۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

اگر رزق تان به تأخیر افتاد، به دنبال گناه نروید/ مردان چگونه به دست همسر خود هلاک می


حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در حرم امام رضا علیه السلام؛





اگر رزق تان به تأخیر افتاد، به دنبال گناه نروید/ مردان چگونه به دست همسر خود هلاک می شوند؟














رسول خدا صلی الله علیه و آله در این خصوص می فرمایند «جبرئیل به من وحی کرده است که هیچ انسانی از دنیا نمی رود مگر این که آخرین بهره ای که خدا برای او مقدر کرده، به او برسد»




به گزارش خبرنگار عقیق، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام گفت: گاهی اوقات انسان به مسائلی که نباید به آنان دست یابد، دسترسی پیدا می کند، به عنوان مثال فردی به سمت برخی لذت های حرام گرایش پیدا می کند، که باید از آن ها دوری کند.

پیامبر گرامی اسلام در این خصوص می فرمایند «کسی که حرامی را انجام دهد، خداوند بین او و آن حرام جدایی خواهند انداخت» یعنی انسان در قیامت دیگر لذت آن را نخواهد چشید و مورد کیفر قرار می گیرد.




سخنران حرم مطهر رضوی سپس بیان داشت: افرادی که امروز در اجتماع اقدام به انجام برخی از کارهای حرام می کنند، همانند بانوانی که در مراکز عمومی آرایش کرده و بد حجاب ظاهر می شوند و از این کار لذت می برند، براساس این سخن رسول خدا دیگر این لذت زیبایی را در روز قیامت درک نخواهند کرد.




وی با بیان این که مولای متقیان علی علیه السلام می فرمایند «اگر فردی در جامعه زنی را دید که موجب شگفتی او شد، سریع نزد همسر خودش برود» افزود: به همین دلیل است که اسلام به بانوان توصیه می کند که زنان زینت های خود را از نامحرمان بپوشانید.




حرص و طمع مال انسان را ذلیل می کند


حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در ادامه به مسأله ارتزاق و طلب روزی اشاره و خاطرنشان کرد: رسول خدا صلی الله علیه و آله در این خصوص می فرمایند «جبرئیل به من وحی کرده است که هیچ انسانی از دنیا نمی رود مگر این که آخرین بهره ای که خدا برای او مقدر کرده، به او برسد» بنابراین حرص و طمع داشتن شخصیت انسان را خوار و ذلیل می کند و او را به حرام می اندازد.





وی اضافه کرد: پیغمبر اکرم همچنین بیان می کنند «زمانی بر مردان می گذرد که به دست همسران و فرزندان خود هلاک می شوند» چگونه؟ بدین نحو که همسر و فرزندان یک مرد درخواست هایی از او می کنند که در توان او نبوده و قادر به برآورده کردن آنان نیست؛ لذا او را به حرام وادار می کنند.




این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر باور کنیم که مقدرات الهی از نظر رزق و روزی برای انسان از سوی خداوند رقم خورده و قبض و بسط روزی به دست خداوند متعال است، آنگاه انسان هایی قانع خواهیم شد.




اگر می خواهید در زندگی قناعت را پیشه کنی به زیر دستت نگاه کن


وی سپس به بیان توصیه از رسول خدا پرداخت و گفت: آن حضرت به همگان توصیه می کردند که اگر می خواهید در زندگی قناعت را پیشه کنید، همیشه به زیر دستت نگاه کن. همچنین امام کاظم علیه السلام می فرمایند «خیلی برای طلب دنیا تلاش مکن؛ در دنیا دستت را به هر سویی دراز کنی، ملاحظه می کنی که قبل از تو فاجری به آن دست پیدا کرده است».





وی ادامه داد: برخی از افراد تا آخرین لحظه عمرشان مشغول انباشته کردن اموالشان هستند، و خود نمی دانند که با این اموال چی می خواهند بکنند.




حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد به این سخن از حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام که می فرمایند «کسی که خود را محکم به پنجه دنیا متصل کند، در لحظه مرگ بیشتر حسرت می خورد» اشاره کرد و به مردم توصیه کرد: اگر رزق تان به تأخیر افتاد، به دنبال گناه نروید و از راه معصیت رزق خود را تأمین نکنید؛ در برابر سختی ها صبر پیشه کنید.







گزارش: سید امیرحسین ارشادی نیا/ مشهد





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum76/thread55417.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: