۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

ائتلاف پیشرفت و پیش‌بینی تاریخی علامه مصباح|به دینداری چه کسانی باید شک کرد!؟


رئيس ستاد ائتلاف نمايشي، رئيس ستاد قاليباف شد!

چند روایت معتبر درباره قالیباف، ائتلاف پیشرفت و پیش‌بینی تاریخی علامه مصباح/ به دینداری چه کسانی باید شک کرد!؟







رجانیوز – گروه سیاسی: خبر انتصاب حسین مظفر به عنوان رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف از آن خبرهایی بود که شايد براي آنها كه پيگير اخبار انتخاباتي هستند كمي عجيب به نظر مي رسيد، اما براي آنها كه نسبت به ماهيت ائتلاف پر سر و صداي سه نفره واقف بودند، امري حتمي و يقيني بود كه هفته هاي قبل انتظار آنرا مي كشيدند. رئیس پیشین ستاد انتخابات ائتلاف 1+2 که امروز از سمت خود استعفا داد، قرار بود به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خروجی این ائتلاف معرفی شود اما هنوز خروجی ائتلاف مشخص نشده، او به ستاد قالیباف پیوست.



به گزارش رجانیوز، هنوز چند ماه از سخنان تاریخی قالیباف نگذشته است كه "اینکه این ائتلاف سیاسی نیست به این معنا نیست که ما سیاسی نیستیم. این بدین معناست که نمی‌خواهیم مکر و حیله بکنیم و از جنس کاسه به دست بگیر و بده و بستان احزابی نیست. اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود، باید در دینداری ما شک کنید" اما انگار خود آقای شهردار هم پذیرفته که خروجی ائتلاف، چیزی به غیر از درگیری و اختلاف نبوده است.



اما امروز و در حالی که علی اکبر ولایتی از "فصل‌الخطاب بودن" نظر جامعتین درباره خروجی ائتلاف حرف می‌زند و غلامعلی حدادعادل هم از سعید جلیلی به عنوان خروجی نهایی ائتلاف سخن می‌گوید، قالیباف به طور کامل ائتلاف را به هوا فرستاد و حسین مظفر را به عنوان رئیس ستاد خود انتخاب کرده است.






سکانس اول/ پیش‌بینی علامه مصباح و صورت مساله‌ای که پاک شد


"این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند. هر چند شدنی نیست؛ حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند، بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمی‌سازند. " این پیش بيني دقيق آیت‌الله مصباح یزدی در دی ماه سال گذشته است؛ یعنی کمتر از پنج ماه پیش؛ دقيقا در همان زمانی که اعضای ائتلاف سه‌گانه به شدت و با گرمای خاصی از پیوند محکم خود سخن می‌گفتند.

اما سخنان چند هفته پیش و اقدام روز گذشته محمدباقر قالیباف در جمع حامیان خود، علاوه بر اینکه آب پاکی را بر "ائتلاف پیشرفت" و اعوان و انصارش ریخت، نشان داد علامه مصباح با دوراندیشی خود چگونه توانست آینده این به اصطلاح ائتلاف و همگرایی را پیش‌بینی کند.



شهردار تهران چند هفته پیش در همایش رونمایی از برنامه مدیریتی خود، گفت: "با اتفاقات و وقايعي كه در روز آخر ثبت نام افتاد، آرايش انتخاباتي دگرگون شده و بايد گفت كه موضوع ائتلاف،‌ صورت مساله اي پاك شده است. "



هر چند تيم رسانه اي قاليباف تلاش كردند در خبري كه خبرگزاري مهر منتشر كرد اين عبارت را به اين شكل منتشر كنند كه «صورت مسئله ائتلاف تغییر یافته و باید همگی به اتحاد فکر کنیم » و سخنگوي ستاد قاليباف هم عبارت شهردار تهران را به اين گونه تصحيح كرده اما متن منتشر شده در وبسايت رسمي و پيامك هاي متعدد خبري،‌ عبارت نخست را تاييد مي كند، و اين در حالي است كه هر دو عبارت از يك واقعيت مهم خبر مي دهد: عزم قاليباف براي عبور از ائتلاف 1+2.



جالب اینجاست که قالیباف چند ماه پیش و در یک نشست مشترک با دو عضو دیگر این ائتلاف، اختلاف در این مجموعه را موید شک در دینداری خود نامیده و تاکید کرده بود: "اینکه این ائتلاف سیاسی نیست به این معنا نیست که ما سیاسی نیستیم. این بدین معناست که نمی‌خواهیم مکر و حیله بکنیم و از جنس کاسه به دست بگیر و بده و بستان احزابی نیست. اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود، باید در دینداری ما شک کنید."



سکانس دوم/ ائتلاف برای خدمت یا اختلاف برای قدرت؟


البته تجربه فعالیت نافرجام «جبهه متحد اصولگرایان» در انتخابات مجلس نهم و حوادث پس از آن که به درگیری میان اعضا و نهایتا تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در مجلس منجر شد، ثابت کرده بود که اگر مبنای یک حرکت سیاسی بر اساس سهم‌خواهی باشد و رضای خدا و صلاحیت افراد موردنظر قرار نگیرد، نتیجه نهایی قطعا رضایت‌بخش نخواهد بود و به ثمر نمی‌نشیند.



جوگیری و فضاسازی تبلیغاتی درباره ائتلاف و همچنین استناد به مساله‌ای مانند نظرسنجی برای تعیین خروجی ائتلاف‌ها سبب شد تا سرنوشت ائتلاف پیشرفت با حضور «حداد، قالیباف، ولایتی» هم به سرنوشت ائتلاف اکثریت با حضور «باهنر، آل اسحاق، ابوترابی، متکی، پورمحمدی» دچار شود و این ائتلاف‌های یک‌شبه‌ی سیاسی، در حدود دو هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از درون متلاشی شوند.



سکانس سوم/ استعفانامه مظفر؛ سند فروپاشی ائتلاف


مرور مطالب مندرج در متن استعفانامه حسین مظفر از ریاست ستاد انتخاباتی ائتلاف 1+2 نشان می‌دهد که سناریوی کاملی در این زمینه اجرا شده و سازوکار ائتلاف نهایتا مورد تایید اعضا قرار نگرفته و ولایتی و حدادعادل هنوز حاضر به پذیرش قالیباف به عنوان خروجی نیستند.



اگر كسي شك داشت كه ائتلاف سه گانه صرفا ساز و كاري براي بالا بردن مشروعيت قاليباف در انتخابات يازدهم بوده و اين مكانيسم براي رسيدن به شهردار تهران به عنوان كانديداي نهايي طراحي شده است، استعفاي امروز رئيس ستاد اين ائتلاف و بلافاصله نقل مكان وي به راس ستاد قاليباف، هر گونه شائبه در اين زمينه را برطرف كرده است كه اساسا دو گزينه حداد و ولايتي براي تزيين ائتلافي با محوريت قاليباف به ميدان كشيده شده اند و اين دو نفر با قاليباف قرار است 1+2 را شكل دهند.



تلاش مظفر برای منطقی و عاقلانه نشان دادن انتخاب قالیباف بدون اجماع اعضای ائتلاف، به گونه‌ای پررنگ و گل درشت در متن این استعفانامه دیده می‌شود: "به نظر اینجانب نیز تصمیم شورا بر خاتمه یافتن فعالیت ستاد در شرائط فعلی و تغییر ماموریت ستاد از حالت ائتلافی به سوی حمایت از فرد واجد شرایط آن هم پس از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای محترم نگهبان و شفاف شدن آرایش سیاسی نامزدها و قطعی شدن اطلاع از رقابت‌ها توجیه منطقی داشته و به ویژه با ملاحظه نتایج حاصله از دهها نظرسنجی از نهادهای رسمی و معتبر نظام اسلامی، زمینه برای تصمیم‌گیری و عمل به میثاق اعضای محترم شورا فراهم گردیده و با وصف سه رکن اساسی ائتلاف که مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت مردمی است، هم اینک تحقق یافته است. به نظر می‌رسد ادامه بلاتکلیفی و به تاخیر انداختن معرفی فرد واجد شرایط تا بعد از مناظره‌های صدا وسیما به امید احتمال در تغییر معنادار آرای مردمی هر یک از نامزدهای ائتلاف، موجب سرگردانی هواداران و بلاتکلیفی نیروهای اصولگرا و ارزشی و به هدر رفتن سرمایه‌های انسانی و جذب هواداران به سوی نامزدهای دیگر خواهد شد که به نفع هیچ‌یک از اعضای محترم شورا نخواهد بود."



به نظر می‌رسد با توجه به این رویکرد خصمانه و غیردوستانه حامیان قالیباف، در روزهای آینده باید منتظر واکنش‌های متعدد و پررنگی از سوی دیگر اعضای ائتلاف پیشین بود؛ واکنش‌هایی که خط مشی اصلی آن را باید در سخنان یکی دو روز پیش علی اکبر ولایتی پیدا کرد: "بنده تا آخر هستم، محکم هم ایستاده‎ام و با حمایت مردم می‎توانیم یک دولت قوی تشکیل دهیم."





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread51116.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: