۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

در انتخاب همسر دقت کنید زیرا انتخاب همسر مانند لباس خریدن نیست

ازدواج امری است مهم و سرنوشت‎‌ساز، کام‌یابی با شکست در آن، در زندگی آینده تأثیر به سزایی دارد، همسر خوب و موافق، زندگی را قرین آرامش و آسایش می‌کند و زمینه را برای پرورش استعدادهای دورنی و ترقی و تعالی فراهم می‌سازد. برعکس، شکست در ازدواج موجب یأس و دلسردی می‌شود و استعدادهای درونی را از حرکت و تکامل بازمی‌دارد.

با طلاق و جدایی هم نمی‌توان مشکل را حل کرد، زیرا امری است دشوار و ده‌ها مشکل به همراه دارد. بنابراین بر جوانان حتم و لازم است که قبل از ازدواج کمال دقت و عاقبت اندیشی را انجام دهند و سعی کنند همسری خوب و موافق بیابند. در احادیث نیز به همین مطلب اشاره شده است.

حضرت صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:«زن به منزلۀ گلوبندی است که بر گردن می‌افکنند، پس مراقب باش که چه چیزی را بر گردن می‌افکنی. برای زن نمی‌توان قیمتی تعیین کرد، چه خوب و چه بد. اما ارزش زن‌های نیک را با طلا و نقره نمی‌توان تعیین کرد زیرا آنها از طلا و نقره ارزشمندترند و اما بدهای آنها ارزش خاک را هم ندارند، زیرا خاک از آنها بهتر است» (وسائل الشیعه، ج 14، ص 17).

ابراهیم می‌گوید به حضرت صادق ـ علیه السلام ـ عرض کردم:«همسر من فوت شد، او همسر خوب و سازگاری بود، اکنون قصد دارم مجدداً ازدواج کنم؟ فرمود: خوب دقت کن که خودت را در کجا می‌نهی و چه کسی را در مالت شریک می‌گردانی و بر دین و اسرارت آگاه می‌سازی» (همان، ص 14).

حضرت رضا ـ علیه السلام ـ فرمود:«به بندۀ خدا فایده‌ای بهتر از همسر خوب نمی‌رسد. وقتی او را می‌بیند خشنودش می‌سازد و در غیاب او از نفس خودش و مال شوهرش حفاظت می کند» (همان، ص 22).

پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ فرمود:«خدایا به تو پناه می‌برم از زنی که قبل از پیری مرا پیر گرداند» (همان).

باری انتخاب همسر مانند لباس خریدن نیست، تو می‌خواهی عمری با او زندگی کنی و او را محرم راز خود قرار دهی، ممکن است در اثر عجله و عدم دقت کافی ناچار شوی عمری را با ناراحتی و گرفتاری زندگی کنی.






منبعhttp://www.ezdewaj.ir/fa/content/303.html





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum284/thread55484.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: