۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

باطن ما چه شکلی است؟ آیا ما صاحب باطن انسانی هستیم یا نه؟

بزرگان دین ما بر این عقیده بودند که انسان ها باید در کمالاتی که حقیقت انسانیشان را شکوفاتر و بارورتر می کند و تقرب بیشتری بین آنها و خداوند ایجاد می کند ، با هم به رقابت و مسابقه بپردازند .

به گزارش منتظران منجی «عج»، در جلسه 26 «مهارتهای زندگی » ، مورخ 86/6/3 استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که شرح آن در زیر می آید:
در ادامه صحبت در بخش گذشته این سؤال مطرح می شود که چه کسانی در مسیر خلقت از انسانیت بیشتری برخوردار خواهند شد؟
در پاسخ باید گفت ؛کسانی که بتوانند بی نهایت طلبی خود را بیشتر ارضاء کنند!!!
هر چه انسان با معشوق حقیقی خود انس بیشتری گرفته و به او نزدیکتر و شبیه تر میشود، انسان تر خواهد بود .

پس باید گفت که رقابت و چشم وهم چشمی در این کمال ضروری است و بسیار توصیه شده است .

بزرگان دین ما بر این عقیده بودند که انسان ها باید در کمالاتی که حقیقت انسانیشان را شکوفاتر و بارورتر می کند و تقرب بیشتری بین آنها و خداوند ایجاد می کند ، با هم به رقابت و مسابقه بپردازند .

توصیه شده در این مسیر انسانها باید به صورتی حرکت کنند که دو روزشان با هم یکسان نباشد و دیروزشان از امروزشان بهتر نباشد و حتی فرموده اند که هر کسی که دیروزش بهتر از امروزش نباشد، ملعون است ( یعنی دور است از رحمت خدا )

انسان اگر خواهان این باشد که به خداوند نزدیکتر شود، ابتدا باید به او شبیه تر شود...
به دلیل زمان محدودی که هر انسان در زندگی دنیایی خود دارد ، تا بتواند حس بی نهایت طلبی خود را ارضاء نموده و روحش را به سلامت و قدرت کامل برساند تا بتواند برای مرحله بعد از دنیا خود را آماده سازد،،، باید به سوی خدا حرکت کرد ، حرکتی سریع و رو به جلو!!!!!!!

هر چیزی که حرکت انسان را در این مسیر کند نماید و نگذارد که انسان با سرعت بیشتری به هدف خلقتش برسد ، شیطان اوست و اجازه نمی دهد که او به معشوق حقیقی اش برسد .

خداوند تبارک و تعالی می فرماید :حرکتتان را سریع کنید و سرعت بگیرید به سوی پروردگارتان و بهشتی که وسعتش به اندازه تمام آسمانها و زمین است .

از این سخن خداوند به این مسأله پی می بریم که انسان باید بداند که به چه دلیل خلق شده و معشوق اصلی اش در این دنیا کیست و بعد از یافتن معشوق حقیقی اش با سرعت هر چه بیشتر به سوی او حرکت کند .

خداوند متعال در این زمینه می فرماید؛ ضمن اینکه با سرعت به سوی من می آیید سعی کنید ، سبقت هم بگیرید ، سبقت به سوی مغفرت پروردگارتان و آن بهشتی که وعده داده است .

پس دریافتیم که؛ در این دنیا هم می شود رقابت و چشم و هم چشمی داشت ، اما در راه رسیدن به کمالات انسانی ؛
و می توان عاشق هم شد و در راه رسیدن به این عشق و انس با پروردگار شتاب کرد .

ما چه مقدار در رسیدن به خدا و هدف خلقتمان در زندگی شتاب به خرج می دهیم ؟
به همان میزان،، صاحب باطن انسانی هستیم!!!


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1UhalnS

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: