۱۳۹۲ آبان ۷, سه‌شنبه

جنبش حلال بودن چهار همسری







به گزارش شیعه آنلاین، آمار رسمی اعلام شده توسط دولت عربستان سعودی نشان می دهد که آمار دختران مجرد به شدت طی چند سال اخیر بالا رفته است.



در مورد این پدیده، علل و عوامل زیادی وجود دارد. از اصلی ترین علت های این مسأله ازدواج مردان عربستان از دختران غیر عربستانی و یا افزایش هزینه های زندگی که موجب عدم ازدواج جوانان می شود، بوده است.




در این میان رسانه های سعودی صبح امروز از آغاز طرحی از سوی دختران عربستانی خبر داد که بر اساس آن، دختران مجرد رسما خواستار چند همسری مردان سعودی شدند تا شاید از این طریق از تعداد دختران مجرد کاسته شود.




دخترانی که دست اندرکاران این طرح هستند، با راه اندازی صفحه ای در سایت تویتر، به جمع آوری همفکران خود پرداخته و اعلام کردند که معتقدند با چند همسری که دین مبین اسلام آن را جایزه می داند، در مدت زمان بسیار کوتاهی هیچ دختر مجردی باقی نخواهد ماند و پدیده ای بنام "پیر دختر" از بین خواهد رفت.




این دختران عربستانی که این طرح را راه اندازی کرده اند، در صفحه خود تصویری منتشر کرده اند که به نشانه 4 همسری، 4 انگشت خود را بالا برده اند.




گفتنی است، دین مبین اسلام به مردان اجازه داده که 4 همسر شرعی و دائمی داشته باشند. نام این طرح عربستانی "جنبش حلال بودن چهار همسری" نامیده شده است.






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum55/thread58959.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: