۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۷, جمعه

مهدی شناسی، تنها راه دینداری


مهدی شناسی، تنها راه دینداری












بسمه تعالی





فرازی از زیارت حضرت صاحب الامر علیه السلام در زمان غیبت: «... اللهم عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فإنَّکَ إنْ لَم تُعَرِّفْنی حرُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی ؛ پروردگارا! حجت خویش را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی، از دینم گمراه خواهم شد».

ای پاکان هستی!




اگر خدای رابه وصف توحید بخواهیم و بدانیم، باید از شما پذیرای آن باشیم، نه از غیر شما، چرا که دیگران به بیراهه و انحراف خواهندمان برد.



اگر از کوی یار خبر گیریم و نشان او خواهیم و آهنگ قرب او داشته باشیم، باید رو به سوی شما کرده و به آستان ولایت و معرفت شما چنگ زنیم. این گونه است که «خداخواهی و توحید» و آهنگ قرب ما به سوی نور هستی، درباغ پاک دستان شما شکوفا می شود.



معبودا! هرکس که تو را شناخت، به وسیله آنان تو را شناخت؛ چرا که تو را فقط می توان از نگاه معصوم شناخت. در غیر این صورت، از نگاه نادرست دیگران، دچار تشبیه و تجسیم و شرک و کفر خواهیم گشت و چراگاه و جولان گاه شیطان خواهیم شد.



... خدایا! ای نور هستی! اکنون اگر معرفت حجت و «تنها راه» خودت را به من نشناسانی، دینم را گم خواهم کرد و از دست خواهم رفت. 1





1. ر.ک: فصلنامه تخصصی انتظار موعود، ج 6، دکتر صادق سهرابی، مقاله تنها راه (مروری بر زیارت حضرت صاحب الامر علیه السلام)، ص 420 -421.

از کتاب سلوک مهدوی، حیدری کاشانی









omidan1390.blogfa.com






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum296/thread50786.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: