۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

بررسی اولیه Galaxy S7 Edge

سامسونگ Galaxy S7 edge را با همان ظاهر نسل قبل معرفی کرده است اما بهبودهای کوچکی که در طراحی و کارآیی دستگاه انجام گرفته این محصول را نسبت به نسل قبلی دوست داشتنی تر کرده است.



محصولات مورد بحث


Samsung Galaxy S7 Edge







سامسونگ همانند سال گذشته بار دیگر در مراسم معرفی خود دو گوشی را معرفی کرد. این دو گوشی نام گلکسی اس 7 را روی خود دارند اما یکی از این گوشی ها در دو لبه صفحه نمایش خود خمیدگی دارد و امسال آن گوشی ای که دو لبه خمیده در صفحه نمایش خود دارد مجهز به صفحه نمایش بزرگتری است. Galaxy S7 egde نام گوشی ای است که سامسونگ آن را با دو لبه خمیده معرفی کرد. در این بررسی اولیه با هم خواهیم دید که این گوشی چه ویژگی هایی دارد که آن را از دیگران شاخص کرده و در آینده نزدیک با بررسی ای جامع از این گوشی با شما خواهیم بود.
طراحی


شاید تفاوت خیلی زیادی را در این نسل با نسل قبلی مشاهده نکنید اما به لطف تجربه خوبی که سامسونگ توانست از طراحی قاب پشتی گلکسی نوت 5 به دست بیاورد در گلکسی اس 7 اج شاهد استفاده از لبه های خمیده در قاب پشتی علاوه بر قاب جلویی هستیم. با این طراحی می توانید با خیال راحت بدون اینکه لبه های تیز قاب پشتی دست شما را بیازارند گوشی را دست بگیرید.
اخبار خوب در این قسمت تمام نخواهند شد. فبلت های بازار که اندازه صفحه نمایش بزرگی دارند، به علت اندازه بزرگ صفحه نمایش شاسی بزرگی نیز دارند اما در این گوشی به لطف حاشیه بسیار کم صفحه نمایش سامسونگ توانسته از شاسی کوچکتری نسبت به دیگر رقبا استفاده کند. سامسونگ تا جایی پیشرفته که توانسته 3 میلیمتر از پهنای گلکسی اس 7 اج نسبت به گلکسی اس 6 اج پلاس کمتر کند. این تمایز اندازه نسبت به رقبا زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که گلکسی اس 7 اج را در کنار گوشی ای مانند آیفون 6 پلاس قرار دهید. با حاشیه های زیادی که آیفون 6 پلاس دارد متوجه خواهید شد که سامسونگ در این زمینه مهندسی بسیار قوی ای به کار برده و یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ و شاسی بسیار کوچک استفاده کرده است.
سال گذشته همه این شکایت را داشتند که به چه علتی سامسونگ ویژگی ضد آب بودن را از گوشی های خود حذف کرده است. اکنون در سال جدید سامسونگ برای اینکه به انتقادها پایان دهد بار دیگر گوشی پرچم دار خود به ویژگی ضد آب بودن مجهز کرده است. گلکسی اس 7 اج به ویژگی IP68 مجهز است.
علاوه بر این سامسونگ در گوشی جدید خود از کلید پاور و سنسور اثرانگشت مسطح تری استفاده کرده و خبر خوشحال کننده در این قسمت این است که لنز دوربین به قاب پشتی نزدیک تر شده و در این نسل شاهد این هستیم که لنز تخت تر شده و بیرون زدگی کمتری دارد.
امسال گلکسی اس 7 اج به معنای صفحه نمایش بزرگتر و صفحه نمایش و قاب پشتی خمیده است. یعنی علاوه بر اینکه در دو لبه صفحه نمایش شاهد خمیدگی هستیم در قاب پشتی نیز شاهد خمیدگی در دو لبه دستگاه خواهیم بود. رنگ هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده عبارتند از سفید، مشکی، خاکستری و طلایی.

گالری تصاویر (4 تصویر )





صفحه نمایش


زمانی که به این بخش از گوشی می رسیم تفاوت چندانی را مشاهده نمی کنیم. سامسونگ همیشه در ساخت صفحه نمایش گوشی های هوشمند بهترین بوده. مانند نسل قبلی شاهد استفاده از یک صفحه نمایش با کیفیت QHD هستیم؛ در گلکسی اس 7 اج می توانید یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 1440×2560 پیکسل را مشاهده کنید که تراکم پیکسلی ای برابر 534 پیکسل در اینچ دارد. مانند قبل شاهد استفاده از یک صفحه نمایش از نوع سوپرآمولد هستیم که به خوبی می تواند رنگ ها را نشان دهد و عمق رنگ مشکی ای که دارد باعث می شود در هنگام مشاهده ویدئو و فیلم بهترین تجربه به دست بیاورید.
اما نکته مهم در این قسمت قسمت های خمیده صفحه نمایش است. این دو قسمت خمیده علاوه بر اینکه ظاهری بسیار زیبا را برای گوشی به همراه داشته اند ویژگی های نرم افزاری کاربردی ای را برای گوشی به همراه آورده اند که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.
در این بخش از گوشی شاهد یک ویژگی بسیار جدید و همچنین دوست داشتنی هستیم که سامسونگ آن را Always On نامیده است. این دقیقا مانند همان چیزی است که در گوشی های ویندوزفون مشاهده می کنیم؛ توسط این ویژگی می توانید زمان، نوتیفیکیشن ها، قرار ملاقات ها و رویدادهای تقویم را بدون لمس گوشی و باز کردن قفل صفحه مشاهده کنید. سامسونگ می گوید که اگر این ویژگی فعال باشد در هر ساعت تنها 1 درصد از باتری را مصرف خواهد کرد که بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که شما گوشی را بردارید و تمام صفحه نمایش را روشن کنید.

رابط کاربری و کاربرد


تاچ ویز سامسونگ سرد و گرم روزگار را چشیده است؛ اکنون این رابط کاربری تیشه های زیادی خورده و سامسونگ تا جایی که توانسته آن را برای خانواده گلکسی اس 7 تراش داده است. اما تفاوتی در اینجا برای گلکسی اس 7 اج وجود دارد و آن رابط کاربری edge است.
پایه و اساس کار در این پنل خمیده با نسل قبل تفاوت چندانی ندارد؛ اما در اینجا با فضای باز بیشتری سر و کار داریم که امکانات بهتری را برای کاربر فراهم خواهد کرد.
مانند قبل می توانید از این قسمت برای اضافه کردن مخاطبانی که بیشترین تماس را با آن ها دارید استفاده کنید؛ برنامه هایی که بیشترین کاربر را برای شما دارند در دو ردیف در این قسمت در دسترس داشته باشید. برخی وظایف از پیش تعیین شده به طور مثال گرفتن مستقیم عکس سلفی را در این لبه ها تعریف کنید. اخبار مهم و نتایج مسابقات را در این قسمت مشاهده کنید و در نهایت ابزاری که بیشترین کاربرد را برای شما دارند مانند قطب نما را در این قسمت قرار دهید. تاچ ویز سامسونگ هنوز برای استفاده از این قسمت بهترین رابط کاربری ای است که در حال حاضر می توانید پیدا کنید و در نهایت با اندروید مارشمالو که روی گوشی وجود دارد می توانید یک تعامل کامل بین گوگل و سامسونگ را مشاهده کنید.


پردازنده و حافظه


سامسونگ برای این گوشی از دو پردازنده استفاده کرده است. پردازنده اسنپدراگون 820 برای بازار امریکا و پردازنده ساخت خودش یعنی اگزینوس 8890 برای دیگر نقاط جهان.


اما چیزی که این نسل از گوشی های سامسونگ را با نسل قبلی متفاوت کرده، پشتیبانی آن از کارت حافظه خارجی است. اکنون سامسونگ گلکسی اس 7 اج می تواند از کارت حافظه خارجی پشتیبانی کند. بنابراین لازم نیست دیگر نگران کمبود فضای ذخیره سازی باشید.


دوربین


زمانی که صحبت از سرعت بالای دوربین برای عکس انداختن باشد، سامسونگ با گلکسی های خود اثبات کرده در این زمینه جزو بهترین هاست. در گلکسی اس 7 اج باز هم شاهد سرعت بالای دوربین در فعال شدن و عکس انداختن هستیم اما چیزی که اینجا قابل بحث است این است که در نهایت سامسونگ دست از سر جنگ مگاپیکسلی برداشت و با کاهش عدد مگاپیکسل سعی کرده تا کیفیت و کارآیی را بیشتر بهبود ببخشد.
سامسونگ در گلکسی اس 7 اج از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. اما برخلاف مگاپیکسل کمتر شاهد استفاده از ویژگی های خوبی مانند اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 و سنسوری با پیکسل های دو تایی با اندازه پیکسل 1.4 اینچ هستیم. سامسونگ ادعا کرده که با این آمار و اعداد دوربین گلکسی اس 7 اج در نور کم بهترین کارآیی را داشته و فوکوس بسیار سریعی را روی سوژه خود انجام می دهد. برای اثبات این ادعا باید منتظر باشیم تا گلکسی اس 7 اج به دستمان برسد و با آزمایش آن این ادعا را به اثبات برسانیم.
رابط کاربری دوربین تغییرات زیادی را در خود ندیده؛ مانند گذشته در بخش عکاسی ویژگی های خوبی مانند کنترل دستی برای عکس گرفتن را مشاهده می کنیم اما هنوز شاهد ارائه کنترل دستی در قسمت ویدئو نیستیم (مانند آنچه در گوشی V10 می بینیم).
اما در کل با توجه به شناختی که از سامسونگ و دوربین های باکیفیت موبایلی آن داریم می توانیم به این موضوع اطمینان داشته باشیم که مانند نسل قبلی در این گوشی نیز شاهد استفاده از یک دوربین باکیفیت خواهیم بود که به خوبی می توانید در تمام محیط ها چه در نور زیاد و چه در نور کم روی آن برای گرفتن عکس های باکیفیت حساب کنید.



باتری


مانند نسل گذشته باز هم دسترسی به باتری توسط کاربر عادی وجود ندارد و برای تعویض باتری باید به تعمیرکار مجاز مراجعه کنید. سامسونگ برای گلکسی اس 7 اج یک باتری تقریبا بزرگ با ظرفیت 3600 میلی آمپری استفاده کرده است. این در حالی است که در گلکسی اس 7 شاهد استفاده از باتری 3000 میلی آمپری هستیم. استفاده از یک باتری بزرگ تر برای گلکسی اس 7 اج به علت اندازه بزرگتر صفحه نمایش است. باتری در این گوشی از دو ویژگی بسیار خوب یعنی شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی می کند. توسط شارژ سریع که نسل سوم در این گوشی به کار گرفته شده می توانید گوشی خود را در طول 30 دقیقه 83 درصد شارژ کنید. این بدان معنی است که به بیان واقعی در حال نزدیک شدن به شارژ سریع هستیم. سامسونگ برای درگاه ارتباطی و شارژ دستگاه از USB نوع C استفاده نکرده؛ هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای کاهش ضخامت گوشی از این نوع USB استفاده نکرده یا اینکه می داند کاربران هنوز آمادگی ندارند کابل های قدیمی خود را با این کابل های جدید که هنوز فراگیر نشده تعویض کنند؛ اما به هر حال هر فکری در پشت این تصمیم قرار دارد ما آن را دوست داریم و هنوز آمادگی استفاده از این نوع USB را در گوشی های پرچم داری مانند Galaxy S7 edge نداریم.
نظر اولیه


در نگاه اول شاهد این هستیم که سامسونگ با تغییرات مثبتی که در گوشی های خود ایجاد کرده به دنبال بهبود است تا اینکه یک گوشی متفاوت را ارائه کند. این یک خبر خوب است که سامسونگ مانند سال های گذشته عجولانه رفتار نکرده و یک گوشی متفاوت با نسل قبل را بدون هیچ فکری ارائه نکرده است. اما برای اینکه ببینیم گلکسی اس 7 اج چگونه می تواند در برابر رقیبانی مانند LG V10، Apple iPhone 6 Plus و حتی Galaxy Note 5 خودی نشان دهد باید تا بررسی کامل آن توسط کارشناسان جی اس ام صبرکنید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1oWqFPd

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: