وظيفه ما هنگام مواجهه با وسوسه هاي شيطاني
با صرف نظر از آياتي که به انسان هشدار مي دهند تا مبادا از شيطان پي روي کند (الم اعهد اليکم يا بني آدم ان لا تعبدوا الشيطان انّه لکم عدوٌ مبينٌ و ان اعبدوني هذا صراط مستقيم») (يس: 6061) و با صرف نظر از آياتي که نشانه هاي کارهاي شيطاني را بيان مي کنند (و قبلاً ذکر شد) و با صرف نظر از همه آيات هشداردهنده در رابطه با شيطان، قرآن کريم به پيامبر دستور مي دهد که هنگام مواجهه با وسوسه هاي شياطين، به خدا پناه ببر. «و امّا ينزغنّک من الشيطان نزعٌ فاستعذبالله انّه سميعٌ عليم» اين روش متقين است؛ آن ها هنگامي که بعضي از شياطين در اطراف قلبشان شروع به گشت زني مي کنند تا در آن ها ايجاد وسوسه کنند، متذکّر گشته ناگهان بينا مي شوند (و حجاب غفلت از آن ها برطرف مي شود): «انّ الّذين اتّقوا اذا مسّهم طائفٌ من الشيطان تذکّروا فاذا هم مبصرون» (اعراف: 200201)
«البته استعاذه و پناه بردن به خدا هم خود نوعي تذکّر (و متوجه خدا شدن) است؛ چرا که معناي استعاذه اين است که فقط خداي سبحان است که مي تواند اين دشمن مهاجم را با همه نيرويي که دارد، دفع نمايد و همين طور استعاذه، خود نوعي توکّل به خداست.»(30)
در جاي ديگر مي فرمايد: «و امّا ينزغنّک من الشيطان نزغٌ فاستعذ بالله انّه هو السميع العليم.» (فصلت: 36)
و نيز مي فرمايد: «و قل ربِّ اعوذبک من همزات الشياطين و اعوذبک ربِّ ان يحضرون.» به پيامبر دستور مي دهد که بگو پروردگارا من از وسوسه هاي شيطان ها به تو پناه مي برم و (باز) به توپناه مي برم ازاين که نزدمن حاضرشوند.(31)(مؤمنون:9798)
با صرف نظر از آياتي که به انسان هشدار مي دهند تا مبادا از شيطان پي روي کند (الم اعهد اليکم يا بني آدم ان لا تعبدوا الشيطان انّه لکم عدوٌ مبينٌ و ان اعبدوني هذا صراط مستقيم») (يس: 6061) و با صرف نظر از آياتي که نشانه هاي کارهاي شيطاني را بيان مي کنند (و قبلاً ذکر شد) و با صرف نظر از همه آيات هشداردهنده در رابطه با شيطان، قرآن کريم به پيامبر دستور مي دهد که هنگام مواجهه با وسوسه هاي شياطين، به خدا پناه ببر. «و امّا ينزغنّک من الشيطان نزعٌ فاستعذبالله انّه سميعٌ عليم» اين روش متقين است؛ آن ها هنگامي که بعضي از شياطين در اطراف قلبشان شروع به گشت زني مي کنند تا در آن ها ايجاد وسوسه کنند، متذکّر گشته ناگهان بينا مي شوند (و حجاب غفلت از آن ها برطرف مي شود): «انّ الّذين اتّقوا اذا مسّهم طائفٌ من الشيطان تذکّروا فاذا هم مبصرون» (اعراف: 200201)
«البته استعاذه و پناه بردن به خدا هم خود نوعي تذکّر (و متوجه خدا شدن) است؛ چرا که معناي استعاذه اين است که فقط خداي سبحان است که مي تواند اين دشمن مهاجم را با همه نيرويي که دارد، دفع نمايد و همين طور استعاذه، خود نوعي توکّل به خداست.»(30)
در جاي ديگر مي فرمايد: «و امّا ينزغنّک من الشيطان نزغٌ فاستعذ بالله انّه هو السميع العليم.» (فصلت: 36)
و نيز مي فرمايد: «و قل ربِّ اعوذبک من همزات الشياطين و اعوذبک ربِّ ان يحضرون.» به پيامبر دستور مي دهد که بگو پروردگارا من از وسوسه هاي شيطان ها به تو پناه مي برم و (باز) به توپناه مي برم ازاين که نزدمن حاضرشوند.(31)(مؤمنون:9798)
ادامه مطلب ....
http://www.nooreaseman.com/forum166/thread58791.html
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر