آیت الله بهجت
متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است
نقل قول:
با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید: این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مى کنم: 1. زیارتش قبول شود. 2. سعى و کوشش وى مشکور باشد 3. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد. |
ازآیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایى از کسانى که پیوسته زیارتعاشورا مى خواندند و به این صورت، متوسل مى شدند، گردآورى و چاپ شده است. نظر حضرت عالى در این باره چیست؟
ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارتعاشورا، بر عظمت آن گواه است؛ خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده استکه حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید: این زیارت و دعا را بخوانو بر آن مواظبت کن. به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مىکنم: 1. زیارتش قبول شود. 2. سعى و کوشش وى مشکور باشد 3. حاجات او هرچهباشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.
اى صفوان! این زیارترا با این ضمان، از پدرم یافتم و پدرم از پدرش...تا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و حضرت امیر نیز از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) و رسولخدا (صلى الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل و او هم از خداى متعال نقل میکند و هرکدام این زیارت را با این ضمان، تضمین کرده اند و خداوند به ذاتاقدس خود قسم یاد نموده که: هرکس این زیارت و دعا را بخواند، دعا و زیارتوى را بپذیرم و خواسته اش هر چه باشد، برآورده سازم.
و از سند اواستفاده مى شود که زیارت عاشورا از احادیث قدسى است و همین مطالب، سبب شدهاست که علماى بزرگ ما و استادان ما - با آن همه مشغولیت هاى علمى ومراجعاتى که داشتند - به خواندن آن مقید بودند تا جایى که استاد ما، مرحومحاج شیخ محمد حسین اصفهانى، از خداوند خواسته بودند که در آخر عمرشان،زیارت عاشورا را بخوانند و سپس قبض روح شوند و دعایشان هم مستجاب شد و پساز پایان این زیارت، درگذشتند.
تقید شیخ صدرا بادکوبه ای به زیارت عاشورا
شیخصدرا بادکوبه اى با تبحرش در علوم عقلى و نقلى، آنچنان مقید به زیارتعاشورا بود که به هیچ عنوان، آن را ترک نکرد و کسى باورش نمى آمد کهایشان، این چنین پاى بند به عبادات و زیارت عاشورا باشد.
یکى از بزرگانهم نقل مى کردند روزى به قبرستان وادى السلام رفتم، در مقام حضرت مهدى (عجلالله تعالى فرجه الشریف) دیدم پیرمردى نورانى، مشغول زیارت عاشورا است واز حالات او معلوم شد که زائر است. نزدیک او رفتم ؛ حالت کشف براى مننمودار شد و حرم امام حسین (علیه السلام) و زائران آن حضرت را که مشغول رفتو آمد و زیارت بودند، مشاهده کردم! (شرح زیارت عاشوراء و داستان هاى شگفتآن: 33-36.)
سبب آستان بوسی اهل بیت (ع) از سوی شیخ انصاری
مسلماناندر شان اهل بیت (علیه السلام) در غایت اختلاف اند، چنان که در مورد قرآننیز چنین هستند. برخى آن قدر ضعیف هستند که در بوسیدن ضریح آن ها شک واعتراض دارند.
آقایى ظاهرا به مرحوم شیخ انصارى که حرم یا ضریح رابوسید، اعتراض کرد که آقا شما هم؟! برعکس مرحوم دربندى به ایشان گفت: آقاکار شما براى مردم حجت است، وقتى به حرم مى روى، ضریح حرم حضرت ابوالفضل(علیه السلام) را ببوس. شیخ در جواب فرمود: عتبه درب را مى بوسم که گرد وخاک پاى زوار است! در یکى از زیارت حضرت سید الشهداء (علیه السلام) آمدهاست:
ثم قبل الضریح من اءربع جوانبه. بحار الانوار 98: 336؛ اقبال الاعمال: 712.
منبع: آینه حقیقت امام حسین علیه السلام در کلام آیت الله بهجت/ خبرآنلاین
منبع: انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
http://www.nooreaseman.com/forum11/thread46278.html
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر