۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

آیت الله بهجت و سیاست


آیت الله بهجت و سیاست

















شاید بعضی ها فکر کنند که آقای بهجت اصلاً در امور سیاسی دخالت نمی کردند، در حالی که بعضی از بزرگان می گویند: « ما با توصیه های آقای بهجت در امور سیاسی شرکت می کنیم.»

حضرت آیت الله مصباح یزدی می فرمایند: « شاید کسانی که ایشان را از دور دیده باشند فکر کنند که آقای بهجت به مسائل سیاسی و اجتماعی توجهی ندارند، بنده عرض می کنم که ایشان بزرگترین مشوق بنده در پرداختن به مسائل سیاسی بودند. »

آقای مصباح شخصیتی هستند که بعضی از بزرگان در مورد ایشان می فرمایند: خلأ وجودی امثال علامه طباطبایی را پر کرده است.

ایشان می فرمایند: « آیت الله بهجت می فرمودند: اگر افرادی که به مسائل علمی و معنوی مقید هستند به این کارها نپردازند، روزگاری خواهد آمد که اوضاع اجتماع به دست نا اهلان می افتد و آنان جامعه اسلامی را از مسیر خود منحرف می کنند. » کسی که چنین نظری دارد قطعاً در جاهایی که نیاز باشد، وارد صحنه مسائل سیاسی می شود.

در سال 1341 که امام را دستگیر کردند و پس از چند روز آزاد نمودند، وقتی امام به قم تشریف می آوردند، آقای بهجت یکی از کسانی بودند که به بیت امام رفت و آمد داشتند، ایشان وقتی می آمدند همان دم در می ایستادند و می رفقتند، وقتی به ایشان می گفتند دم در درست نیست، بفرمایید داخل! ایشان می فرمودند: « نه، من بر خود فرض می دانم که جهت تعظیم این شخصیت ارزنده به این جا بیایم، دقایقی بایستم و برگردم. »
ایشان هم می خواستند حضور داشته باشند و هم خودشان را خیلی نشان ندهند؛ البته جمع کردن بین اینها، عنایت حضرت حق را می خواهد، لطافت ذوحی می خواهد، هوش بلند و سرشار می خواهد.


منبع: کتاب صاحبدلان - جلد 1 - پرده نشین





daricheh89.mihanblog.com









منبع: انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



http://www.nooreaseman.com/forum321/thread46372.html



تبادل لينك

هیچ نظری موجود نیست: