۱۳۹۲ آبان ۹, پنجشنبه

آیت الله مکارم شیرازی: عده‌ای خیال نکنند در این دولت هرچه دلشان خواست می‌توانند بکنند





حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، توهین به مقدسات مذهبی در یک روزنامه را محکوم کرد.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که این هجمه به عقاید شیعه در کشور کم سابقه است، گفت: تمام ملت به حضرت علی(ع) عشق می ورزد و افتخار می کند، متاسفانه در این روزنامه نویسنده گستاخ حرف های بسیار زشتی بیان کرده است.



توقیف روزنامه موهن کافی نیست



این مرجع تقلید تصریح کرد: البته روزنامه مذکور توقیف شده اما نباید تنها به همین مساله قناعت کرد؛ نباید اجازه داد این گونه گستاخی ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به مقدسات صورت بگیرد.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه باید بدانیم ما با سرمایه اعتقادی و مذهبی پیروز شدیم و بدون آن دشمن بر ما مسلط می شود، گفت: دشمن روزی شاد می شود که جوانان اعتقادات مذهبی و دینی نداشته باشند، آن وقت کسی به نبرد با دشمن نمی رود و نظام ما بی دفاع می شود؛ باید این را توجه داشته باشند و همه را توجه بدهند.



عده ای خیال نکنند با روی کار آمدن دولت جدید هر کاری دلشان خواست می توانند بکنند



حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: خیال نکنند دولت جدید سرکار آمده و آزادی ایجاد شده است و هر کس هر چیز دلش خواست بگوید و بنویسد. عقل هم همین را می گوید، اگر کسی دین هم نداشته باشد و تنها به این مملکت علاقه داشته باشد باید این عقاید را تقویت کند تا این مملکت حفظ شود.



این مرجع تقلید با اشاره به امنیت مطلوب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در همه جا آتش و فتنه برپا است، اما ایران اسلامی در امنیت است؛ اگر عقاید را از ما بگیرند این مملکت و نظام نیز آسیب پذیر می شود.



وی ابراز داشت: امیدوارم همه از جمله رسانه ها و نهادها با هوشیاری کامل اجازه ندهند دست های آلوده مقدسات مذهبی مردم را خدشه دار نکنند.



استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) به تبیین مساله مهم توبه نصوح پرداخت و گفت: توبه نصوح توبه ای است که شخص به هیچ وجه سراغ اعمال زشت و گناهان گذشته نرود.



این مرجع تقلید با تاکید بر این که ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد، تصریح کرد: غالب افراد سعی می کنند ظاهر خود را خوب نشان دهند، در حالی که وقتی به باطن آنها پی می بریم می بینیم به گونه ای دیگر هستند.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: این مساله درباره اجتماع نیز صادق است و نباید باطن آن با ظاهر آن متفاوت باشد؛‌ اگر ظاهر جامعه اسلامی اما در باطن مشکلات و مفاسد زیادی باشد درست نیست، باید ظاهر و باطن یکی و بلکه باطن بهتر از ظاهر باشد.






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread59033.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: