۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

آیا ما در نگاه خدا عزیز هستیم یا ....؟؟؟

هدف خلقت پروردگار از آفرینش انسان این بوده است که؛ در دنیا این فرصت را داشته باشد که ابتدا صفات و کمالات خود را شکوفا کند و هر چه بیشتر به خداوند شبیه شود، تا به او تقرب بیشتری پیدا کند .

به گزارش منتظران منجی «عج»، در جلسه 27 «مهارتهای زندگی » ، مورخ 86/6/10 استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که شرح آن در زیر می آید:
در بخش گذشته گفته شد که انسان باید برای رسیدن به خدا و هدف خلقتش بسیار شتاب کند .
مقصود از رسیدن به خدا ( تقرب ) شباهت پیدا کردن به خداست، در گذشته گفته شد که خداوند از روح خود که شبیه ترین موجود و مخلوق به خودش بوده است در ما دمیده ؛ روح انسان شبیه ترین موجود به خداوند بوده و همه صفات و کمالات الهی را داراست و همه انسانها به صورت بالقوه دارای روح خدا می باشند .

هدف خلقت پروردگار از آفرینش انسان این بوده است که؛ در دنیا این فرصت را داشته باشد که ابتدا صفات و کمالات خود را شکوفا کند و هر چه بیشتر به خداوند شبیه شود، تا به او تقرب بیشتری پیدا کند .

نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند :
تخلقوا به اخلاق الله
متخلق به اخلاق خدا شوید ( خلق خدا را پیدا کنید )

هدف پیامبر از این حدیث گرانقدر این بوده است که انسانها باید اخلاق خود را به اخلاق خداوند نزدیک کرده، ودر زمینه اخلاق ، خود رابا کسی غیر از خداوند تبارک و تعالی قیاس نکنند .

حال می خواهیم در مورد آن تهدیدی که مولا علی (ع) در یکی از بیانات خود نسبت به انسان داشته و فرموده اند که هر کسی که به دیگران فخر فروشی کند در قیامت روسیاه محشور می شود توضیح بیشتری دهیم ؛

چرا انسان فخر فروش در قیامت رو سفید نیست ؟
کسی می تواند در قیامت رو سفید باشد که شبیه تر و نزدیکتر به خداوند باشد، و به هدف خلقتش رسیده و به عنوان یک انسان در قیامت متولد شود نه به صورت یک حیوان .

این سخن نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرموده اند : ۱۰ گروه از مسلمانان که در قیامت به صورت حیوان و موجودات دیگر محشور می شوند ، شامل کسانی هستند که ظاهرا مسلمان بوده اما هرگز با هدف خلقت خود انس نگرفته و به خاطر امور دنیایی به سراغ دین و معنویت می رفتند، و هدفی برای تقرب به خدا و انسان شدن نداشته اند .

روسفید کسی است که زمانی که به آخرت متولد می شود، آنجا او را پذیرا باشند و وقتی که با ائمه معصومین روبرو می شود با لبخند رضایت آنان مواجه شود .

حال انسان می آید و رقابت می کند در چیزهایی که قیمت و کمال انسان نیست ، و خویش را روز به روز از معشوق الهی دورتر می سازد.

بزرگان دین ما بر این عقیده اند که عزت کاذب در دنیا ، ذلت صادق در آخرت را به همراه دارد ، و اگر کسی با معیارهای عزت در آخرت رشد نکند ، تمام تلاشش این میشود که در کمالات حیوانی خود را رشد داده و بزرگ کند.
او درست در زمانی که پا به آخرت می گذارد به این نکته پی می برد که این کمالات دنیایی در آنجا هیچ خریداری ندارد و هر چه که در دنیا به دست آورده باطل بوده و هیچ ارزشی نداشته است .

جهنم جایگاه انسانهای "متکبری" است که در دنیا عزت را در چیزی جز عزت الهی می دانستند، و تلاش داشته اند از طریقی غیر خدا بزرگ و عزیز شوند، و متأسفانه به سوی کمالات وهمی و خیالی کشیده می شوند و در آخرت هم ذلیل خواهند شد .


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/20PfovJ

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: