۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

رد پاي آل سعود در جنايات عليه شيعيان نيجريه

يک فعال در جنبش اسلامي نيجريه با وخيم خواندن شرايط شيخ زکزاکي در بازداشت‌گاه حکومت نيجريه تاکيد کرد رژيم آل سعود، ميليون‌هاي دلار براي ترويج وهابيت و به انحراف کشاندن مذهب اهل سنت در نيجريه هزينه مي‌کند.


هارون بناوي از فعالان جنبش اسلامي نيجريه تاکيد کرد شيخ زکزاکي در شرايط بسيار بدي به سر مي‌برد.

دوازدهم و سيزدهم دسامبر 2015 ميلادي بودکه ارتش نيجريه در يک جنايت هولناک، حمله سازمان‌يافته و برنامه‌ريزي شده‌اي را عليه شيعيان مظلوم نيجريه انجام داد که به شهادت بيش از هزار شهروند بيگناه در شهر زاريا منجر شد، نيروهاي ارتش نيجريه در اين جنايت، برخي از شيعيان را در حالي که زنده بودند، آتش زدند. آنها به زنان هم حمله کردند و با سرنيزه سلاح‌هايشان، مورد ضرب و شتم قرار دادند، اين‌ها بخش‌هايي از روايت«هارون بناوي» از فعالان جنبش اسلامي نيجريه از جنايت هولناکي است که حدود دو ماه پيش در نيجريه رخ داد که بيشتر يک جنايت جنگي بود.

خودداري حکومت نيجريه از تحويل اجساد شهدا؛ زکزاکي در شرايط بسيار بدي به سر مي‌برد


اين فعال جنبش اسلامي نيجريه تاکيد کرد دولت نيجريه از تحويل اجساد شهدا به خانواده‌هايشان براي اين‌که بر اساس احکام اسلامي دفن شوند، خودداري کرده است، همچنانکه شيخ زکزاکي رهبر جنبش اسلامي نيجريه که نيروهاي ارتش نيجريه، 6 بار به سوي وي شليک کردند، و همسرش که دو گلوله به وي اصابت کرد، در شرايط بسيار بدي در زندان به سر مي‌برند که اين اقدام حکومت مستبد و سرکوبگر نيجريه نقض آشکار حقوق بشر است.

وي افزود حکومت نيجريه حتي به نزديکان و وکلاي شيخ زکزاکي اجازه ملاقات با وي را نمي‌دهند، از سوي ديگر گزارش‌ها حاکي از آن است که نيروهاي ارتش نيجريه، سه فرزند شيخ زکزاکي را با وحشي‌گري هر چه تمام در برابر ديدگان پدرشان به شهادت رساندند.

جنايت زاريا يادآور جنايات داعش و بوکوحرام

هارون بناوي گفت : اين جنايت هولناک و زشت را فقط فاسقان جنايتکار مرتکب مي‌شوند، جنايت زاريا، يک جنايت فاجعه‌بار و هولناک بود که حتي جنايتکارترين گروه‌هاي تروريستي همچون داعش و بوکوحرام را شگفت زده کرد، نظاميان نيجريه‌اي به سوي زن بارداري که در آستانه وضع حمل فرزندش بود، آتش گشودند که بر اثر شوک ناشي از اين حمله، فرزندش سقط شد و متجاوزان در جنايت هولناک‌تر، او و فرزندش را با خودروي زرهي زير گرفتند.

وي افزود آنها(نظاميان ارتش نيجريه) حسينيه شيعيان را با موشک و آر پي چي هدف قرار دادند که به شهادت بيش از 100 نفر در داخل آن و در آتش سوختن شمار زيادي از آنها در حالي که زنده بودند، منجر شد، همچنين سه نفر پس از 72 ساعت زنده از زير آوار بيرون کشيده شدند.

نظاميان ارتش نيجريه هنگام ارتکاب جنايت شعارهاي طايفه‌اي سر مي‌دادند

بناوي تصريح کرد نظاميان ارتش نيجريه همانند گروه‌هاي تروريستي وهابي هنگام ارتکاب اين جنايت عمل کردند به طوري که هنگامي کشتار شيعيان نيجريه‌اي در زاريا، شعارهاي طايفه‌اي ضد شيعه سر مي‌دادند، شعارهايي که فقط گروه‌هاي تروريستي وهابي تشنه خون‌ريزي همانند داعش،‌القاعده، بوکوحرام و ديگر گروه‌هايي مرتکب مي‌شوند که کشتار و نسل کشي شيعيان را در دستورکار خود و جزء اهداف و برنامه هاي خود قرار داده‌اند.

عضو جنبش اسلامي نيجريه افزود ارتش نيجريه حتي حرمت قبرستان متعلق به جنبش اسلامي را رعايت نکرد و به آن هتاکي کرد که اين رفتارها و اقدامات وحشيانه‌ در طول تاريخ فقط از سوي پيروان عقايد انحرافي فرقه وهابيت صورت گرفته و مي‌گيرد.

جنبش اسلامي شيعيان، جنبشي مسالمت‌آميز است

بناوي تاکيد کرد جنبش اسلامي نيجريه، نه سلاح دارد نه مهمات، بلکه کاملا يک جنبش مسالمت‌آميز و صلح‌جو است و دليل آن اين است که هيچ يک از نظاميان متجاوز نيجريه در جريان ارتکاب جنايت اخير، آسيب نديدند.

وي افزود نظاميان ارتش نيجريه بيش از هزار نفر از اعضاي بي‌دفاع جنبش اسلامي را به شهادت رساندند، درحالي که حتي يک نظامي متجاوز هم زخمي نشد، در زاريا هيچ نبردي ميان دو گروه رخ نداد، بلکه يک جنايت از قبل برنامه‌ريزي شده رخ داد که هولناک‌بودن آن حتي بوکوحرام را که از خون‌ريزترين گروه‌هاي تروريستي به شمار مي‌رود،‌شوکه کرد.

نفوذ بوکوحرام به ارتش نيجريه

بناوي درباره منابع مالي بوکوحرام و حمايت تسليحاتي از اين گروه تروريستي افراطي اظهار داشت آن طور که معروف است، دولت سابق نيجزيه به حمايت مالي و تسليحاتي از بوکوحرام و تحريک آن متهم بوده است، به طوري که محمد بخاري رئيس جمهور سابق نيجريه، دولت سابق را متهم به وابستگي به گروه بوکوحرام کرده است که اين گروه تا حد زيادي به داخل ارتش نيجريه نفوذ کرده و امروز اطلاعات دقيق و جديدي از تحرکات لجستيکي ارتش نيجريه دارد و به حمله به ارتش براي به غنيمت بردن سلاح عادت کرده است.

حمايت دولت نيجريه و سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب از بوکوحرام

وي درباره حاميان تروريسم در نيجريه گفت اين سئوال که چه کساني در پس حمايت مالي و تسليحاتي بوکوحرام هستند، مهم است، به طوري که دولت نيجريه تا کنون هيچ يک از حاميان بوکوحرام را افشا نکرده است، بسياري از مردم نيجريه بر اين با ورند که دولت نيجريه با همکاري سازمان‌هاي اطلاعاتي غربي از شورش بوکوحرام حمايت مي‌کند.

محبوبيت چشمگير شيخ زکزاکي در ميان مردم نيجريه

عضو فعال جنبش اسلامي نيجريه اظهار داشت شيخ زکزاکي محبوبيت فراواني ميان مردم نيجريه دارد، آنها همواره و با صبر و ايستادگي از وي حمايت مي‌کنند، البته شيخ زکزاکي در مناطق جنوبي محبوب‌تر و مشهورتر است، چرا که فعاليت‌ها و اقدامات شيخ زکزاکي در اين مناطق بيشتر است.

وي تاکيد کرد رژيم آل سعود، ميليون‌هاي دلار پول نفت را به نيجريه و به صورت خاص به شمال اين کشور سرازير کرده تا وهابيت را ترويج کرده و مذهب اهل سنت را هم به انحراف بکشاند.

بناوي افزود مردم جنوب نيجريه، از نظر فرهنگي و آموزشي در سطح بسيار بالايي هستند و پيش بيني مي‌شود که جنبش اسلامي طي سال‌هاي آينده موفقيت‌ها و دستاوردهاي بزرگي کسب کند.

ترور آيت الله نمر به شيعيان نيجريه شوک وارد کرد

بناوي به جنايت آل سعود در اعدام شيخ نمرالنمر از علماي برجسته انقلابي عربستان اشاره کرد و گفت ترور شيخ نمرالنمر روحاني مسلمان و مدافع حقوق بشر، به ما شوک وارد کرد به ويژه اين‌که پس از جنايت زاريا صورت گرفت و اگر به ياد‌آوريم سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان با محمد بخاري رئيس جمهوري نيجريه پس از جنايت زاريا تماس گرفت و اتمام موفقيت‌آميز اين عمليات را تبريک گفت و آن را به مثابه مبارزه با تروريسم توصيف کرد، اين در حالي است که دولت نيجريه نگفته بود که جنايت زاريا، جنگ با تروريسم است.

دولت نيجريه بر جنايت زاريا سرپوش مي‌گذارد

عضو فعال جنبش اسلامي نيجريه تصريح کرد جنبش اسلامي به دنبال اجراي عدالت در دادگاه بين المللي و سازمان ملل است، چرا که دولت نيجريه هرگز در برابر جنايات و نقض حقوق بشر در زاريا، عدالت را در پيش نگرفته است، بدون شک جنايتي که در زاريا رخ داد، يک جنايت جنگي است، حکومت نيجريه به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنايت زاريا است تا بر جناياتي که مرتکب شده است، سرپوش بگذارد.

کربلا همچنان در پوست و جانمان ريشه دوانده است

بناوي تصريح کرد ملت نيجريه هرگز جنايت زاريا را فراموش نخواهند کرد، مهم اين است که به اين مسئله اشاره کنم که ما ملتي هستيم که هرگز جنايت يزيديان در کربلا را فراموش نخواهيم کرد که همچنان در پوست و جانمان ريشه دوانده است با وجود که بيش از 1300 سال از آن گذشته است و اگر مقامات ظالم نيجريه‌ گمان مي‌کنند که ما جنايت زاريا را با مرور زمان فراموش خواهيم کرد، نسبت به ما در جهالت آشکار به سر مي‌برند و ما را خوب نشناخته‌اند.

جنبش اسلامي نيجريه متوقف نخواهد شد؛ زکزاکي با وکيلانش ديدار نکرده است

فعال جنبش اسلامي نيجريه تاکيد کرد اين جنبش همچنان در شهرهاي بزرگ نيجريه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و فعالان جهان هم از اعتراضات ما حمايت مي‌کنند و همچنين يک گروه از وکلاي قدرتمند مامور دفاع از شيخ زکزاکي و حدود 200 بازداشت ديگر شده اند تا در صورت که حکومت نيجريه آنها را محاکمه کند، از آنها دفاع کنند، تا کنون دولت نيجريه اجازه ديدار شيخ زکزاکي با تيم دفاعش را نداده است و اين نشان مي‌دهد که دولت نيجريه ساده‌ترين حقوق بشر را نقض کرده است.



منبع: تسنيم


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1UhalnO

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: