۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

زنبور عسل در قرآن

زنبور عسل

« و اوحي ربك الي النّحل انِ اتّخذي من الجبال بيوتا ً و من الشجر و ممّا يعرشون ، ثمّ كلي من كلّ الثّمرات فاسلكي سبل ربّك ذُللاً يخرجُ من بطونها شرابٌ مختلفٌ الوانه فيه شفاءٌ للنّاس انّ في ذلك لايهً لقومٍ يتفكرون .» (نحل 68 ، 69)و پروردگار تو به زنبور عسل وحی (الهام غریزی) کرد که از پاره ای کوهها و از برخی درختان و از آنچا داربست (و چفته سازی) می کنند خانه هایی برای خودت درست کن. سپس از همه میوه ها بخور و راه های پروردگارت را فرمانبردارانه، بپوی (آنگاه) از درون (شکم) آن شهدی که به رنگهای گوناگون است بیرون می آید. در آن برای مردم درمانی است. راستی در این (زندگی زنبوران) برای مردمی که تفکر می کنند نشانه (قدرت الهی) است.

ويژگي هاي زنبور

1.اين حشره آنچنان زندگي اجتماعي شگفت انگيزي دارد كه از جهات زيادي بر تمدن و زندگي اجتماعي انسان پيشي گرفته است.

2.زندگي زنبور عسل را با چهارپايان ديگر نمي توان مقايسه كرد .«اوحي »

3.مسئله مسكن مناسب نخستين شرط زندگي است .« ان اتخذي من الجبال بيوتاً »

4.براي استفاده كامل از يك سطح به گونه اي كه هيچ قسمتي از آن هدر نرود يا زواياي تنگ وتاريكي پيدا نكند ، راهي بهتر از انتخاب خانه شش ضلعي با زواياي مساوي نيست ؛ كه علاوه بر اين ، خانه از استحكام خاصي برخوردار است .





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1Bu99Rc



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: