۱۳۹۴ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

آیا تاثیر کلمات بر بلورهای یخ اثبات شده است؟

سلام دوستان
احتمالاً در مورد این مسئله که با نامهایی مثل "شهادت آب"، "شعور آب" و ... مطرح شده است مطالبی را شنیده اید. مسئله از اونجا شروع شد که آقای ماسارو ایموتو گزارش داد که کلمات مثبت یا منفی بر شکل بلورهای آب تاثیر گذارند. در اینجا می خوام خیلی مختصر خدمت شما عرض کنم که چرا با وجود انتشار این تصاویر، جامعه علمی نتایج این آزمایش رو نمی پذیره.

نمونه ای از عکسهای منتشر شده از آزمایشات ایموتو را در لینک زیر ببینید:
masaru emoto
در عکسهای زیبای منتشر شده، نوعی هنر عکاسی دیده میشه که در عکسهای زشت دیده نمیشه. به نظر می رسد که در بعضی عکسها آب نیمه یخ زده است، در حالی که در برخی دیگر آب کاملاً یخ زده. پس شرایط آزمایشها یکسان نبوده. از طرف دیگر، از میان تعداد زیادی بلور که در ظرف آب یخ زده تشکیل می شود، فقط عکس یکی از اونها گزارش شده است. این موضوعات می توانند باعث شوند که نتیجه چنین آزمایشی به طور عمدی یا سهوی تحت تاثیر عقاید و خواسته های فرد آزمایش کننده قرار گیرد.

برای آنکه خطاهای انسانی به حداقل برسد، بایستی آزمایش به صورت کور انجام شود. یعنی فردی که آب را منجمد می کند، فردی که عکس می گیرد و فردی که در مورد زیبا یا زشت بودن بلورها نظر می دهد، هیچ کدام نباید اطلاع داشته باشند که فرضاً برای کدام یک از آبهای مورد مطالعه دعا خوانده شده. این آزمایش به صورت کور نیز انجام شده و آزمایشات کور چنین نتایجی را نشان نداده اند. به همین دلیل این ادعا از نظر علمی پذیرفته نشده است. موسسه رندی هم حاضر شده یک میلیون دلار به آقای ایموتو بپردازد، به شرطی که آقای ایموتو بتواند ادعایش را با رعایت استانداردهای لازم برای آزمایشات علمی اثبات کند که ایشان این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

ایشان در سایتشان سفارش هم قبول می کنند و از این طریق کسب درآمد می کنند. به این صورت که شما کلمه مورد نظر خود را بر روی یک شیشه آب چسبانده و برای شرکت ارسال می کنید. ایشان هم در ازای دریافت 55000 ین ژاپن (در حدود یک میلیون تومان) تصویر حاصل از بلورهای یخ را برای شما ارسال می کنند. قسمت سفارش را می توانید در سایت آقای ایموتو ببینید:

http://ift.tt/1TpYepc

پس به طور خلاصه، دلایل پذیرفته نشدن این آزمایشات، عدم رعایت شرایط لازم برای آزمایشات علمی است.

این تاپیک رو هم ملاحظه بفرمایید:
karshenas آیا جریان شهادت آب واقعیت دارد؟


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1onu2y1

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: