۱۳۹۱ آذر ۷, سه‌شنبه

انتظــــــــار مثبت و عاشــــــــورايي


بسم الله الرحمن الرحيم





انتظــــــــار مثبت و عاشــــــــورايي

















آنان كه در مكتب قرآن و عترت و علماي رباني آموزش ديده اند مي گويند انتظار بايد به همراه انجام اعمال واوامر خواسته شده از طرف خداي متعال باشد. منتظر واقعي كسي است كه به وظايف شرعي و ديني توجه دارد و فضايل اخلاقي را فراموش نمي كند. انتظار با نگرش مثبت يعني اين كه احكام اسلامي و ديني تعطيل بردار نيست و منتظر در هر زماني آمادگي درك محضر بقية الله الاعظم را دارد كه او اقامه كننده حق در سرتاسر عالم هست. البته تعجب از كساني است كه مي گويند احكام الهي بايد در دوره انتظار مورد بي مهري قرار بگيرد و اگر دامن كسي هم به گناه آلوده شد او به نزديك شدن فرج كمك كرده است! حال آن كه جاي سوال بسيار هست اگر كسي گناهي را مرتكب شد و با اين گناه حدي بر او لازم شد، آيا اولين كسي كه به اجراي امر خدا مبادرت مي كند پيامبر و ائمه هدي عليهم السلام نيستند؟ آيا امام زمان عليه السلام راضي مي شود العياذ بالله به اين كه حدود الهي اجرا نگردد؟ به هر حال بزرگان وعلما در زمينه وظايف مردم در عصر غيبت كتاب هايي را نوشته اند و بيان داشته اند كه از وظايف اوليه منتظران اين است كه با فراگيري معارف اسلامي در به كار بستن آنها نيز همت گمارند. در روايتي امام صادق عليه السلام مي فرمايد:« من دين الائمه الورع و العفة و الصلاح ... وانتظار الفرج بالصبر 1» انتظار فرج در كنار آموزه هايي چون ورع، عفت و پاكدامني و صلاح و خيرانديشي آمده است.



يا در روايتي امام صادق عليه السلام منزلت منتظر امام زمان عليه السلام را چنين بيان مي فرمايند: كسي كه منتظر امام زمان است مانند شخصي است كه شمشير كشيده است و درركاب پيامبراكرم درميدان جنگ جنگيده است و از شخص پيامبر اكرم صلي الله عليه واله دفاع كرده است.

اين فضيلت ها براي كدام منتظر هست؟ منتظري كه العياذ بالله به تعطيل احكام اسلامي راضي است كسي كه به فساد و رواج آن معتقد است؟ - اعاذنا الله، من شرور انفسنا – خدا ما را از شر وسوسه شياطين حفظ نمايد.

ازروايت شريف فوق و دهها چون اين روايت استفاده مي شود كه منتظران دردوره غيبت به مسئوليت هاي مهمي كه به عهده ايشان است عمل مي كنند كه به منزله شخص مدافع پيامبر قلمداد مي شوند. و الا شخصي كه به احكام دين خود عمل نكند و ديگران را نيز امربه معروف ننمايد و بلكه راضي به فساد و ترويج بي بند وباري باشد چه سنخيتي با حافظان جان پيامبر اكرم صلي الله عليه واله دارد؟ كه پيامبر صلي الله عليه واله با آن عظمت و شخصيت مروج احكام دين و اسلام است.










۱. میزان الحکمه-ج ۱- ص ۱۸۲. // کتاب نشانه های قائم ال محمد(ص) - فاضل همدانی//












کد:



omidan1390.blogfa.com








منبع: انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



http://www.nooreaseman.com/forum296/thread46348.html



تبادل لينك

هیچ نظری موجود نیست: