۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

ثروتمندانی که به صدقه نیازمندترند!




توصیه های امام جواد(ع) برای رسیدن به زندگی موفق


ثروتمندانی که به صدقه نیازمندترند!



بر خلاف آنچه همه می پندارند نیاز محسن به صدقه و احسان از احتیاج فقیر بدان بیشتر و منافعى كه عاید فرد نیكوكار مى شود بسى بیشتر است.














به گزارش تراز توجه و بررسی بخش های مختلف بیانات معصومین می تواند ما را در راه رسیدن به زندگی اصیل اسلامی و همچنین در مسیر کسب آرامش و آسایش در این دنیا کمک نماید. سبک زندگی اسلامی و حتی سبک زندگی موفق را باید در لابلای فرمایشات اهل بیت علیهم السلام جستجو نمود. در سالروز شهادت حضرت جواد الائمه علیه السلام به بیان گهرباری از این امام همام اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.





امام جواد علیه السلام می فرماید:

- زينت غنى (بى‏ نيازى) شكر است؛

- زينت بلا و سختى صبر است؛

- زينت نيكوكارى منّت نگذاشتن است؛

- زينت قناعت انفاق بيش از وظيفه است؛

- زينت ورع ترك خواسته‏ هاست.



«کشف الغمه جلد ۲ صفحه ۳۴۷»







سه نکته کوتاه:

* شكر تنها شكر زبانى نیست هر چند شناخت نعمت و شكر زبانى هم از فضیلت برخوردار است لیكن در شكر توانگرى سنگینى كفه ترازو متوجه شكر عملى و مساعدت بر نیازمندان و فقراست.

** بر خلاف آنچه همه می پندارند نیاز محسن به صدقه و احسان از احتیاج فقیر بدان بیشتر و منافعى كه عاید فرد نیكوكار مى شود بسى بیشتر است.

*** امام سجاد علیه السلام مى فرمایند: كسى كه شكیبایى ندارد ایمان ندارد. و این قانون كلى در بین متشرعین مشهور است كه : هر كه در این بزم مقربتر است، جام بلا بیشترش مى دهند.

به همین سبب است که از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم نقل شده كه فرمودند: هر آینه در بهشت منازل و درجاتى است كه بندگان با اعمالشان بدان نمى رسند. پرسیدند: چه كسانى به آن نائل مى شوند؟ فرمود: اهل بلاها و غمها. لذا از این تعبیر زیبا می فهمیم که شكیبایى زینت بلاست و كامل كننده اجر انسان در قبال آن مصیبت.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1sGYeVy



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: