کرد. این خانواده سونی شامل 3 گوشی است. Xperia X، Xperia XA و Xperia X Performance نام این سه گوشی هستند که در این بررسی به صورت مختصر به این آن‌ها می‌پردازیم تا در زمان ارائه به صورت جامع و کامل هر کدام را برای شما زیر ذره‌بین جی اس ام قرار دهیم.

هر سه گوشی این خانواده جدید، زبان طراحی متفاوتی از نسل‌های قبلی خودشان دارند. سونی بازهم از فلز برای ساخت گوشی‌های خود استفاده کرده اما این بار این فلز را فقط در اطراف گوشی به کار نگرفته است. در خانواده Xperia X شاهد استفاده از فلز در قاب پشتی گوشی برای دو گوشی Xperia X و Xperia X Performance هستیم که ظاهری لوکس‌تر و مقاوم‌تر را برای گوشی‌های سونی به همراه خواهد آورد. علاوه بر این شاهد استفاده از رنگ‌آمیزی کاملا متفاوتی در این سری از گوشی‌ها هستیم که قاب پشتی و قاب جلویی به همراه کناره‌های دستگاه کاملا یک رنگ هستند و علاوه بر این تم نرم‌افزاری دستگاه نیز رنگ قاب گوشی است. سونی این ویژگی را Continues Color می‌نامد که توسط آن ظاهری یکپارچه و شیک برای گوشی فراهم خواهد شد.

گالری تصاویر (3 تصویر )






Xperia X و Xperia XA در رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی لیمویی و طلایی سرخ ارائه می‌شوند. رنگ‌های زیبای این گوشی‌ها می‌توانند هر کسی به خصوص جوانان و افرادی که به تناسب رنگ گوشی با ظاهر خود اهمیت می‌دهند را به‌خوبی به سمت خود جذب کنند.

Xperia X در کنار Xperia X Performance دو گوشی قدرتمند این خانواده محسوب می‌شوند. هر دو گوشی به دوربینی 23 مگاپیکسلی مجهز هستند که سونی یک تکنولوژی جدید به نام predictive hybrid autofocus را در آن‌ها به کار گرفته است. توسط این ویژگی این دو گوشی جدید سوژه مورد نظر شما را که در حال حرکت است دنبال خواهند کرد و با فوکوس سریع روی آن سوژه، مانع از تار شدن فیلم در حال حرکت خواهد شد. علاوه بر دوربین اصلی، سونی به فکر دوربین دوم و عاشقان عکاسی سلفی نیز بوده است. دوربین دوم این دو گوشی 13 مگاپیکسلی است و سونی با استفاده از سنسور جدیدی که در این دوربین به کار گرفته به عملکرد گرفتن عکس سلفی در نور کم کمک کرده است.


در زمینه خصوصیات سخت‌افزاری در بین این خانواده Xperia X Performance به‌عنوان قوی‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. این گوشی که اندازه صفحه‌نمایش 5 اینچی دارد به IP68 مجهز است که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند. این گوشی نه تنها قوی‌ترین بلکه سریع‌ترین عضو این خانواده نیز محسوب می‌شود. پردازنده استفاده شده در این گوشی اسنپدراگون 820 است که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده اسنپدراگون به حساب می‌آید این پردازنده سریع در کنار یک رم 3 گیگابایتی گوشی را برای هر کاری آماده خواهد کرد. باتری استفاده شده در X Performance نیز با ظرفیت 2700 میلی‌آمپری، بیشترین ظرفیت را در بین گوشی‌های این خانواده دارد.


Xperia X به‌عنوان دومین عضو قدرتمند این خانواده محسوب می‌شود. پردازنده استفاده شده در این گوشی اسنپدراگون 650 است که آن را به‌عنوان یک گوشی میان رده قرار می‌دهد. از دیگر مشخصات این گوشی که می‌تواند باعث تمایز آن از رقیبان شود می‌توان به سنسور اثرانگشت و دوربین 23 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

اما می‌رسیم به ضعیف‌ترین عضو این خانواده که Xperia XA نام دارد. این گوشی که از پردازنده Mediatek بهره می‌برد کمترین حافظه داخلی یعنی 16 گیگابایت و کمترین حافظه رم یعنی 2 گیگابایت رم را در خود می‌بیند. علاوه بر این، دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن نیز 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. مشخصه مهم این گوشی فاصله بسیار کم صفحه‌نمایش تا لبه‌های گوشی است که آن را در این زمینه از دو عضو دیگر خانواده متمایز می‌کند.


هر سه گوشی روی خود سیستم‌عامل اندروید نسخه 6 را خواهند داشت و سونی وعده داده که طول عمر باتری این گوشی‌ها 2 روز باشد. سونی همچنین با یک کمپانی کالیفرنیایی به نام Qnovo همکاری‌ای را آغاز کرده که از تکنولوژی‌های شارژ سازگار جدیدی استفاده می‌کند. اکنون باتری‌های استفاده شده در این سه گوشی عمر ماندگاری بیشتری خواهند داشت و تقریبا دو برابر دیگر باتری‌های موبایلی عمر خواهند کرد.

در مجموع این سه گوشی سونی هر سه سطح پایین، میانه و بالای بازار را هدف گرفته‌اند. به نظر می‌رسد با رنگ بندی‌های زیبا و امکانات و جنس بدنه خوبی که سونی برای این گوشی‌ها در نظر گرفته تا حدودی بتوان به قدرت گرفتن سونی در سال 2016 امیدوار بود.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1OrEdXl

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: