۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۷, جمعه

امریکن انترپرایز: اشتباه نکنید! رفسنجانی خطرناک است!



اشراف : یک اندیشکده آمریکایی با بررسی سابقه ریاست جمهوری رفسنجانی در ایران، بر این باور است که بر خلاف ادعاهای رسانه‌ها و مقامات غربی، رفسنجانی میانه رو، اصلاح‌طلب، و مصلحت‌گرا نیست.






به گزارش اشراف ، «مایکل روبین» از اعضای ارشد اندیشکده «امریکن انترپرایز» طی مقاله‌ای عنوان کرده که اعلام کاندیداتوری علی اکبر‌ هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق ایران برای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده باعث شده بعضی از خبرنگاران و احتمالاً دیپلمات‌ها به ایجاد تغییرات امیدوار شوند. مطبوعات غربی اعلام کرده‌اند رفسنجانی “میانه رو، اصلاح‌طلب، و مصلحت‌گرا” است. اشتباه نکنید: او هیچ کدام از موارد مذکور نیست.



سایت خبری تحلیلیاشراف بدون تایید محتوا و ادعاهای مطرح شده در این گزارش، ترجمه آن را برای اطلاع نخبگان و تصمیم گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر می‌کند.










روبین در ادامه مقاله خود آورده است که در سال 1989، امید فراوانی برای تغییر وجود داشت. رئیس جمهور جرج دبلیو. بوش پدر درست همانند کاری که رئیس جمهور اوباما 20 سال بعد انجام داد، از سخنرانی افتتاحیه‌اش برای برقراری ارتباط با ایران استفاده کرد. بوش گفته بود “حسن‌نیت منجر به حسن‌نیت می‌شود. خلوص‌نیت می‌تواند تا بینهایت ادامه ‌یابد.” به نظر می‌رسید شروع جدیدی در راه است. جنگ ایران-‌عراق تمام شده بود، و چند هفته قبل از پیروزی رفسنجانی در انتخابات، آیت‌الله خمینی از دنیا رفته بود.






تصور این که رفسنجانی ایران را تغییر خواهد داد امیدی واهی بود

تصور این که رفسنجانی ایران را تغییر خواهد داد امیدی واهی بود. رفسنجانی پس از که به واسطه‌ها توصیه کرد “راه‌حل‌های منطقی و محتاطانه” می‌توانند گروگان‌های لبنان را آزاد کنند، از مذاکره اجتناب کرد چون این کار به معنی نابودی عوامل نیابتی مانند حزب‌الله بود که ایرانیان به مدت چندین سال آن استفاده می‌‌کردند. وقتی جیاندومنیکو پیکو[1]، واسطه سازمان ملل به تهران پرواز کرد، رفسنجانی سازش با واشنگتن را بی‌درنگ و صراحتا رد کرد.






میراث رفسنجانی چه بود

پس میراث رفسنجانی چه بود؟

  • ·رفسنجانی زمانی رئیس جمهور بود که تروریسم ایران هنوز افراطی بود. معروف‌ترین نمونه، بمباران مرکز اقلیت یهودی در بوینس آیرس در سال 1994 است. بررسی‌های بعدی نشان دادند رفسنجانی رسماً موافقت کرده بود این حمله نه اسرائیل و نه سربازان بلکه غیر‌نظامیان یهودی را، صرفاً به این دلیل که یهودی بودند، مورد هدف قرار دهد.



  • ·به علاوه، رفسنجانی برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران را آغاز کرد. اشتباه او در این بود که – صرف نظر از مباحثه ما بر سر برآورد اطلاعات ملی در سال 2007- ایران نه تنها در زمینه قدرت هسته‌ای بلکه در زمینه طراحی سلاح‌ها به شدت فعالیت می‌کرد.



  • ·و نباید فراموش کنیم که رفسنجانی در 14 دسامبر سال 2001 ابراز کرد حمله هسته‌ای ایران به اسرائیل قابل‌پیش‌بینی است، چون یک سلاح هسته‌ای می‌تواند اسرائیل را معدوم کند، در حالی که ایران به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند هر گونه حمله انتقامی را تحمل کند.






آیت‌الله خامنه‌ای همچنان در مقایسه با 15 سال پیش قدرتمندتر است

ممکن است کسانی که مایلند رفسنجانی را تبرئه، و مصلحت‌گرایی او را باور کنند، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم را برای میراث دو دوره اول رفسنجانی مقصر بدانند. اگر ریاست جمهوری ایران به سبک و رهبر معظم به محتوا اهمیت بدهند، در این صورت باز هم امیدی به سازش نیست چون آیت‌الله خامنه‌ای همچنان رهبر معظم باقی می‌ماند و در مقایسه با 15 سال پیش قدرتمندتر است.






هیچ ناجی‌ای از درون جمهوری اسلامی پا به عرصه نخواهد گذاشت

اشتباه نکنید: مشکل اصلی، حکومت و ایدئولوژی‌ای است که همه سیاستمداران ارشد باید آن را بپذیرند. هیچ ناجی‌ای از درون جمهوری اسلامی پا به عرصه نخواهد گذاشت. اصلاح در نظامی که حاکمیت آن از طریق خداوند و رهبر معظم تعیین می‌شود نه از طریق مردم، امکان‌پذیر نیست. اگر غیر از این وانمود شود امنیت ملی آمریکا به خطر می‌افتد.







پایان





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread50787.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: