۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

بررسی اولیه lg g5

شرکت ال‌جی امروز دوم اسفند ماه 1394 در کنفرانس جهانی موبایل (MWC 2016) پنجمین نسخه از سری G موبایل‌های خود را معرفی کرد. ال‌جی G5 یکی از هیجان انگیزترین محصولاتی است که در ام‌دبلیوسی 2016 معرفی شد.



محصولات مورد بحث


LG G5







ال‌جی رسما پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد. پرچم‌داری که به‌آخرین نسل از تراشه‌های موبایلی کوالکام مجهز است و طراحی ماژولار آن چشم‌های زیادی را به‌خود خیره کرده. با ما همراه باشید تا نگاهی به آخرین عضو خانواده G ال‌جی بیندازیم.


طراحی


ماژولار، تحسین برانگیز و جالب

بدون شک ال‌جی بازار را تکان خواهد داد. طراحی منحصر‌به‌فرد ال‌جی، جی5 را به یک محصول هیجان انگیز تبدیل کرده. فصل مشترک بدنه فلزی و باطری قابل تعویض جایی است جی5 متولد می‌شود. بدنه فلزی یک تکه با باتری قابل تعویض؛ به‌همین راحتی، به‌همین سادگی!
سرانجام ال‌جی تصمیم گرفت محصولی تولید کند که به‌جای پلاستیک یا چرم از فلز در آن استفاده شده باشد. این امر به دلیل اصرار ال‌جی به باتری‌های قابل تعویض تاکنون امکان‌پذیر نبود، اما مهندسان طراحی این شرکت در جی5 موفق شده‌اند، مدل جدیدی از طراحی را معرفی کند که احتمالا همه را شگفت زده کرده است.


وزن محصول 160 گرم است که برای یک گوشی 5.3 اینچی بسیار خوب است. طول آن 5.9 اینچ است که با توجه به اندازه 5.3 اینچی نمایشگر باید بگوییم حاشیه‌های بالا و پایین آن خیلی زیاد نیست و این یعنی بایک محصولا زیبا و چشم‌نواز طرف هستیم.
ال‌جی هم‌چنان به‌عنوان طرفدار پروپاقرص حافظه شناخته می‌شود و ال‌جی جی5 را نیز طوری طراحی کرده که از درگاه کارت حافظه جانبی پشتیبانی کند، این مسئله با توجه به بدنه یک‌تکه جی5 بسیار شگفت آور است و واقعا باید گفت که قطعا جی5 یکی از هیجان انگیزترین گوشی‌هایی است که در MWC 2016 دیده‌ایم.


البته اگر بخواهید از کارت حافظه جانبی در جی5 استفاده کنید باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید، چون ال‌جی تنها یک درگاه بیشتر از درگاه سیم‌کارت اصلی دارد که کاربر می‌تواند بسته به‌نوع کاربری‌اش سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه جانبی را انتخاب کند.
اما طراحی ماژولار چیست؟ و چرا جی5 تحسین برانگیز است؟
ایده ساخت گوشی‌های ماژولار سال‌هاست که در دنیای موبایل حضور دارد و شاید تاپیش از جی5 بهترین تلاش ها را در گوگل و پروژه آرا دیده بودیم، اما ال‌جی امروز نشان دارد که طراحی ماژولار را یک قدم به‌جلو حرکت داده است و به‌نوعی تبدیل به الگو برای سایر تولیدکنندگان خواهد شد.
دکمه‌های پشتی جی5 نیز دست‌خوش تغییر شده‌اند، ال‌جی سرانجام تصمیم گرفت طراحی محصولاتش را کمی تغییر دهد تا مخالفان دکمه‌های پشتی نیز از دست گرفتن جی5 احساس خوبی داشته باشند. البته دکمه پاور هم‌چنان سرجای خود باقی است و در زیر آن نیز سنسور اثرانگشت قرار دارد و دیگر خبری از دکمه‌های کنترل صدا که در پشت گوشی بود، نیست و این دکمه به سمت چپ گوشی نقل مکان کرده‌اند. دلیل اصلی این تغییر استفاده از دو دوربین در قسمت دوربین اصلی است که این موضوع سبب شده تا ‌ال‌جی برای کمتر شلغ شدن قاب پشت گوشی تصمیم به جابه‌جایی دکمه‌های کنترل صدا گرفته.


لبه بالایی گوشی محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری است و لبه پایینی گوشی به درگاه یواس‌بی نوع سی (USB Type-C) اختصاص یافته. در زیر محل جداشدن نمایشگر از بدنه خطی وجود دارد که در زیر آن را به طور کامل توضیح می‌دهیم. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که این خط‌ به چه دلیل در جی5 وجود دارند و کاربرد آن‌ چیست؟

باتری جی5 به صورت کشویی جدا می‌شود. چگونه؟

کافی‌است لبه پایینی گوشی را از جایی که نمایشگر از بدنه جدا می شود را به سمت بیرون بکشید. به‌همین راحتی! باتری از غلاف گوشی خارج می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید آن را تعویض کنید، به‌سادگی و با چند حرکت ساده. البته تعویض باتری تنها ویژگی این گوشی نیست وقتی اقدام به بیرون کشیدن زبانه می‌کنید، می‌توانید آن را با محصول دیگری جابه‌جا کنید.


این محصول Cam Plus نام دارد، البته به‌نام آن خیلی توجه نکنید، شاید نام آن این موضوع را برساندکه این محصول یک دوربین بهتر است، اما این دستگاه قابلیت‌های بیشتری دارد، به‌عنوان مثال می‌تواند به‌عنوان بسته کمکی باتری نیز در زمان کمبود شارژ به کمک‌تان آید.



یکی از ویژگی‌های خوب این نوع طراحی کم‌تر شدن ضخامت محصول نسبت به نسخه قبلی یعنی جی4 است. اگرچه ظرفیت باتری افزایش یافته است اما نحوه خاص طراحی سبب شده تا ضخامت محصول کمتر از جی4 باشد که این ویژگی سبب بیشتر شدن زیبایی و چشم‌نوازی محصول می‌شود. جی4 ضخامتی بین 6.3 تا 9.8 میلی‌متر داشت در صورتی که ضخامت جی5 حدود 7.5 میلی‌متر است.


نمایشگر


همیشه روشن، کم مصرف؛ یک نمایشگر یا دو نمایشگر؟

وی10 را دیده‌اید؟ اگر ندیده‌اید باید بگوییم که این گوشی دو نمایشگر داشت، یک نمایشگر همیشه روشن دوم که در بالای نمایشگر اصلی حضور داشت و امکانات کاربردی خاصی به کاربر پیشنهاد می‌داد به‌خصوص زمانی که نمایشگر گوشی روشن بود. جی5 ادامه دهنده این سنت است و به نمایشگر همیشه روشن مجهز شده. البته مانند وی10 این نمایشگر جدا نیست و روی نمایشگر اصلی پیاده سازی شده که در نوع خود بسیار جالب توجه است.


اجازه دهید کمی در مورد نمایشگر اصلی صحبت کنیم و بعد دوباره به سراغ نمایشگر همیشه روشن این گوشی برویم. نمایشگر اصلی 5.3 اینچی است و رزولوشن کواد اچ‌دی (2560 در 1440 پیکسل) دارد. در هراینچ از نمایشگر این محصول 554 پیکسل حضور دارد که این رقم از تعداد پیکسل‌های موجود در نوت5 بیشتر است که نوید کیفیت بسیار خوب را می‌دهد.
تقربیا 70 درصد از سطح پنل جلویی گوشی به نمایشگر اصلی اختصاص یافته که به هرچه زیباتر شدن گوشی کمک شایانی می‌کند. شیشه‌ای گوریلا گلس 4 که برای محافظت روی نمایشگر قرار گرفته در لبه‌ها منحنی است تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربر به‌وجود آورد. این شیشه با استفاده از 3D Arc تولید شده است و سعی می‌کند تجربه‌ای متفاوت برای کاربر هنگام کار با گوشی رقم بزند.


به‌سراغ نمایشگر همیشه روشن برگردیم. ال‌جی این بار به‌جای استفاده از یک نمایشگر اضافه بخشی از نمایشگر اصلی را به این موضوع اختصاص داده. ایده پشت این نوآوری این است که در سریع‌ترین زمان و با کمترین میزان مصرف انرژی بتوان ساعت و اعلانات را نمایش داد.
این موضوع سبب شده تا نمایشگر همیشه روشن در جی5 نیز حضور داشته باشد و ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را در محیط کوچک‌تری و با صرف انرژی کمتری به نمایش بگذارد.
محققان و کارشناسان ال‌جی به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران در روز حدود 150 بار در روز نمایشگر گوشی خود را برای دیدن ساعت و نوتیفیکیشن‌ها روشن می‌کنند. این مسئله دلیل اصلی تولد نمایشگر همیشه روشنی است که 0.8 میلی‌آمپر در هرساعت انرژی الکتریکی مصرف می‌کند، این موضوع باعث می‌شود تا باتری شما مدت زمان بیشتری در روز دوام بیاورد و بیشتر بتوانید از گوشی خود بدون دغدغه پریز برق استفاده کنید.
نمایشگر محصول از تکنولوژی IPS LCD بهره جسته است که پیش‌تر کیفیت آن را در جی4 مشاهده کرده‌ایم ولی بهتر است صحبت در مورد کیفیت آن را به زمان بررسی تخصصی این محصول موکول کنیم.

سخت افزار


اژدهاسوار کره‌ای

راستش را بخواهید دیدن دو محصول با اسنپدراگون 808 چندان جذاب نبود، آن‌هم در سالی که اسنپدراگون 810 به‌عنوان گل سرسبد تراشه‌های موبایل اسنپدراگون خودنمایی می‌کرد. خوشبختانه ال‌جی استفاده از اسنپدراگون 808 را کنار گذاشته است و به‌جای آن اسنپدراگون 820 را در جی5 به‌کار برده. این موضوع سبب شده تا دنیای جدید برای علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص برند ال‌جی باز شود.
تیم سخت افزاری جی5 به‌شرح زیر است:
  • تراشه اسنپدراگون 820
  • پردازنده گرافیکی 530
  • حافظه رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 32 گیگابایتی


همانطور که می‌بینید جی5 با توپ پر به میدان آمده است و این می‌تواند خبر بدی برای سامسونگ و پرچم‌دارانش باشد. 4 گیگابایت حافظه رم شما را در فرایندهای مولتی تسکینگ به‌هیچ‌وجه تنها نخواهد گذاشت و اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم باید گفت می‌توانید با خیال تخت هرکاری می‌خواهید با جی5 انجام دهید. در کنار این حافظه پردازنده‌های پرقدرت محاسباتی و گرافیکی قرار گرفته‌اند که به‌نظر نمی‌آید پردازشی وجود داشته باشد که این دو پردازنده از پسش برنیایند.


یک خبر خوب این است که اگر به حافظه‌ای بیشتر از 32 گیگابایت احتیاج دارید، می‌توانید با تهیه کارت حافظه 200 گیگابایتی یک بار و برای همیشه این مشکل را حل کنید، البته در نظر داشته باشید که حل این مشکل در گرو این مسئله است که نخواهید از سیم کارت دوم در جی5 استفاده کنید.
اسنپدراگون 820 با تکنولوژی‌های جدیدی به میدان آمده است که دنیایی جدید را رو‌به کاربران می‌گشاید. قابلیت شارژ سریع را پیش‌تر در وی10 دیده بودیم، مدت زمان شارژ سریع در وی10 برای شارژ صفر تا صد حدود 90 دقیقه بود. با توجه به اینکه کوالکام در اسنپدارگون 820 از فناوری کوئیک شارژ 3.0 استفاده کرده است باید بگوییم که منتظر باشید تا بازمانی خیره کننده بتوانید گوشی خود را از یک مرده به یک گوشی 100 درصد تبدیل بکنید.


در کنار این تکنولوژی AptX HD کوالکام نیز حضور دارد که نوید بهترین تجربه اچ‌دی در صدا و تصویر را به کاربران هدیه می‌دهد و در واقع صنعت بازی‌های موبایل را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.
به‌نظر می‌رسد جی5 حریف بسیار قدرتمندی برای سایر رقیبان است و با این تفاسیر به‌راحتی حاضر نمی‌شود از میدان خارج شود.

نرم افزار


سلام به مارشمالو


در مورد نرم افزار نمی‌توان صحبت چندانی کرد چون باید محصول را داشته باشیم تا در مورد روانی و نحوه اجرای برنامه‌ها یا فرایندهای مولتی تسکینگ صحبت کنیم. فعلا مجبوریم به‌آنچه روی کاغذ داریم بسنده کنیم اما به شما قول می‌دهیم با ورود جی5 به‌ایران شما کاربران جی‌اس‌ام جزو اولین اشخاصی باشید که از نحوه عملکرد این گوشی مطلع می‌شوید.
به‌صورت پیش‌فرض ال‌جی جی5 با مارشمالو یا همان اندروید 6.0 می‌آید. البته رابط کاربری آپتیموس 5.0 روی اندروید خام گوگل قرارگرفته است تا کاربران راحت‌تر بتوانند با سیستم‌عامل و سخت افزار ارتباط برقرار کنند.

دوربین


جی5 می‌تواند موفقیت جی4 و وی10 را تکرار کند؟

یکی از نکات مثبتی که در فروش گوشی‌های ال‌جی در نظر گرفته می‌شود، دوربین خوب گوشی است. موفقیت جی4 و وی10 در ثبت باکیفیت لحظات باعث شده تا ال‌جی بار دیگر به سنت خود پای‌بند بماند و محصولی تولید کند که یکی از بهترین‌ دوربین‌های سال 2016 را همراه خود یدک می‌کشد.


این گوشی دو دوربین در قسمت دوربین اصلی خود دارد که یکی از آن‌ها 16 و دیگری 8 مگاپیکسلی است. دوربین جی5 تمام ویژگی‌های خوب را همراه خود دارد، فوکوس لیزری اتوماتیک، OIS پیشرفته و سنسور طیف رنگی بسیار خوب از جمله ویژگی‌های است که دوربین جی5 از نسل‌های قبلی خود به ارث برده است.
البته فوکوس دوربین بسیار بهتر شده با توجه به اینکه استفاده از دو دوربین باعث می‌شود تا تصاویر زاویه بازتری بتوان ثبت کرد. سابقا رسم براین بود که دوربین‌ها با زاویه‌ای 75 درجه اقدام به ثبت تصاویر ویدئوها می‌کردند ولی در حال حاضر با دوربین جی5 می‌توانید لحظه‌های با زاویه باز 135 درجه ثبت کنید که در نوع خود بی‌سابقه و تحسین برانگیز است.
همانطور که گفتیم دو دوربین در قاب پشتی جی5 به کارگرفته شده‌اند پس بهتر است کمی توصیفات را تغییر دهیم و به‌جای دوربین اصلی از عبارت «دوربین‌های اصلی» استفاده کنیم.
دوربین 16 مگاپیکسلی آپرچر 1.8 دارد و در کنار خود فلاش ال‌ای‌دی و دوربین 8 مگاپیکسلی دیگری را مشاهد می‌کند. مانند سایر گوشی‌های ال‌جی دوربین این محصول نیز به تکنولوژی HDR مجهز است که اجازه ثبت بهتر مناظر طبیعی را به کاربر می‌دهد.
در زیر می‌توانید تصاویری که با دو دوربین این گوشی گرفته شده را ببینید.
عکس گرفته شده با دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی؛ اندازه عکس 3 مگاپیکسل است!

عکس گرفته شده با دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی؛ اندازه عکس 6 مگاپیکسل است!

باتری


قابل تعویض و دوست داشتنی

باتری این محصول 2800 میلی‌آمپری است که به نسبت جی4 ارتقا خوبی یافته است. البته می‌توانید با استفاده کم پلاس که در بالا نیز به آن اشاره کردیم از باتری با ظرفیت بیشتر نیز استفاده کنید ولی باتری فابریکی که روی جی5 قرار دارد همان 2800 میلی‌آمپری است که قابلیت شارژ سریع و شارژ وایرلس نیز دارد. ال‌جی ادعا می‌کند استفاده از کوئیک شارژ 3.0 کوالکام سبب شده تا جی5 با سرعت خیره کننده‌ای شارژ شود. طبق ادعای ال‌جی گوشی جی5 در مدت زمان سی دقیقه می‌تواند 83 درصد شارژ شود که در نوع خود شگفت انگیز است.


امیدوارم از بررسی اولیه این محصول لذت برده باشید کمی با جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی بیشتر آشنا شده باشید، بقیه صبحت‌ها را به‌زمان بررسی تخصصی این محصول موکول می‌کنیم، اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است تا زمان بررسی تخصصی گوشی صبر کنید تا ببنید آیا جی5 واقعا ارزش دارد و می‌تواند روی قدرت آن حساب کرد یا خیر.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1oWqEuo

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: