۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

بررسی اولیه Huawei Matebook

بعد از مایکروسافت و اپل، اکنون شاهد معرفی یک تبلت - پی سی از سمت هوآوی هستیم. در این بررسی به طور مختصر می توانید با این محصول جدید و زیبا آشنا شوید و منتظر بررسی تخصصی کامل آن بمانید.



اولین بار مایکروسافت با معرفی تبلتی به نام سرفیس مفهومی متفاوت از آنچه که استیو جابز با آی پد وارد دنیای تکنولوژی کرده بود را به جهانیان نشان داد. بعد از آن اپل نیز با مشاهده موفقیت سرفیس مجبور شد راه مایکروسافت را در پیش بگیرد و یک تبلت به نام
آی پد پرو را به نمایش گذاشت. اکنون هوآوی که موفقیت این دو تبلت – پی سی را دیده به این طرح روی آورده و در نمایشگاه MWC 2016 یک محصول به نام Mate Book معرفی کرده است. در این بررسی به صورت کلی در مورد این تبلت با هم صحبت خواهیم کرد تا بعد از ارائه محصول در بازار به صورت جزئی به ویژگی های خاص آن بپردازیم.


زمانی که از روبرو به این تبلت نگاه می کنید امکان ندارد که به یاد آی پد پرو نیافتید. البته این محصول جدید بی شباهت به تبلت غول پیکر سامسونگ یعنی گلکسی نوت پرو نیز نیست. در جلوی آن یک صفحه نمایش 12 اینچی با کیفیت 2160×1440 پیکسلی قرار دارد که 84 درصد از فضای قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. این عدد نشان می دهد که لبه های تبلت بسیار نازک است و فاصله صفحه نمایش تا لبه هایش بسیار کم است. لبه های دستگاه گرد است و همین موضوع باعث شباهت این دستگاه به گلکسی نوت پرو شده است. ضخامت این تبلت ویندوزی تنها 6.9 میلی‌متر است که در حدود ضخات آیفون 6 است.


وزن دستگاه نیز 640 گرم در نظر گرفته شده که برای یک تبلت با اندازه صفحه نمایش 12 اینچی کاملا قابل قبول است. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بدانید بدنه این دستگاه کاملا از آلومینیوم ساخته شده و با اینکه آلومینیوم به عنوان جنس غالب در این تبلت استفاده شده وزنی بسیار قابل قبول دارد.


در بالای دستگاه شاهد حضور دو اسپیکر دو تایی هستیم اما نکته جالب این است که در کنار دستگاه کلید کم و زیاد کردن صدا را می بینیم که علاوه بر نقش اصلی خودش وظیفه سنسور اثرانگشت را بر عهده دارد.
در کناره دستگاه علاوه بر کلید کم و زیاد کردن صدا شاهد حضور درگاه USB Type-C هستیم. این استاندارد یو اس بی هنوز راه زیادی تا همه گیر شدن دارد اما لازم نیست نگران باشید زیرا هوآوی به همراه این تبلت یک تبدیل به فروش می رساند که تمام پورت هایی که نیاز دارید را در خود جای داده است.


این تبلت همانند رقبای خود به قلم مجهز است که MatePen نام دارد. این قلم 2048 سطح از فشار را درک می کند که آن را برای نقاشی و تشخیص دست خط مناسب خواهد کرد. روی این قلم می توانید دو کلید را مشاهده کنید که در هنگام استفاده از تبلت زمانی که به آن نزدیک باشید نقش کلیدهای چپ و راست ماوس را بازی خواهند کرد و زمانی که دور از تبلت باشد برای باز کردن یک برنامه خاص یا کنترل کردن اسلایدشو در حال نمایش توسط تبلت استفاده می شوند. هوآوی در این قلم به جای استفاده از پاک کن در پشت آن از یک نشانگر لیزری استفاده کرده است که برای ارائه یک پرزنتیشن بسیار مناسب است. همانند آی پد پرو و برخلاف سرفیس هیچ مکانی برای اتصال قلم به دستگاه در نظر گرفته نشده و باید همیشه در کف کیف خودتان دنبال آن بگردید. اما یک خبر خوب در مورد این قلم وجود دارد؛ اگر یک ساعت آن را شارژ کنید می توانید تا 100 ساعت از آن استفاده کنید.


علاوه بر این قلم، امکان اتصال یک صفحه کلید به این تبلت را خواهید داشت. این صفحه کلید که ضخامت بسیار کمی دارد و صفحه پد ماوس آن از شیشه ساخته شده می تواند حس خوبی را در هنگام استفاده به کاربر منتقل کند.
این تبلت در خود سیستم عامل ویندوز 10 را می بیند، هر دو نسخه Home و Pro از این سیستم عامل برای دستگاه در نظر گرفته شده است و همچنین کاربران می توانند تبلت خود را با پردازنده های اینتل M3، M5 و M7 انتخاب کنند.
باتری یکی از موضوعات مهم در تبلتی به این سایز به حساب می آید؛ به ادعای هوآوی باتری آن می تواند تا 9 ساعت برای پخش ویدئو و تا 13 ساعت برای استفاده سبک تر دوام بیاورد.
از نظر قیمت این تبلت در انواع مختلفی ارائه می شود. ارزان ترین این محصول قیمتی برابر 699 دلار و گرانترین آن 1599 دلار است. قیمت صفحه کلید 129 دلار، قیمت قلم 59 دلار و قیمت آداپتور برای یو اس بی نسخه C، 89 دلار در نظر گرفته شده است.


پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/21jS9w0

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: